Peuterbed/groot bed, eruit komen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Samba25, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo Dames,

Ik lees wel veel over de overgang van een ledikant naar een groter bed, maar ik vraag me af, bleven jullie kindjes er braaf in liggen of gingen ze echt spelen en er telkens uit? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat mijn dochter gewoon blijft liggen en gaat slapen, misschien heb ik het wel mis hoor.

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoon ligt nu ruim 8 maanden in een groot bed, hij komt nog steeds uit bed, maar we hebben de klink van de deur omhoog gezet zodat hij niet van zijn kamer af kan,

hij klimt ook zelf weer in bed, soms valt hij op de grond in slaap,

hij speelt altijd nog een kwartiertje half uurtje op zijn kamer. ach...vind het prima.

3. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Daar had ik het van de week ook over met mijn vriend, dat als we overgaan op een groter bed dat hij er steeds uitkomt, zolang hij nog niet uit zijn ledikant klimt laten we hem dan ook lekker zo liggen :D
    Maar ik lees wel even mee hihi

4. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hier ligt de kleine man sinds een weekje ongeveer in het grote bed
    echteen 1 persoonbed..
    we hebben zelf en extra plank aan het bed bevestigd...
    en voor de veiligheid wat matrasjes op de grond gelegd..
    hij is er nog niet 1 keer uitgeklommen.. als hij wakker is roep hij een van ons. en blijft netjes zitten tot wij hem komen pakken..

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn oudste slaapt sinds een maand of 5 in een peuterbed en komt er praktisch nooit uit. Alleen 's middags en 's ochtends wel eens als hij wakker wordt. Maar 9 van de 10 keer gaat hij zingen, brabbelen of roepen.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter vonden we de 1e weken ook wel eens slapend op de grond als we gingen kijken. Eén keer lag ze precies achter de deur :p
    Toen het kouder werd, kreeg ze het wel door ;) . Verder staat ook hier de klink van de deur omhoog en kan ze dus niet haar kamertje af. Dus als ze overdag echt niet wil slapen en ze gaat spelen - tja, jammer dan.
    S avonds bleef ze meestal wel liggen en soms moesten we wat vaker naar haar toe omdat ze bij de deur stond te roepen. Maar omdat ze haar kamertje niet uit kan vond ik het verder goed te doen. Het went snel - voor allemaal.

7. Jelle lag vanaf zijn tweede verjaardag in een groot bed. De eerste ochtend kwam hij er zelf uit, daarna heeft ie het 7 maanden lang niet gedaan. Riep als ie eruit wilde, en kwam er echt pas uit als wij op z'n kamer waren, ook als wij vanaf onze slaapkamer riepen dat ie bij ons mocht komen liggen kwam hij er niet uit. Totdat ie dus 7 maanden later ineens onze slaapkamer binnenliep 's ochtends. Net alsof ie toen pas doorhad dat hij zelf best dat bed uit kon klimmen als wij er niet bij waren. Die middag toen ik hem voor het middagdutje op bed had gelegd kwam ie ook weer beneden, en ik ben flink boos geworden. Dat deed ie daarna dus niet meer, en na een week ofzo bleef ie gewoon weer altijd op bed. Gooit weleens al zijn knuffels enzo uit bed als ie niet wil slapen 's middags, en het te lang duurt voordat wij hem er weer uit komen halen, en sinds z'n zusje geboren is roep ik weleens vanaf beneden door de babyfoon dat ie naar beneden mag komen, dat doet ie dan ook, maar pas als ik roep.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva slaapt nu bijna een jaar in een groot bed en komt er eigenlijk nooit als wij er niet bij zijn. Toen ze overdag wel naar bed ging, maar niet ging slapen, ging ze weleens spelen in haar kamer, prima. 's Avonds en 's nachts kwam/komt ze er eigenlijk nooit uit, heel soms om haar knuffel of kussen die uit bed gevallen is op te rapen. Maar als ze 's ochtends wakker wordt gaat ze ons roepen. Wij hebben al uitgelegd dat ze dan eerst mag spelen, maar dat vertikt ze ;).

Hier trouwens nooit de klinken omhoog gehad, maar ik lees hier over kindjes van ruim 2 jaar die daardoor de deur niet open kunnen doen, ik dacht dat die er inmiddels toch wel bij konden? (op het kdv staan de klinken wel omhoog maar daar kan Eva al een hele tijd bij).

9. Tese

Tese Niet meer actief

Ik vraag me ook af hoe je dat moet doen als ze de klinken wel open kunnen doen. Want hier staan ze omhoog maar m'n zoontje pakt gerust iets waar hij op kan staan om hem alsnog open te doen. Heel eng...

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dan kunnen ze hun kamer uit, maar dat is geen probleem toch? Hier is het traphekje tenminste altijd dicht. En anders zorgen dat er niets is waar hij op kan gaan staan.

11. happymama

happymama Niet meer actief

ik lees mee , wij willen in juni gaan voor een 2e en we willen dan dus een groot bed kopen maar voor t zover is is mijn dochter al 2 jaar oud (als ik gelijk aantel dan )

12. happymama

happymama Niet meer actief

op een peuterbed kun je ook altijd van die zeikanten aan maken toch ?

13. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb het idee dat als ik de klink nu weer goed zou zetten... hij het niet eens in de gaten heeft.... hij gaat gewoon echt lekker spelen op zijn kamer en komt er dan niet uit,

ik denk dat hij het gewend is er niet af te kunnen, en dus niet eens meer de moeite neemt om te proberen .....dus ook niet wanneer hij er eventueel wel bij zou kunnen :p

14. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    bedankt voor alle reacties, het is gewoon afwachten wat ze doet natuurlijk. En hoe hebben jullie het nieuwe bed geintroduceerd? Gewoon neergezet en savonds erheen of samen neergezet o.i.d? Ik denk dat ik het ledikantje nog maar even laat staan voor de zekerheid, anders kan je dat savonds nog even in elkaar gaan schroeven ;)
    Papa is het bed nu aan het maken, dus het zal over een paar weekjes klaar zijn. Ik ben zo benieuwd wat ze ervan vind! Ze ligt nu vaak klem in bed en wordt vaak wakker savonds. Oh ja en ze ligt nu in een puckabag, hoe doen jullie dit? Gewoon in de slaapzak laten of overgaan op een dekbedje/dekentje?

15. Jelle is verhuisd van de babykamer naar de (voormalige) logeerkamer. Dat bed stond er dus al, en het ledikantje bleef ook gewoon nog staan. Maar de overstap ging heel eenvoudig; ik had wel gordijnen en dekbedovertrek van Thomas de Trein (vindt ie geweldig) om het leuk te maken voor hem.
    Wij hebben de eerste 2-3 maanden de slaapzak gewoon nog gebruikt (was ook rond deze periode) in combinatie met een dun dekbedje. Toen het wat warmer was en Jelle gewend was aan zijn grote bed hebben we de slaapzak weggehaald.

Deel Deze Pagina