Peuterbed waarom doen? En ervaringen toevallig met Petit Amelie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door moonroosje, 29 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben voor een peuterbed gekozen vanwege haar kleine slaapkamer, ze was toen 20 maanden. Een (half)hoogslaper vond ik nog te eng. Inmiddels ligt ze in haar 4e bed :p .
    Een hello kitty bedje als peuterbed. Via marktplaats een half hoogslaper toen ze 4,5 was en met haar 7 jaar naar de (hoge!) hoogslaper van ikea. De andere bedjes zijn overigens allemaal doorverkocht. Dus veel geld heeft het eigenlijk niet gekost. Bedje 2 en 3 hebben we als het ware tegen elkaar ingeruild qua prijs.
     
    moonroosje vindt dit leuk.
  2. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.151
    2.237
    113
    Vrouw
    Ik heb trouwens goede ervarinfen met de servicevan petite amelie. Van ons peuterbedje ging vrij snel de verf van het hoofdbord bladderen/bol staan, alsof het nat was geweest. Eerst is het hoofdbord een keer onder garantie vervangen en toen het voetbord hetzelfde probleem kreeg was er al een nieuw model uit en kregen we die als vervanging. Op de oude (met een laagje nieuwe verf) slaapt mijn nichtje binnenkort...
     
    moonroosje vindt dit leuk.
  3. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik ben ook op zoek naar zo'n bed voor de oudste van drie. Hij heeft een kleine kamer waar tzt zijn broertje van één ook nog bij moet. Ik dacht aan 160 lang.
     
    moonroosje vindt dit leuk.
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben voor beide jongens meteen een 1persoonsbed gekocht. Ik vond het zonde om een peuterbed (inclusief beddengoed) aan te schaffen. Niet eens zozeer om het geld, maar het voelde voor mij als verspilling. Uiteindelijk heb je toch een gewoon bed nodig. Waarom dan eerst nog een peuterbed en alles erbij aanschaffen?
     
    moonroosje vindt dit leuk.
  5. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Helemaal niet nodig om speciaal beddengoed voor een peuterbed te kopen. 1 persoons beddengoed past prima.
    Matras hoes er goed strak omheen trekken en onder matras doen. Blijft goed liggen.
    Dekbedovertrek stuk onder het matras en klaar. Genoeg dekbed aan de zijkant om kind lekker in te stoppen.
     
    moonroosje vindt dit leuk.
  6. moonroosje

    moonroosje Actief lid

    16 jan 2014
    208
    5
    18
    Oh dat is ook een goed idee om gewoon 1 persoonsdekbed te doen. Heeft u een peuterbed?
     
  7. moonroosje

    moonroosje Actief lid

    16 jan 2014
    208
    5
    18
    Aan welke bed zit je te denken?
     
  8. moonroosje

    moonroosje Actief lid

    16 jan 2014
    208
    5
    18
    Dank voor het delen van je ervaringen. Hoe vind je de bedden verder van Petit Amelie? Vind je de aanschaf van een peuterbedje de moeite waard vergeleken met een 1persoonsbed? Mijn dochtertje is 2,5 jaar en onder het gemiddelde (bijna 92 cm lang). Heb je een peuterdekbed of 1 persoonsdekbed?
     
  9. moonroosje

    moonroosje Actief lid

    16 jan 2014
    208
    5
    18
    Dank voor je reactie. Vind je een peuterbed de moeite waard bij een kindje van 2,5 jaar? Ze is bijna 92 cm. Idd de kosten haal je er wsl wel uit. Ik vraag me af of 1 persoonsdekbed op kan. En ik zit te denken aan 4 seizoensdekbed of enkel.
     
  10. moonroosje

    moonroosje Actief lid

    16 jan 2014
    208
    5
    18
    Hoe oud was uw kindje toen hij of zij naar het peuterbed ging? Mijn dochtertje is al 2,5
     
  11. moonroosje

    moonroosje Actief lid

    16 jan 2014
    208
    5
    18
    mooi bed. Hoe bevalt deze? Waarom voor deze gekozen ipv bijv petit Amelie? Mijn dochtertje is al 2,5
     
  12. moonroosje

    moonroosje Actief lid

    16 jan 2014
    208
    5
    18
    Ja lastig he. Ik vind mijn dochtertje nog zo klein met 92 cm lang en 2,5 jaar.... Mijn zoontje ging met 3 jaar en paar maanden naar een groot bed en toen vond ik hem al zo verzuipen haha. En nu is hij vier jaar en vind het nu wel prima. Het is lastig ivm geld idd.
     
