Wanneer doe je je kind 'op' iets?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SushiLover123, 27 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Vanaf welke leeftijd doe je je kind 'op' iets? Zoals een sport of clubje?
    Welke dingen zijn leuk om mee te beginnen, en dan met name voor jongens?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M was 4.5 toen ze op ballet ging. Niet eerder gedaan omdat ze niet zo'n held was om ergens zonder ons heen te gaan. Ze start in sept met zwemmen.

T zal misschien al met 4 op zwemmen gaan vooral omdat hij wat bangig is. Verder heeft hij geen echte interesse in dingen, dat vind ik ook wel belangrijk.

Leuk voor een jongen... tja wat hij leuk vindt. Voetbal, judo, gym, ballet, zwemmen, circus, ......

3. Linda86

Linda86 VIP lid

M is eerst op zwemmen gegaan (met 4 jaar en 8 maanden). Hij mag er nu dat allemaal goed loopt van mij nog wel wat bij gaan doen, maar hij heeft daar (nog) geen behoefte aan. Ik denk dat dat pas na de zwemlessen gaat worden. Bij I zullen we het hetzelfde aanpakken.

4. ben met w op ouder kind gym gegaan vanaf 1.5
    erg leuk
    en nog geen moeten:D

5. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier heb ik eerst gewacht tot ze naar school toe ging. Dat eenmaal in ritme is ze uiteindelijk met 4 jaar, 9 mnd ongeveer begonnen met zwemlessen. Na de zomer gaat ze naar groep 2 en als alles goed blijft gaan met de zwemlessen, mag ze van mij nog wel iets erbij doen. Voorlopig vraagt ze daar zelf nog niet om, maar het zal denk ik niet lang duren voor ze op ballet wil. Het balletpakje met tutu heeft ze voor haar verjaardag al gekregen:D

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier eerst op peutergym.. nu op zwemles en daarna mag ze zelf beslissen. Op dit moment wil ze nergens nog op.

Zoon hetzelfde. Eerst gym...zwemles ernaast en daarna mag hij kiezen

Maar eerst dus AB en C halen

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

#7 Saskia78, 27 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2013
    Hmm hier vroeg ze al vanaf 3-3,5 wanneer ze nou EINDELIJK op ballet mocht.
    Overal kon dat pas vanaf 6.
    Nou, dan wilde ze wel op theater.
    Ook vanaf 6.

En vlak voordat ze 5 werd vond ik een dansschool met kleuterdans... Maar met een klassieke juf.
    Dus dat heeft ze toen voor d'r verjaardag gehad.
    Inmiddels is het seizoen afgelopen en is ze elke woensdag sip dat er geen dansles is.

Blijkbaar was 5 een prima leeftijd :)

Maarja.. Jongetjes en ballet is misschien niet zo'n combi :)
    Heeft hij zelf niet iets wat gij zou willen doen?
    Bij ons op school is bij de jongens vooral voetbal en judo volgens mij erg populair.
    Judo kon je via de schoolsportvereniging uitproberen... Dus dat is bij ons sowieso druk bezocht door zowel jongens als meiden.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Hier van 0 tot 1,5 op babyzwem
    1,5 tot 3,5 peutergym
    3,5 tot heden op dansles
    vanaf 4,5 op zwemles

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Het antwoord is eigenlijk vanaf wanneer jij het wil of je kind erom vraagt. Ik ben begonnen met ouder-kindzwemmen op 2 jarige leeftijd. Het was winter en door de peuterpubertijd werd ik soms een beetje gek. Het was voor allebei heel leuk!

Ik hoor ook positieve verhalen over peutergym.

Veel sporten beginnen volgens mij iets later dan 4 jaar. Wat dat betreft is het nog wel wat vroeg voor tennis of voetbal?

10. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    met 4 jaar en 8 maanden ging ze op zwemles en na de vakantie begint ze met disney dansen (soort kleuter ballet)

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier met 4 jaar op zwemles en na de grote vakantie start hij met voetbal.

