hoelang kan jouw baby wakker zijn? (9mnd-12mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fafje, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

En vanaf wanneer werd het langer?

ja iets heel stoms, maar ik ben al aan het orienteren over de 1e verjaardag van mn zoontje....maar tis nogal verschillend de laatste met zn slaapjes en tijden enz...Hij doet 2 dutjes op dit moment..maar na het opstaan kan hij max 2,5 uur wakker blijven, slaapt dan varierend 1 tot 3 uur..afhankelijk daarvan stemt ie het 2e dutje af
    'smiddags kan hij de ene dag 5 uur wakker zijn en de andere maar 2

nu ben ik benieuwd hoeveel jullie kindjes sliepen met 9 mnd, en hoe(of) dat veranderde richting 1 jaar??

2. adi

adi Niet meer actief

Rond 1 jaar sliepen ze nog 2 keer. Na hun fruit 's ochtends een uurtje, en dan later op de middag nog ong 1,5 uur.

Alleen ging dat op hun verjaardag helemaal mis :). Ze werden zo hyper dat ze 's ochtends en de voormiddag heel actief waren. Toen de visite kwam rond 14uur, kwam heel veel op ze af.
    Ze wilden rond 15uur per sé naar bed, en hebben vervolgens tot 18uur geslapen!!! Ze hebben amper iets meegekregen van hun feestje :)

3. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hier het zelfde. Na het fruithapje naar bed en rond de klok van 14.00 uur weer naar bedje. En dan sliep hij ongeveer 1,5 a 2 uurtjes. Maar nu is alles in de war..haha Hij heeft vandaag 1 uurtje geslapen en nu is hij weer aan het spoken...

4. fafje

fafje Niet meer actief

hihi Adi, en dat gebeurd hier dus ook telkens als er iets is, een verjaardga oid...dan juist slaapt ie ineens heel slecht of kort...

maar ik wil alleen een kort feestje, taart en zingen en dan mag iedereen weer weg :D gewoon ergens in de middag 2/3 uurtjes thats it...

aleen ene x slaapt ie dagen om van 14 tot 16 en dna weer dagen van 15 tot 17...alle sis middne op de dag...haha

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Je bent er vroeg bij met nog geen 9 maanden :)
    Hier is het ook heel onregelmatig maar dat ligt vooral aan ons denk ik want we rekken de uitslaapochtenden zo lang mogelijk en daar stemmen we dan de rest van de dag op af. Over het algemeen is ze zo'n 3 uur wakker achter elkaar maar het is wel goed te rekken (tot 4 a 4.5 uur) zolang ze maar interessante dingen te doen heeft.
    Wat haar verjaardag betreft moeten we denk ik gewoon op een bepaald tijdstip opstaan want dan is de rest van de dag redelijk te sturen. En anders moet de familie even wachten want het is haar dag natuurlijk :)

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mijn zoontje slaapt meestal van 21.00 tot 9.00.Dan eind van de ochtend klein slaapje en dan rond 14.00-14.30 zo'n 1,5 uur.Maar hij kan het ook zo anders doen of ineens omgooien die bij de us ik heb geen idee hoe het over 3weken op zijn verjaardag ga lopen.
    Als hij wil slapen leg ik em op bedje en anders blijft ie lekker bij de visite denk niet dat je het echt kan plannen op zo'n dag.

Wat ik wel doe is dat ik de meeste mensen op/tot een bepaalde tijd uitnodig om te voorkomen dat er echt heel de dag visite is,mijn ouders en schoonouders zullen/hoeven zich niet aan die tijden te houden maar de rest wel,lijkt me prettiger voor m'n zoontje (en voor mezelf).

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje slaapt de ene keer 1 keer en de andere dag nog 2 keer. Zat dus ook met het probleem van de verjaardag.
    Hebben gisteren en vandaag zn verjaardag gevierd (in 2e gedeeld wegens grote drukte) en heb dat beide dagen van 14.00-17.00 gedaan. Dit ging prima. Heb hem expres voor de lunch in bed gelegd en rond 13.30 werd hij beide dagen wakker, boterham erin en feesten maar. Het komt misschien door de drukte maar beide dagen is hij pas om 20.00 weer naar bed gegaan. Hij bleef de hele tijd vrolijk en lekker spelen. Zat er ook van te voren echt mee in mn maag, was bang dat hij halverwege moe zou worden ofzo, maar het is echt prima verlopen!

8. fafje

fafje Niet meer actief

thanks meiden!

Cin gefeliciteerd!

nee je kan het eigenlijk ook niet plannen, maarja wie weet is zn schema helemaal anders over 2 mnd hahapfff

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij kregen afgelopen week een uitnodiging voor een eerste verjaardag en daar stond op het kaartje: feest van 13 tot 18 maar wij gaan tussendoor wel een dutje doen. Ook nog een oplossing natuurlijk.

