spugen, Johannesbroodpitmeel, harde ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yukl, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Laatst heb ik een topic geopend over het onrustige gedrag van mijn zoontje. Inmiddels krijgt hij losec tegen verborgen reflux.

Het gaat wat beter. Dat wil zeggen dat hij beter drinkt, meer tijd tussen de voedingen laat en als hij wakker is meer tevreden is. Wel slaapt hij nog vreselijk onrustig. Hij ligt nu alweer 1,5 uur op bed maar ik ben denk ik wel 10 keer heen en weer gelopen om hem de speen te geven.

Wanneer hij zo ligt te woelen in bed, blijft hij mondjes geven. Ik heb zojuist al 2 keer zijn hydrofielluier verschoond omdat deze weer nat was. De laatste keer was net 10 minuten geleden, bijna 3 uur na de voeding! Dan komt het dus nog steeds wat omhoog... Ik heb het idee dat dat de reden is waarom hij zo blijft woelen, omdat hij steeds die voeding omhoog voelt komen. Het doet volgens mij niet zoveel pijn meer sinds de medicijnen, maar het is denk ik wel onaangenaam voor hem.

Maar... hij heeft ook ontzettend veel last van harde ontlasting. Ik denk door de Johannesbroodpitmeel? Hij krijgt friso comfort. Maar ik denk dat hij zelfs dikkere voeding dan dat nodig heeft. Maar dan krijgt ie dus nog meer last van harde ontlasting (toevallig laatst uit noodzaak geprobeerd omdat de friso comfort voeding niet goed was). Dan slaapt ie weer niet goed vanwege het moeilijke poepen ;)

Hmmm.. Iemand tips? Zou het zin kunnen hebben over te stappen op bijv. nutrilon AR? Of maakt dat geen verschil?

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    De harde ontlasting kan heel goed door de Johannesbroodpitmeel komen. Stap je over op AR, zit je toch met Johannesbroodpitmeel.
    Ik gaf zelf kindicol van VSM erbij om de ontlasting zachter te maken. Dit hielp erg goed.

3. Que

Que Niet meer actief

Door de jhbpm kan idd de ontlasting hard worden.
    Wat je nog kan proberen is Omneo dat is voor moeizame ontlasting of wat extra water in de fles.

Weet niet hoe lang je de jhbpm gebruikt want in het begin moeten ze er aan wennen.

Hier ook een vresselijk spuugbaby gehad. Sinds hij 6 maanden is ben ik overgestapt op de pepti en wat blijkt. Gewoon kma. Nu ik aan de pepti zit heeft hij 1x gespuugd in 1,5 maand tijd. ipv 6x per dag schone kleren bij hem te moeten aantrekken.

Succes!!

4. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Hoi Yukl,

Weet je zeker dat hij niet goed slaapt doordat de voeding omhoog komt?

Mijn dochter werd namelijk erg onrustig van de Nutriton. Het kwam inderdaad minder goed omhoog (maar nog steeds kwam er wel wat omhoog), maar ze sliep er niet beter van. Wij denken dat het komt doordat ze daardoor de lucht niet goed kwijt kon. (Infacol hielp ook niet meer i.c.m. Nutriton)

We hebben hier dus alleen Zantac gebruikt. (En heeeeeel veel slabbetjes, hydro's en monddoekjes;)).

Overigens had ze ook heel erg last van harde ontlasting. We moesten het vaak stimuleren met de thermometer, voordat er dan eindelijk eens iets kwam. Uiteindelijk zijn we Lactulose gaan gebruiken (in overleg met HA) en toen ging het goed. Pas toen ze een maand of 6 was, kon ze het weer zelf makkelijk kwijt.

Toen waren we hartstikke blij wanneer ze het eens een keertje uit zichzelf had gepresteerd.... nu is het bijna elke luier wel raak..:p

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja KMA heb ik vaker gehoord. Ik zal het vrijdag eens bij de kinderarts opperen maar het zou me niets verbazen als ze daarin niet mee wil omdat ie het verder redelijk goed doet met de medicijnen. Dat lees ik althans vaak op het forum ;) (geen eczeem, groeit nu goed, huilt minder, etc. het spugen blijft alleen een probleem... en die harde ontlasting natuurlijk).