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Onze dochter zit al bijna 1,5 jaar op paardrijles...sinds een half jaar gaat ze elke week een keer, voorheen was dat eens in de maand een lesje.... Maar wilde zeker weten of dat het goed voor haar was en of ze het leuk vond! Nu vind ze het super!!!

En ze was gestart met 5 jaar op zwemles, maar de instructeurs vonden dat ze nog beter een half jaartje kon wachten na de lessen....dus gaat ze met 6 straks opnieuw op zwemles.

Verder hebben we peuter gym gedaan toen ze 2,5 was...maar geen succes voor onze meid..die zat liever toe te kijken als wat te doen hahahaha.

Denk dat ze als ze rond de 8 jaar is zelf mag kiezen op nog een extra sport naast het paard rijden...en dat ze dan ook mag kiezen of ze dat nog wel echt wil, al geef ik het niet zomaar op want het is ook goed voor haar spieren in de benen.......

13. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Hier mogen ze vanaf 3 bij de rugby club (Ierland). We zijn er al op aangesproken ivm zijn lengte vergeleken de meeste Ierse kindjes, alleen heeft hij een hartafwijking, dus we moeten eerst door alle onderzoeken heen.

Sowieso doen ze hier op scholen heel veel aan sport, welke is afhankelijk van je provincie (rugby, hurling, gaelic football) en drama.

14. Storm

Storm Niet meer actief

Eerst zwemles en daarna zien we wel weer. Mijn oudste vindt het voetbalveld wel heel interessant, maar of hij de sport ook leuk vind? Hij is een waterrat, dus misschien zwemmen of waterpolo. Maar in dat geval zijn diploma's een vereiste, dus nog even wachten.

15. adi

adi Niet meer actief

Ons zoontje zit vanaf 3,5 jaar op judo. 2x per week en hij vindt het geweldig.
    Meiden vragen al maanden of ze op ' dansschool' mogen. Als ze eenmaal gewend zijn op school schrijven we ze in op balletles als ze willen.
    Waarschijnlijk stoppen we met deze lesjes als ze straks op zwemles gaan, anders wordt het te veel.

16. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Hier nu peutergym vanaf 2.5 en straks als ze naar school gaat op zwemles en als ze dat gedaan heeft mag ze zelf bepalen wat ze wil en wat haar leuk lijkt.
    Misschien voor een jongen leuk om op judo of voetbal te gaan.

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hier beginnen ze vroeg....met 2,5 had ze al zwemmen, tennisles, kunstschaatsen en ballet. Ze vindt het allemaal even geweldig maar is dan ook super sportief aangelegd. :)

18. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    mijn kinderen zitten vanaf 4mnd oud 'op' moeder en kind zwemmen, daarna is de oudste vanaf zijn 4e verjaardag doorgestroomd naar zwemles, en zoals het erna uit ziet kan hij in sept voor zijn B en dan mag hij op een andere sport.
    [hij is dan net 3mnd 5jr]
    wij zitten te denken aan judo, omdat dit ons goed lijkt voor zijn zelfvertrouwen en ontwikkeling.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

5 toen ging hij op zwemles en in het voorjaar een paar keer op kabouter voetbal.

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Onze zoon ging vanaf 3 mee naar de peutergym. Nu hij naar school gaat, gaat hij niet meer en zit hij op zwemles. ik vind dat hij eerst zijn zwemles af moet maken en daarna kijken we wel weer naar iets nieuws. Vind 2 keer sporten in de week wel een beetje veel op deze leeftijd. Maar tegen die tijd mag hij het zelf zeggen, misschien wil hij wel door voor zn c-diploma ;) hij vindt het zo leuk! Mij lijkt judo ook wel wat, omdat hij best druk kan doen (lekker zn energie kwijt in het stoeien) en sowieso goed ook voor fysieke / mentale weerbaarheid. Hij heeft niet zo'n goed balgevoel :) Misschien heeft je zoon zelf wel wat bedacht wat hij leuk lijkt?
    Al;s mn dochter 2,5/3 is wil ik haar misschien op peuterdans doen, ze houdt zo van muziek. Maar misschien gaat ze ook wel gewoon mee op peutergym!

Deel Deze Pagina