10. fafje

fafje Niet meer actief

sandraske, ja idd maar in ons huis is dat dnek ik geen optie...en eerlijk gezegd hoeven ze niet zo lang te blijven..
    heb dus ook al vaker meegemaaktd at mirza juist niet kan en wil slapen ...als ie weet dat er nog allemaal mensen zijn...of dat het onwijs veel moeite kost...maa tis wel een optie als ik bijv tegen die tijd sowieso dan een dutje doet...

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Yasemin sliep met een maand of 9 nog maar 1 slaapje. Op haar verjaardag dus ook.
    Wij vierden haar verjaardag bij mijn ouders thuis (meer ruimte).
    Papa bleef met haar thuis en legde haar rond 12 uur op bed, zoals anders. Ik was al bij mijn ouders om alles te versieren en hapjes te maken etc. Papa is met Yasemin na haar slaapje (rond 15.00 uur) naar opa en oma gekomen.
    Om half 4 kwamen de eerste gasten.
    Ik heb het feestje gewoon zo geplant, van 15.30 tot 19.00. Om 19.30 lag ze mooi weer thuis op bed.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Met één jaar gingen ze allebei steeds vaker nog maar één keer per dag naar bed. Alleen nog zo onregelmatig dat ik het van tevoren nooit zeker wist. Ik kon wel iets sturen, maar als ze moe zijn, gaan ze naar bed, en wakker maken voor de visite zou ik nooit doen.

De eerste verjaardag deden we vanaf 15 uur, en dan 'wachten we samen tot meneer/madame wakker wordt'. (dat had ik op de uitnodiging gezet.)
    Tip: stel de tijd niet te lang van tevoren al vast. Geef eventueel alvast aan welke datum je de verjaardag wilt vieren aan degenen die je er per se bij wilt hebben, en het precieze tijdstip een week of 2 van tevoren. Dan nog heb je geen garanties dat je kind zich aan de afgesproken tijd houdt, maar is de kans groter dat je het goed hebt.

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Met 9 mnd nog 3 keer en rond 1 jaar gingen we over naar 2 keer. Nu is of 1 of 2 keer.

Sinds een paar dagen slaapt ie 's ochtends na het fruit zo'n drie tot vier uur achter elkaar (ligt er nu al vanaf 10.30 in), maar dan leg ik hem later op de middag er niet meer in natuurlijk.

14. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ze sliep toen ze 1 werd al een tijdje nog maar 1 keer per dag. Met haar verjaardag heb ik haar om 7 uur wakker gemaakt en rond 11 uur weer naar bed gebracht. Ze werd toen om 13.00 uur wakker, een half uur later stonden de eerste mensen op de stoep. Ze is toen tot 19.30 uur wakker gebleven en ging goed.

15. fafje

fafje Niet meer actief

tthanks ladies...hie rheb ik wel wat aan..

ik kan idd niet te lang van tevoren plannen..
    ik zat ook te denken aan btj vroeg op...dan is hij sowieso na 3 ur moe...om te slapen...de vraag is alleen hoelang doet ie dat...hopelijk over ene tijdje weer een vast slaapje..

zoals vandaga was lastig geweest, ging om 0930 naar bed...10u wakker! en vervolgens om 12uur echt helemaal doodop..en slaapt nu nog...

Maar als ik visite al eerder laat komen, dan wordt ie denk ik wel snel wakker, best gehorig dan...nou goed moet het ff aankijken...

maar uitnodigingen 2 weke vantevoren sturen, is toch te laat!?...of moet ik het eigenlijk al tegen iedereen eerder zeggen

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb de uitnodigingen geloof 3 weken van te voren gestuurd. Lang genoeg denk ik.
    Meeste mensen wisten het ook al wel, dat haar verjaardag er aan kwam. ;)

Maar je kunt nu met bijna 9 maanden nog niet zeggen hoe hij het doet met 12 maanden. Kan zo anders zijn dan!
    Met 12 maanden hield Yasemin het best een uurtje of 4-5 uit zonder te slapen 's ochtends.

17. fafje

fafje Niet meer actief

ja precies, vandaar dat ik btj benieuwd ben wat kindjes rond die leeftijd slapen, of hoelang ze wakker kunnen zijn...

als hij namelijk zn ochtenddut heft gedaan kan hij ook 4-5 uur wakker zijn...maar dna moet ie dat dutje wel 1,5 a 2 geslapen hebben...

zijn verjaardag is op een doordeweekse dag en idd wat je zegt, ik zeg het nu al tegen de familie, hou vrij enz....meeste weten het...

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Komt vast goed hoor... Yasemin kon met 12 mnd sochtends 4-5 uur wakker zijn, na haar slaapje ook nog wel 6 uur.

Deel Deze Pagina