Wij hebben voor ons dochtertje een groot bed(1-persoons) besteld. We hebben hiervoor gekozen omdat, wanneer we een peuterbed zouden doen, ze over een aantal jaar weer een ander bed nodig zal hebben. Daarbij voor een peuterdekbed heb je toch veel minder keuze in overtrekjes. Het bed komt over 3 weken. Ik ben me aan het orienteren op wat voor dekbed we zullen nemen. Mèn wat veel soorten: 4-seizoenen, enkel, dons, katoen, synthetisch. En dan de prijzen varieerend van 20,00 tot over de 100,00. En doen we wel/geen kussen. Dus tips m.b.t. dekbedden en kussen zijn van harte welkom.
Helemaal mee eens. Zonde van het geld. Mijn dochter krijgt als ze uit het ledikantje gaat ook een groot bed.
Wij gaan gewoon voor een groot bed. Vind een peuterbedje echt onzin! Ik heb een bed gekocht waar ze lang mee kan doen, en als ze toch een andere wil, dan hebben we een logeerbed waar ook een volwassene op kan slapen. Verder vind ik het zonde om een peutermatras, peuterdekbed etc te moeten kopen. @polletjepiek, wij hebben gekozen voor een 4 seizoenen donzen dekbed. Niet het allergoedkoopst, maar we slapen er zelf ook onder en dons is gewoon zooooo fijn!
Hier zijn we voor een meegroeibedje gegaan. Deze kan van 1.20 tot 2.00 uitgeschoven worden en kan dus later als gewoon bed dienen. Hij is 90 breed. Ze is vanuit haar ledikantje dus naar dit bedje gegaan die alleen breder is (ledikantje is ook 1.20). Heb het gewoon bij de ikea gehaald, dus zo vreselijk duur was het bedje en matras ook weer niet. Ik ken nl. verschillende kindjes die meteen om zijn gegaan naar een heel groot bed, en daar dus echt een hele lange tijd slecht in geslapen hebben. Dan maar een tussenstapje hoor, maar dat ligt dus aan je kind. Onze dochter ligt ivm reflux ook nog schuin, en in de kleinste stand zit er aan de zijkant bijna geen opening waar ze uit kan vallen, dat was voor ons ook een reden om het zo te doen.
ik denk er over om voor Jill over een half jaartje een meegroeibedje te kopen, die van de ikea met die spijlen. ik heb al hele leuke gezien op marktplaats voor weinig geld. de kleine van een collega van me ligt ook in zo'n bedje en is al 4 . ik vind het gewoon heel schattig en ze zijn uitschuifbaar tot een groot bed. ik zag laatst bij de hema ook peuterdekbedden voor niet veel geld en ook hoesjes. ik heb nu 1 hoesje van Bumba , vind ze hardstikke leuk gekocht bij www.tovertent.nl (is op peuterbedmaat... ligt nu in haar ledikantje)
Mijn dames zijn met 3,5 en 2,5 in een groot bed gegaan. Heb prachtige kroonbedden gekocht met 1 hoge zijkant (lekker knus), deze kosten wel wat dus ook wel fijn dat ze er lang in kunnen. Ik heb er donzen dekbedden bij gekocht want slaap zelf ook zo lekker onder dons. En goedkope matrassen want dat schijnt met een laag lichaamsgewicht echt niet uit te maken. Tot mijn grote verbazing zijn nog nog nooit uit bed gekomen, zelfs als er een knuffel valt roepen ze of deze opgeraapt wordt.
Mijn vader heeft zelf een bed gemaakt voor onze oudste. Een half hoogslaper met daaronder een echt huis met deur, ramen (geen glas, gewoon open met een gordijntje), verlichting en een keukentje etc. Superleuk! maar het is dus wel een volwassenenbed zodat ze hier lekker lang mee kan doen. We hebben haar bed ook lekker opgevuld met knuffels en kussentjes...
hier hebben we ook een peuterbed. Kon hem niet laten staan bij de ikea. en vond het meteen zo klap voor me zelf. ineens een groot bed.moet wel een beetje mijn kleine jongen blijven
Eva is met 2 jaar en 3 maanden overgegaan naar een groot bed. Het is ons oude logeerbed, die je ook kan veranderen naar 2 persoons-bed (van Ikea, Hemnes). We hebben 'm destijds ook gekocht zodat een kindje van ons er dan later in kon slapen en als ze groter is met een broertje/zusje/vriendje/vriendinnetje, echt superleuk! Eva's kamer is ook ruim genoeg, haar ledikant heeft er ook nog een tijdje gestaan. Hier ging het meteen prima in het grote bed. Sterker nog, het grote bed stond al in haar kamer terwijl ze nog in haar ledikant sliep en op een gegeven zei ze dat ze in haar grote bed wilde slapen. Dat hebben we toen meteen gedaan en haar ledikant weggehaald, ging meteen prima. Ze sliep er gewoon net zo goed als in haar ledikant. Voor Lisa weet ik nog niet wat we gaan doen, bij haar ledikant kan de zijkant eruit, dus dat zullen we straks eerst gaan doen denk ik, dan kan ze er tot een jaar of 3/4 in en dan zien we wel weer. Misschien wel zo'n zelfde bed als Eva, is ook handig ivm opbergruimte (zitten laden in).