Damiën is er de laatste tijd van overtuigd dat er spoken in de slaapkamer zitten. De ene keer neemt hij genoegen met 'ze naar buiten jagen', maar een andere keer komen ze ook weer snel terug naar binnen en begint het drama weer Ik vind het echt hartstikke zielig, maar vraag me af hoe ik nu het best kan reageren op die 'spoken'. Wat doen jullie?
Wegjagen.. Maar elk spook heeft z'n eigen aanpak. Spook naar buurjongetje want die vindt het wel leuk. Krokodil in de tuin.. Maar babykrokodil blijft op de kamer in een potje want die is bang in het donker. Wel met deksel! Je weet maar nooit
Spokenspray maken! Zon spuitflesje van de blokker ofzo, heel gewichtig wat water en allerlei andere vloeistoffen erin doen en bloedserieus op de spoken spuiten. Ze verschrompelen gegarandeerd meteen en komen nooit meer terug!
haha! moest wel even lachen hier zijn de hele dag spoken in huis ( en af en toe spinnen) hier vinden ze ze gelukkig niet eng! ze spelen er de hele dag mee en rennen er achteraan haha.. maar als ze er soms 1 weg willen hebben pak ik ze en doe de deur open en gooi ze naar buiten!..
onze zoon is helemaal van de tijgers. Die sturen we terug naar de dierentuin waar we veel kwamen. gr brena
hier spoken of krokodillen en dan zeg ik eigenlijk altijd dat ze dan moet zeggen dat spook/krokodil met mij mee naar beneden moet. En dat doet hij dan ook
Wij sturen alles wat niet in de kamer hoort lekker weg. Soms doen we dat met spray, meppers, waaiers etc.. we maken er een feestje van. Overdag probeer ik wel uit te leggen dat spoken niet bestaan.
een beetje combi van, ten eerste maken we het leuk en als ze het nog niet leuk vinden dan jagen we ze weg maar mijn kinderen zijn eigenlijk nooit bang voor iets...
Hier komen steeds leeuwen, krokodillen, monsters en indianen ?) en die sturen we naar de dierentuin. Overdag heeft hij er ook last van en dan laat ik ze zelf wegsturen, zodat hij er zelf controle over krijgt. Ook probeer ik overdag uit te leggen dat ze bv niet uit de dierentuin kunnen komen, onze deuren dichtzijn, enz. Dit gaat heel goed en afgelopen weken (klopt enorm af) is het niet meer voorgekomen.
Hahahaha, wat een grappige verhalen... Hier is het nog nooit voorgekomen en als het woord spook ergens een keer valt zeggen we "spoken bestaan niet"
Moest weer even terug denken aan de tijd dat mijn zoontje bang was van spoken. Ik jaagde ze ook weg. En maakte een botersmeersel die ik aan de buiten deur er op deed. van hier komen de spoken niet meer binnen dit is de scheidingslijn. En we jagen ze nu weg. Dus zo gek was ik nog niet met me botersmeersel op me deur haha. Lees hier ook van pree en andere dingen hihi.
Hier geen spookje maar een draakje, groen met roze stippen! Vaak mag hij rustig slapen onder haar bed, want ze vindt het zielig om hem naar buiten te sturen als het regent. De dagen dat ze er bang van is slinger ik vanaf de overloop het draakje aan zijn staart de trap af naar beneden waar mijn man dan de voordeur heeft open gezet zodat hij naar buiten kan.
Hier zit er ook wel eens een onder het bed (in een la van zijn kajuitbed). La open, spook eruit jagen, met spook en al naar beneden, voordeur open, spook buiten, deur dicht. Werkt geheid. Er werd wel eens geroepen om er weer een buiten te zetten. Een enkel monster mocht wel onder de stoel blijven, maar liever niet.
Hier geen spoken, wel een vriendje dat haar soms slaat en vervelend doet ... Ik stuur haar dan haar moeder, of bel haar moeder op oid. Bij spoken en monsters zou ik wel (overdag) uitleggen dat die niet in het echt bestaan en dus nooit bij je kunnen komen. M vraagt wel eens naar de Gruffalo: 'Die bestaat toch niet hè mama?'. Als ze snachts wakker wordt uit een droom dan is ze alleen maar aan het huilen, zodra wij er zijn wordt ze rustig en valt ze weer in slaap. Dus dan is het geen onderwerp, geen idee waar ze over droomt.
Stijn heeft laatst een fase gehad dat hij bang was voor spoken maar wegjagen hielp niet bij hem want dan kwamen ze terug als wij weg waren dus hebben hem gezegt dat als hij een spook zie hij er maar een rode neus op moet denken en moet roepen haha je bent geen spook, je bent een clown en sindsdien heb ik hem niet meer over spoken gehoord
Mijn zoontje begint er ook wel eens over. Ben er heel duidelijk in: Spoken bestaan niet! Ik ben bang dat als ik dingen ga verzinnen zoals weg jagen dat ze dan echt denken dat ze juist wel bestaan.
Ik zit nog niet in deze fase, maar vind het wel erg leuk om te lezen wat jullie erop verzonnen hebben.
Ik stuur ze samen met mijn dochter weg en tot nu toe werkt dat goed. Ik weet wel dat ze op de jonge gezinnenbeurs stonden met 1 of ander belletje wat derek ogilvy ook gebruikt tijdens zijn programma's en dat dat voor kinderen was om de spoken weg te jagen.... Weet alleen niet meer hoe het heet.