We gebruiken al sinds hij 2 weken is Johannesbroodpitmeel. Het wisselde altijd qua ontlasting, maar het lijkt steeds vaker voor te komen dat het hard is. Nu al een paar dagen achter elkaar... Echt keiharde klei is het (harder dan de speelklei van mijn zoontje ;)).

Omneo is niet dikker toch? Hij heeft de dikkere voeding echt nodig namelijk, anders drinkt hij gewoon niet (en spuugt hij vreselijk en huilt veel meer... dan heeft ie er echt veel last van omdat het maar omhoog blijft komen).

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nee niet helemaal... Dat vind ik ook zo lastig.

Stoppen met nutriton gaat helaas niet. We hebben het een paar keer geprobeerd, maar dat leverde grote drama's op. Afgelopen week was de laatste keer en toen kwam bijna al zijn voeding er uit (onze kleren nat, de vloer helemaal nat) en voelde hij zich vreselijk ellendig.

Grr, lastig hoor. Mijn oudste reageerde helemaal niet op de nutriton, die kon het prima hebben. Ook nooit moeite gehad met zijn ontlasting.

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Komt de voeding niet omhoog en ligt hij niet te woelen doordat hij ligt te persen op de poep?

Dat was bij onze dochter nl zo, zonder dikke ontlasting trouwens en ze krijgt alleen bv. Goed kijken wat hij doet? Voordat je aan dikkere voeding denkt. Misschien is dunnere juist wel de oplossing dan... Ivm de harde ontlasting.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Vooral dat laatste heb ik inderdaad ook wel eens gedacht. En het spugen wordt wel erger als hij zichtbaar ligt te persen. Maar zonder de dikkere voeding is het spugen nog erger, dus dat kan ook niet.

Lastig hoor. Het lijkt er op dat ik moet kiezen tussen 2 kwaden.

9. tulip

tulip Niet meer actief

het blijft moeilijk idd, ik gaf ook comfort en ze had het nodig tegen het spugen, maar daarbij verstopte ze weer. Het schiet allemaal niet op, maar de kindicol werkte hier echt als een trein. 1 keer geven was al genoeg eigenlijk.

10. fafje

fafje Niet meer actief

op zich is het vele spugen niet erg...als het geen pijn doet en als hij er niet van af valt...zou toch stoppen met nutriton hoor...hier ehct hevige krampen van en slechte ontlasting...

en wta je zegt, het blijft omhoog komen, alleen in dikkere vorm...en daar verslikt/stikt ie half in...

hier heeft motilium een hele tijd goed geholpen in combi met zantac...maar waarshciojnlijk doordat zijn reflux beter ging werd de dosis op dne duur te hoog en kreeg hij er krampen van...dus ben er mee gestopt...en hij heeft amper last van reflux...

nu doet de zantac voldoende...

hier hielp lang rechtop houden ehct goed...en kleinere beetjes melk per x
    Flink laten boeren ook tussendoor de voeding

ohja en fietsen met de beentjes heb ik ook uren gedaan en dat werkt echt super goed

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh ja, die kindicol ga ik dan ook maar eens proberen!

Er zat net trouwens inderdaad enorm veel ontlasting dwars, misschien toch dat ie daarom zo vreselijk onrustig was en zijn hydrofielluiers steeds nat waren. Ik ben met zijn beentjes gaan fietsen en heb zijn buikje gemasseerd en toen schoot er opeens een hele lange harde kleidrol uit (er lagen al wat kleine keutels in zijn luier die hij er dus met moeite uit had geperst).

Het is trouwens ook een bijwerking van losec, maar er staat bij dat dit als het goed is over moet gaan. Iemand hiermee bekend?

12. fafje

fafje Niet meer actief

zoonlief heeft hier ook verstopping gehad, kreeg toen zo'n laxeer tubetje van de ha....

Deel Deze Pagina