Peuterbed of eenpersoonsbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mummy2012, 3 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Het ledikant wat wij hebben kun je veranderen naar een peuterbed dus hier in een peuterbed voorlopig. Anders hadden we gelijk een eenpersoonsbed gekocht.

2. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.433
    113
    Gelijk een 1 persoonsbed gedaan, toen wij klein waren bestonden er geen peuterbedjes en ging iedereen direct over dus ik heb er nooit het nut van ingezien behalve voor de winkeliers die verdienen graag 2x aan je ;).

3. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Als het een jaar of 3,5 is gaat ze ook gewoon over naar een 1 persoon bed.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm wij hebben dus uiteindelijk gekozen voor een oeuterbed van marktplaats....
    Deels omdat het natuurlijk maar beperkt mee gaat... En we ons dus niet arm wilden shoppen.
    Hadden ook maar 3 dekbed-overtrekken. Er kan er toch maar 1 tegelijk op :)
    1 op bed, 1 in de was en 1 reserve. (Meestal dus 2 in de kast... Maar je zal maar net een nachtelijk ongelukje hebben terwijl je wel al het bed hebt verschoont maar nog niet hebt gewassen :) )

De voornaamste reden voor een peuterbed was overigens dat ze een hele kleine kamer heeft en dan hou je nog wat ruimte over tenminste.
    Verder zag ik op marktplaats echt het allerzoetste schattigste bed... Van little tikes.
    Dus dat hebben we nadat ze haar huidige bed kreeg voor ongeveer hetzelfde bedrag weer op MP gezet.
    Voordeel van little tikes is dat het ook echt niet slijt... De mensen waar wij het van kochtend hadden het ook al niet nieuw gekocht en toch zag je er niet aan af hoeveel het gebruikt was. Niet verkleurd, niet versleten... Top!

En nu heeft ze een halfhoogslaper waar ze onder kan spelen.
    Daar had ik dr met 2 jaar niet in laten slapen en nu kan dat prima.
    En hebben we toch weer speelplek weten te maken op dr kamer.

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Niet alles gelezen.
    Hier ging zoontje met 17 maanden over naar een gewoon 1 persoonsbed met een los bedhekje onder het matras geschoven.
    Was wel even wennen, de overgang van klein ledikantje naar een groot bed. Maar hij slaapt er goed in!
    Reden: dochterlief was op komst, dus er moest ruimte gemaakt worden in het ledikant en we wilden niet bezig blijven met kopen wat bedden betreft...

Dochter heeft langer in het ledikant gelegen en is toen ze daar uitgegroeid was overgegaan naar een gewoon 1 persoonbed. En dat ging meteen vanaf nacht 1 goed.

6. misa

misa Niet meer actief

Hier beide keren gelijk een groot bed. Zoontje was zo'n 2,5 en dochter een maand of 22. Sinds kort heeft dochter (2 jaar en 2 maand) een bedhekje van ikea. Ze viel ineens meerdere malen uit bed wat ze daarvoor niet deed.

Ik zie het nut van een peuterbedje niet zo. Vind het zonde van het geld, die tussenstap. :)

Deel Deze Pagina