Mening traktatie peuterspeelzaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Belle22, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Ik zou graag even jullie mening willen horen over de traktatie van een kindje die jarig is bij Mn zoontje op de peuterspeelzaal.
    Ik haal net hem net op en hij komt heel blij met een beker aangelopen voo met snoep. Een kindje is 4 geworden en verlaat de psz dus natuurlijk een leuke traktatie erbij.. maar nou zit het volgende in de beker;
    Een lolly
    Een reep twix
    Een ingepakte maoam snoepje van 2 bij 3 ( best hard)
    Een zakje haribo snoep (cola flesjes)
    En doosje fruittella dummy's.

Super lief dat ze zo veel geven maar ik vind het zo onverstandig om dit uit te delen op een psz waar ook kindjes van net 2 zitten..
    mijn zoon is net 2 en die mag echt nog geen lolly of reep twix.. met uitzondering heeeeel af en toe een snoepje..
    Ik wil er niet over gaan klagen ofso ik zou gewoon graag meningen willen horen van andere moeders..

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Ik zou het zelf niet trakteren, maar ik zou er ook niet over klagen. Je kunt thuis zelf beslissen wat je er mee doet.

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hier mocht dat echt niet. Een gezonde kleine traktatie was prima. Een kleinigheidje er bij ook nog. Maar snoep werd echt niet geaccepteerd.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind het behoorlijk overdreven en vooral die lolly echt niet geschikt. Ik zou het lekker zelf op eten ;).

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Best veel ja! Beetje overdreven. Wel goed dat ze het achterhouden op het kdv, dat doen ze bij ons gelukkig ook. Stel je voor dat ze alles al hebben zitten opeten! Overigens mag mijn zoontje soms wel een lollie (van de natuurwinkel ;)) maar wel als ik er bij ben.

6. Noorie

Noorie Niet meer actief

Hier idem.

Op de psz van mijn dochter zitten best veel allochtonen kindjes, die pakken ook vaak enorm uit met traktaties.. veel snoep, vaak nog speelgoed ook erbij.
    Dus ben het wel gewend.. ze krijgt vaak wel iets van de traktatie, naar de rest vraagt ze nooit.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier gaat dat in de snoeppot thuis, en af en toe krijgen ze er dan iets van. Maar een hele Twix bv niet hoor, en gevaarlijke (grote, te gladde) dingen ook niet. Laatst kreeg mijn oudste een zak snoep getrakteerd, hebben ze met z'n tweetjes (en ik erbij) 2 weken van kunnen snoepen... vind dat echt overdreven, maar goed, zo blijft de snoeppot gevuld ;)

8. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    hij heeft alleen dat doosje met fruitella dummy's op en wilt zo graag meer maar dat bewaar ik indd maar even.. komt wel een andere keer.. twix is al op door mama🙊

Ik ga er ook zeker niet over klagen.. zal vast vaker voorkomen maar dit was de eerste keer dat er een traktatie was op psz sinds zoontje erop zit dus ik vroeg me gewoon af of dit normaal was, zelf zou ik hier niet voor kiezen maar indd ieder zijn gedachtes hierover 😊

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    was hier op de peuterspeelzaal toen der tijd ook al (zoon is inmiddels 10 en dochter 7) en ik denk dat dit ook altijd wel zo zal blijven.

Hier mochten de kinderen op het einde van de dag trakteren zodat de traktatie meteen mee naar huis genomen kon worden en het aan de ouders zelf was of en wat het kind mocht opeten.

Hier hadden onze kinderen er geen moeite mee als ze iets niet mochten (inderdaad lolly e.d), dat ruilden we dan voor een snoepje uit onze eigen pot.
    Nu leggen ze nog steeds hun snoepzakjes in de kast en pakken elke dag braaf 1 ding :D

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Hier op de babygroep (!) van het KDV ook een keer een zak snoep. Dat vond ik echt vaag...mijn dochter (toen 10 maanden oid :D) heeft er dan ook niets van op, dat lijkt me duidelijk. ;) Nu nog soms traktaties met veel snoep, maar meestal valt het erg mee en is het een prima hoeveelheid.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Hier is ook een hele snoepzak getrakteerd op het kdv. Echt ook gewoon iets van 10 verschillende snoepsoorten erin. M'n dochter is anderhalf..:cool: ik vind het dikke onzin, maar goed ik ben op die leeftijd van de bananen, soepstengels etc.
    Broer en zus waren er wel blij mee :D hier dus ook gewoon in de snoeppot.

12. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Ik kijk ook wel eens met verbazing naar een traktatie, maar vind ook dat iedereen zelf mag uitmaken wat ze trakteren. Op school of psz zorgen ze er wel voor dat niet alles wordt opgegeten en gaat het lekker mee naar huis. Tijdje terug had ik geluk, had ze een bounty bij:D

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Hier wordt het meegegeven naar huis als het niet in het voedingsbeleid past. Op school mogen ze dan 1 snoepje pakken en gaat de rest mee naar huis. Op psz is het ook wel zielig voor zo'n kindje. Jouw traktatie wordt wel uitgedeeld, maar niemand mag iets nemen, ook wat chaotisch. Ik zou er zelf als ouder niet voor kiezen. Maar ik lig er ook niet meer wakker van, ze krijgen thuis van mij dan in de loop der tijd de rest afhankelijk van de leeftijd van het kind.

14. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Bij ons doen ze geen/nauwelijks snoep. Dl heeft een keer een spekkie gehad geloof ik (van een eigenwijze ouder ;) ) maar de rest doet meestal cake of appelhapjes etc. Ik denk dat juffen zo'n groot snoeppakket niet zouden laten openen op school (lolly had ik ook echt een punt van gemaakt).

15. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik krijg van het kdv ook alles mee. Alleen als er iets van een koekje bij zit, rozijntjes of knijpfruit dan wordt dat gelijk gegeten. De rest krijg ik mee.

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Op de creche doen ze dit ook... er zijn ouders die echt hele zakken snoep meegeven. Niet normaal vind ik dat. Gelukkig geven de leidsters het pas bij het ophalen, dan heeft mijn dochter het nog helemaal niet gezien.

Laatste 'oogst' van een verjaardagsfeestje (kind werd 2!!):
    -zakje Haribobeertjes
    -twee lolly's
    -twee spekjes
    -van die Fruitella-achtige snoepjes, maar dan lang
    -dropveter
    -sleutel

En daar kom ik aan met mijn gezonde fruittraktatie voor hun verjaardagen ;) Leidsters blij, want dat is dan meteen het tussendoortje.

17. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.865
    5.104
    113
    Ik ook

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Aparte traktatie, ik zelf hou ook rekening met de jongste. Onze uk is 2 en kreeg laatst, niet schrikken een pakje drinken, zakje chips,zakje mini snoep, verassing ei (plastic met een cadeautje) 1 paaseitje , melkreepje.
    Was echt heel lief bedoeld en ze zei zelf al dat ze wat enthousiast was.
    Ze mogen 1 ding kiezen en de rest gaat mee naar huis.
    Zelf mag hij van ons nog geen gewone chips of alle soorten snoepjes.heel eerlijk we hebben bijna nooit snoep in huis. We weten niet wat hij van de traktatie op school eet. Hopelijk geen lolly en zuurtjes :/

Er is wel een verschil tussen enthousiast met veel dingen zijn (geen probleem mee)en dingen geven die nog gevaarlijk zijn voor jonge kinderen.

19. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wat een vreselijke traktaties lees ik hier. Leuk bedoeld enzo hoor van die ouders, maar je geeft je kind -en laat staan die van anderen- toch niet zoveel rotzooi op 1 dag? Die lolly snap ik al helemaal niet.

Dochter kwam hier laatst ook thuis met een lolly, alleen een lolly. Dat was een traktatie van een meisje dat 3 was geworden. Ik heb hem weggegooid. Echt niet dat dochter die krijgt, ik vind het levensgevaarlijk voor kinderen van deze leeftijd.

20. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die zelf de chocolade opeet :)

Hier af en toe ook dat soort traktaties, we hebben dan ook altijd een heel gevarieerd aanbod in de snoeppot.

Deel Deze Pagina