Wij willen ons zoontje rond zijn tweede verjaardag in een ander bed leggen dan zijn ledikant maar ik twijfel of ik een peuterbed of eenpersoonsbed zal kopen? Ik hoor graag wat ervaringen van jullie...
Hier met 2 jaar en 1 maand over in een éénpersoonsbed. De eerste tijd nog met een bedhekje erbij. Ging vanaf nacht 1 goed!
Hier ook getwijfeld omdat een eenpersoonsbed me zo groot lijkt voor mijn dochter, maar toch besloten tot een eenpersoonsbed omdat ze maar zo kort in een peuterbed liggen en je dan dus twee keer een ander matras en beddengoed aan moet schaffen. En ach een peuterbed is eerst ook groot...
Hangt van je portemonnee en van je eigen gevoel af. Er zullen hier verhalen komen van mensen die een peuterbed hebben gekocht en andere die een eenpersoons hebben gekocht. Beide is prima en beide werkt. Wij hebben een juniorbed gekocht en zoon is daar in gegaan met 2 jaar. Geen hekjes gebruikt of matrassen naast het bed gelegd. Hij is er de eerste nacht 2 keer uitgevallen en daarna nooit meer. Het bed wordt nu voor de tweede keer gebruikt bij dochter en zal over een paar jaar nog een keer gebruikt worden voor onze derde. Hij was wit, is nu petrol en zal straks weer een ander kleurtje krijgen. Mijn overweging was: ik vond het voor mijn zoontje fijner om niet gelijk in zo'n enorm bed te hoeven liggen na zijn ledikant. Het bed was niet duur maar leuke dekbedovertrekken vinden was wel wat lastiger (en prijziger). Wij hebben gekozen voor een wit Bopita bed. Ik ben er erg blij mee (nog steeds)
Wij hebben voor onze zoon vorige week een eenpersoonsbed gekocht. Hij ligt er nu een week in en vanaf de eerste nacht is het meteen goed gegaan.
Wij hebben een meegroeibed gekocht bij de ikea. Staat nu op 1,40 meter. Dan nog op 1,70 en dan nog naar 2 meter. Ook met een meegroeimatras. Een groot stuk van 1,40 meter en twee stukken van 30 die je er dan bij kan leggen. Hoeslakens ook van de ikea twee in een pakje (1,40 en 1,70) dekbed gewoon eenpersoons. Die stoppen we nu gewoon onder het matras. Een eenpersoonsbed vonden we gelijk zo groot.
mijn oudste zoontje is met bijna 2 en een half overgegaan naar een eenpersoons bed. Onze overweging was dat een peuterbed maar kort meegaat. We hebben zijn bed laag opgemaakt, veel ruimte aan het hoofdeind over en het is vanaf de eerste nacht goed gegaan. Hij vond het zelf ook helemaal geweldig, net zo'n bed als papa en mama.
Hier is de oudste met 23 maand overgegaan naar een eenpersoonsbed. Vond een peuterbed echt zonde van het geld, idd ook omdat je daar ook weer beddengoed voor moet kopen. Vanaf het begin is het meteen goed gegaan, nooit eruit gevallen en slaapt er heerlijk in. En veel ruimte voor al haar poppen en knuffels die mee moeten
Hier een peuterbed aangeschaft. Oudste slaapt er nu 2 jaar in en waarschijnlijk nog 1-2 jaar. Daarna de jongste nog 2-3 jaar dus lang zat. Mocht er een 3e komen, gaat ie vast nog een ronde mee. Totaal 250 euro uitgegeven denk ik aan bed, matras, dekbed en beddengoed. Slaapkamers zijn hier vrij klein en ik vind het zelf gewoon leuk hihi.
Hier ook uiteindelijk toch gekozen voor een peuterbedje. Je hoeft geen speciaal dekbed te kopen. Hier doe ik er een eenpersoondekbed op en sla het om. Gaat prima. Wij vonden een eenpersoonbed gelijk zo groot. Bedje bij de Ikea gekocht. Mocht er (hopelijk) in de toekomst een 2e komen dan wordt hij nog een keer gebruikt. Bedje bij de Ikea gekocht.
Als je de ruimte hebt voor een eenpersoonsbed, dan zou ik dat doen. Wij hebben een peuterbed van Ikea, die zijn 160cm lang. Daar ligt ze echt nog wel een aantal jaar in. Dus dat een peuterbed maar kort zou mee gaan; valt reuze mee.
Wij hebben gekozen voor een peuterbed. Ik vond een 1persoons gelijk zo groot. Hij zou tot een jaar of 5/6 in dit bed kunnen en dan kopen we een nieuw (groot) bed.
Onze kinderen zijn allebei rond de 2,5 overgegaan. De oudste meteen in een eenpersoonsbed, de jongste in een meegroeibedje van Ikea. Die kun je uitschuiven tot 2m en ik heb er al een eenpersoonsdekbed bij, dat ik nu nog gewoon voor de helft onder het matras stop. Dus geen dubbele kosten wat dat betreft.
De oudste is gelijk naar 1 persoons gegaan, de jongste naar een peuterbed. Reden: Het formaat van de slaapkamer. De jongste gaat vanuit het peuterbed straks over naar een hoogslaper, omdat ze maar een klein kamertje heeft. De oudste blijft nog jaren in het bed wat ze op haar 2e heeft gekregen (cottage bed) .
Peuterbed gekocht en gebruikt en toen kregen we het oude eenpersoonsbed (bedbank met spijlen aan 3 kanten, gaf een knus gevoel) van mijn zusje, de keuze was snel gemaakt, hij palmde het grote bed in. In zijn nieuwe kamer paste het bed niet dus ging hij weer terug in zijn peuterbed.Uiteraard kon hij daar niet meer aan wennen en via een weggeefhoek kregen we een bed dat precies in de nis op zijn kamer past. Hij heeft nu een heerlijk nestje daar, door de plaatsing (en de hoeveelheid knuffels aan het voeteneinde) voelt het bed niet te groot. Het peuterbed bewaren we voor een eventuele tweede maar als ik het niet had, zou ik in de toekomst ook geen peuterbed meer kopen.
Wij hebben toch gekozen voor een eenpersoonsbed, maar dan wel een bedbank model. Ik wilde iig dat het bed niet te hoog is en dat er een hoog hoofd- en voeteneind aan zat.
Wij zijn met 18 mnd overgestapt op een eenpersoonsbed. Maar onze dl was al gewend om in ons bed te slapen. Dus geen problemen mee gehad.
Peuterbedje. Heerljik knus. Beddengoed valt wel mee. Alleen hoeslakens. Ik gebruik gewoon een groot dekbed en stop het extra stukje onderin in.