  13. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Ik vond blank hout mooier en dit hekje is hoger. Bij deze zaten ook standaard lades voor onder het bed. Als je die er bij wilt maakt het qua prijs met petit Amélie niet meer uit.
     
  14. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ze was 2 jaar en 3 maanden toen ze naar het peuterbed ging. Dus zoveel jonger was ze niet. Ze wordt in september 4 en ze zal er denk ik wel tot 4,5 in liggen. Daarna zal hij voor haar kleine zusje gebruikt gaan worden.
     
    moonroosje vindt dit leuk.
  15. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Zo'n duur matras is voor een peuter echt echt niet nodig.
    Dat is echt zonde van je geld.
    Een peuter/kleuter weegt nog niet zoveel dus een matras hoeft ook niet super de luxe te zijn. Matrasjes van ikea en leenbakker a 50 euro voldoen echt prima. Zeker voor de korte tijd dat je een peuterbed gebruikt.
     
    moonroosje vindt dit leuk.
  16. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ja. Ik heb bij beide kinderen gewoon 1 persoons beddengoed gebruikt. Werkt echt prima.
    Ik heb een peuterbed genomen omdat ik een 1 persoons bed gewoon veel te groot vond voor een peuter. En 2e reden was het ruimte gebrek. Oudste had een klein kamertje en dat kamertje heeft de jongste nu. Jongste is 5 en ligt nog in het peuterbedje. Past echt nog prima.
    Als ze hier uit gegroeid is dan komt er een halfhoogslaper met eronder speelruimte. Een 2 jarige in een halfhoogslaper vond ik niks.

    We hebben gewoon het schaapjes bed van ikea met een ikea matras a 40 euro.
     
    moonroosje vindt dit leuk.
  17. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Hier een peuterbedje vanwege een kleine kamer. Wel eentje van de IKEA, die hebben matrassen van 160*70. Daar kan je prima 1 persoons beddengoed bij gebruiken (met 150 ook wel). En ze kan hem gewoon lang door gebruiken zo lang hij past. Het ziet er op de basisschoolleeftijd niet gek uit, als een iets korter 1 persoons bed met meer speelruimte in de kamer. Een peuterbed van 140 lijkt dan wel 'baby-achtig' om langer door te gebruiken dan 4-5 jaar.
     
  18. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.484
    113
    Wij willen een hoogslaper aanschaffen, maar vonden ons zoontje daar nog te klein voor met ruim 2,5 jaar, maar het ledikant werd te klein.
    Dus een tweedehands peuterbed aangeschaft, ik gebruik 1 persoonsbeddengoed (hoeslaken bij de Ikea wel in peuterbedformaat aangeschaft).
    Ik denk dat hij rond 4 jaar naar de hoogslaper gaat.
     
  19. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.317
    810
    113
    Wij hebben de Bopita Romy, tweedehands gekocht voor 50 euro. van een vriendin beddengoed gekregen voor juniorbed, dus daar geen kosten aan.
    Enkel een nieuw matras gekocht, ABZ. Flinks spijt van, erg dun, flubberig matras.
    In het ledikantje een matras van IKEA, deze was erg stevig en fijn, de helft goedkoper ook. IKEA maakt alleen geen matrassen in de maat 70x150. Daarom een ABZ.
    Deze hebben wij:
    https://bopita.com/nl/bopita-junior-bed-70-x-150-cm-romy-wit.html

    Dochter is met 20 maanden overgegaan, omdat ik wegens een operatie en herstel lang niet mocht tillen, peuterbed kan ze zelf in en uit. 1 Persoonsbed vonden we echt nog te groot.
    Ze heeft maat 86 en ik denk dat ze tot 4,5 er wel in kan.
     
  20. moonroosje

    moonroosje Actief lid

    16 jan 2014
    208
    5
    18
    Oh dat scheelt niet vele idd. Wat vind je fijner aan een peuterbed vergeleken met groot bed? Welke heb je? Ik vind die van Petit Amelie wel leuk, maar is 140 lang.
     

Deel Deze Pagina