bqq lucht in slaapkamer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miranda1983, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda1983

13 jul 2010
    38
    0
    0
    ik werk bij een stomerij als productie medewerker
    hengelo(ov)
    hey,

ik heb misschien een beetje een raar vraagje.

maar wij wonen in een flatje van 3 hoog.wij wonen op de 2de verdieping. nu hebben wij aan de achterkant 2 balkonnentjes. 1 balkonnetje ligt onz zoontje zijn slaapkamer(hij is bijna 18 mnd oud) en bij de andere de onze.

nu hebben wij onderburen(1ste verdieping) die dus regelmatig met mooi weer gaan bqq'en en wel precies op het balkonnetje wat onder stefan zijn kamer balkonnetje zit. en dus daardoor de lucht van de bqq naar boven gaat en zijn kammertje dus op een gegeven moment helemaal naar bqq ruikt.

nu vraag ik mij af is dit schadelijk voor hem? want hij slaapt wel gewoon door dus denk zelf niet dat hij er last van heeft maar als het schadelijk kan zijn voor zijn luchtwegen ofzo dan wil ik er wel wat aan doen.

nu is het zo dat we aan de voorkant(waar de keuken zit) ook nog een balkonnetje hebben en ze daar dus ook kunnen gaan bqq'en.

ik weet zelf ook niet of ik hierwat over moet zeggen of ze de bqq voor willen zetten zolang het niet schadelijk is en hij er ook geen last van heeft.

groetjes miranda

2. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    dit heb ik voor je gevonden op internet ;)

De rook van de barbecue kan schadelijke stoffen bevatten. Vooral mensen met luchtwegaandoeningen kunnen hier last van hebben. In sommige gevallen kunnen de stoffen een astma-aanval veroorzaken.
    Sluit ramen en deuren als u (of uw buur) gaat barbecueën. Dat voorkomt vervuiling van de lucht in huis. U kunt de overlast voor de buren beperken door rekening te houden met de windrichting.

liefs Es

3. miranda1983

13 jul 2010
    38
    0
    0
    hengelo(ov)
    dank je wel. hij heeft een rooster die net niet helemaal dicht kan dus daar komt nog wel de lucht doorheen. anders was er inderdaad geen probleem. ik zou mijn man eens vragen of hij deze week kan kijken of hij dat rooster helemaal dicht krijgt

4. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    en anders misschien vriendelijk vragen of ze aan de andere kant kunnen bbqen???

xxx

5. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Ik wandel met de voorgangers mee.Gewoon even aankaarten.
    Mocht je daar niet uitkomen dan kan je altijd nog de regeltjes opzoeken.
    In mijn oude flat mocht je niet BBQ-en maar goed dat was een flat met 200 woningen.
    Nou deed ik daar verder niet moeilijk over maar kan me voorstellen dat als je kamertje blauw staat van rook en lucht je niet vrolijk wordt daarvan.

6. miranda1983

13 jul 2010
    38
    0
    0
    hengelo(ov)
    het staat niet blauw van de rook gelukkig. dan had ik allang keer aangebeld alleen je ruikt het op een gegeven moment wel erg. lucht is nu alweer weg. maar als ik ze een keer tegen kom zou ik ze het wel vragen. en als ze niet luisteren de woningbouw maar inschakelen. en inderdaad even na kijken of je mag bqq-en in een flat. lijkt mij ook wel gevaarlijk. maar ik doe er ook niet moeilijk over

7. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik zou idd aan ze vragen of ze er rekening mee kunnen houden en evt. bij de woningbouw alvast navragen hoe en wat. Mochten ze gaan tegensputteren heb jij je woordje alvast klaar.

Maar ik vind het eigenlijk belachelijk dat mensen dit doen.. Ze moeten, lijkt mij, toch het besef hebben dat dit niet prettig is voor de bovenburen? Of ben ik nou zo'n rare..

8. miranda1983

13 jul 2010
    38
    0
    0
    hengelo(ov)
    Ja ik snap dat ook niet. Ik heb inmiddels een mail naar de woningbouw gestuurd en het uit gelegd en of dat wel mag in een flat. Ben benueuwd wat ze terug antwoorden

9. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Daar ben ik ook benieuwd naar!

10. miranda1983

13 jul 2010
    38
    0
    0
    hengelo(ov)
    Ze zijn vlot. Kreeg nu net dit mailtje:

Geachte mevrouw De Jong,

Wij hebben uw emailbericht van zondag 5 juni 2011 in goede orde ontvangen.

Hierover gaan wij een en ander uitzoeken en komen er deze week bij u op terug.
    Verzonden

Ben benieuwd

11. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Netjes! Ben benieuwd......

Deel Deze Pagina