grotere gezinnen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by LiveLaughLove, Apr 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Hallo iedereen

Ik ben toch heel benieuwd naar de wat grotere gezinnen en hoe dat gaat (praktisch,financieel etc) Ik ben een mama van 3 kindjes ( 5 jaar 3,5 jaar en bijna 5 maanden) En als ik mijn hart volg dan zou ik over een poos toch heel graag nog een 4e willen. Man wil het diep in zijn hart ook maar ziet wel beren op de weg. Qua practisch, financieel en zeker niet onbelangrijk de weg erna toe om zwanger te worden wat bij ons dus niet vanzelf gaat. ( pcos, laatste moeten spuiten, 4 miskramen van 5 vruchtjes.)

Nou zou ik graag jullie ervaringen willen lezen!!

Alvast bedankt!

2. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Ik heb 4 kinderen uit 2 huwelijken. Daar zitten dan ook een leeftijdsverschil in tussen de oudste en jongste zit 11 jaar.
    2 meisjes van 11 en 12 en 2 jongens van 1 en 3 jaar
    Het is erg druk vooral omdat we steeds in verschillende fases van de kinderen zitten. Bijv psz, basisschool en brugklas. Dat is steeds schakelen, dus ook peuterpubers en échte pubers.
    Je moet een strak schema aanhouden met taken anders is het hier een bende. De oudste 2 koken 1x per week bijv. en doen een was, ruimen hun kamer op, dekken en afruimen van de tafel. Dit doet zoon van 3 ook, en ook eigen speelgoed opruimen of kleine klusjes.
    Verder zit je meteen met het probleem van vervoer, wij hebben een Grand Espace met 7 zitplaatsen. Op vakantie gaan we vaak naar italie of frankrijk met onze eigen tent.
    Dit jaar gaan we ook op vliegvakantie maar zonder de meiden want die gaan met hun vader al.
    Verder hebben we een groot huis van 4 verdiepingen en 7 slaapkamers...
    Mijn man werkt 4 dagen en ik 2, we hebben genoeg inkomen.
    Het is gezellig met zoveel kinderen maar verkijk je niet op de drukte...ik vlieg de hele week van hot naar her..zoals sport, zhuisbezoek, dokter, ortho, tandarts, ouderavonden, informatieavonden, knutselochtenden en ga zo maar door..
    Verder kan ik je niets vertellen over de mmm, bij ons ging het allemaal vanzelf.

3. LiveLaughLove

Dank je voor je verhaal!! Maar is 4 dan zo anders al 3?

4. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Ik vind van wel. Als we alleen nr 3 erbij hadden gehad vond ik het nog peace of cake. Nu heeft de 4e mij iig best wel genekt:(. En ik kan heel veel hebben, ben ook alleenstaande werkende moeder geweest met 2 kids en nooit problemen gehad.

Misschien komt het ook dat ik ook best 11 jaar ouder was als bij de eerste..dat merk je toch wel. Voor mijn man is alles nieuw natuurlijk dus die vind het allemaal geweldig. Ik maak nu alles voor een 2e keer mee en dat valt me toch wel een btje tegen. Ik bedoel dat mijn dochter over een paar jaar al 15 is en dan gaat mijn jongste pas naar de kleuterklas:). Ik heb het een btje gezien zeg maar.
    Maar goed dit is natuurlijk persoonlijk, misschien ervaar jij het heel anders.
    Maar laat je niet ringeloren door het idee dat het allemaal 'zo gezellig' is het is ook gwn keihard werken met zo'n groot gezin.

5. LiveLaughLove

Oke! Ja hier zou er natuurlijk weinig verschil in leeftijd zitten! Oudste is 5 en jongste 5 maand. Ikzelf ben bijna 28. Hier 3 hele makkelijke kids met heus moeilijke dagen maar het valt me echt mee qua drukte! Vind het alleen maar gezellig. Het is meer het praktische van bepaalde dingen waar we mss tegen aan lopen.

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Maar welke praktische dingen bedoel je dan bijvoorbeeld?

7. LiveLaughLove

auto,kamers,financieel etc

Share This Page