Zoals de titel al zegt... Mijn kleintje is 1,5 , wie heeft er gouden tips voor het leren drinken uit een gewone beker?
Wij zijn begonnen met yoghurt uit een open beker, dat is veel dikker en drinkt dus makkelijker en knoeit niet zo snel. En als hij gewoon drinken uit zn beker drinkt doe ik hele kleine beetjes in de beker, liever 5 x bij gieten dan dan een volle beker omgaat ofzo
De belangrijkste: oefen eerst met water (of in de douche ofzo) Dat scheelt vlekken. En verder... Gewoon doen. Eerst jij vast houden en dan later zelf vast houden. Je hebt van die speciale bekers met een uitsparing zodat de beker net tegen de neus komt. Maar wij hebben het met een gewoon glas gedaan en ze had het trucje eigenlijk vrijwel meteen door. Daarna geen fles/tuitbeker meer gebruikt. (Nouja, wel in de auto.. Maar niet thuis of op visite)
Wat Saskia zegt. Gewoon doen. En idd eerst zelf vasthouden en op een gegeven moment kan je kind dat zelf. Wij zijn daar al heel vroeg mee begonnen. Voor z'n eerste verjaardag. Zoveel makkelijker en vooral met schoonmaken. Al die tuitjes of plastic antilek ringen. Teveel gedoe voor mij haha...
Klein laagje erin en evt. een beker met neusuitsparing. Hier hou ik de beker alleen aan de onderkant vast zodat mijn zoontje de beker met 2 handjes vast kan houden.
Eerlijk gezegd... bij ons hebben ze het geleerd op de peuterspeelzaal Thuis daarvoor verschillende pogingen gedaan met verschillende soorten bekers (zonde van het geld). Toen ze naar de peuterspeelzaal gingen, hadden ze het heel snel onder de knie
Hier heeft ze het met anderhalf nog steeds niet door. Ze kan natuurlijk wel drinken, maar ze gooit gewoon de hele beker achterover. Kletsnat dus. Altijd.
Hier hetzelfde, ook geleerd op de psz...... Het enige is dat ik haar thuis niet zover krijg :x Maar ze kan het wel! Nou alleen de melk nog, die weigert ze te drinken als het niet in haar fles zit. Ik blijf het proberen, maar zij houdt stug vol!
Onze zoon hebben we gewoon elke keer een klein laagje in een gewone beker gegeven. Het heeft even geduurd voordat hij niet te hard goot en het niet meer in zijn nek gooide. Maar ergens rond de 19 maanden had hij het ineens echt goed door en sinds dien drinkt hij prima uit een gewone beker. Ik zeg gewoon doen en ze krijgen het vanzelf door.
Hier gewoon een beker met wat water gegeven. In het begin natuurlijk knoeien, maar geen vlekken of plakkerige rotzooi met water. Met oefenen gaat het vanzelf beter.
Oh ja en hier mag niet gelopen worden met de beker. Aan de tafel (staand of zittend) drinken, beker neerzetten en weer spelen. Dat consequent aanleren en je hebt ook geen geknoei door je kamer.
Onze dochter dronk al lang voordat ze 1,5 was zelf uit een beker. Verbaasd me hier te lezen dat sommigen het op de psz leren. We hebben haar voordat ze een jaar was al uit een beker laten drinken. Zijn begonnen met zo'n open beker van difrax, dan kun je makkelijk meekijken. Daarnaast veel met de beker laten spelen. In bad en buiten in het zwembadje.
Mij ook ! Met 6 mnd kon ze er al uit drinken als ik t vast hield. Met 14 mnd kon ze t loslopen en staan. Toen pakte ze gerust bekers van andere om uit te drinken. Alleen als ze klaar was draaide ze haar beker om ondanks haar beker niet leeg was. dus gewoon klein laagje water erin en in zijn handjes geven.
Hier ook rond 1 jaar gewone beker, eerst met yoghurt. Knoeischort om. Kan me niet herinneren dat t erg lastig was om te leren..
Ik weet niet meer wanneer mijn dochter zelf de beker vast ging houden, maar met een maand of 8 zijn wij begonnen met oefenen (ik hield dan dus de beker voor haar vast). In bad oefende ze lekker zelf, altijd ook te merken aan haar luiers na het badderen; bomvol van al dat badwater Nu met 2j gaat het veelal zonder knoeien, maar idd; altijd aan tafel eigenlijk, of buiten. Ze drinkt ook alleen water, dus nog steeds geen zorgen over plakkerige sapjes
Ik gaf haar gewoon een beker mee in bad, ze had het best snel door. Aan tafel gaf ik dan gewoon een beker met een klein beetje water/sap erin
Tip van het kinderdagverblijf, gebruik een glas of een doorzichtige beker, dan kan je zelf veel beter zien wat er met de vloeistof gebeurt. Hier in eerste instantie ook een Difrax beker (met uitsparing voor neus), daarna gewone bekers, nooit tuit of rietje.. Dat laatste is wel eens lastig want dat kan hij dus nog steeds niet.. Begonnen met zes maanden om te oefenen, ander drinken dan melk nooit uit de fles gehad.
Hier begonnen met de kiddyboo beker en twee weken later dronk ze zonder te knoeien uit een normale beker. De kiddyboo is nu voor onderweg.
Hier ook gewoon eerst uit onze beker aangeboden, al heel vroeg (maand of 8) en hij kon het al heel snel prima zelf. Nu doe ik het vaak weer of hij krijgt de tuit, want hij gooit hem expres leeg en daar heb ik niet altijd zin in.