Peuterbed waarom doen? En ervaringen toevallig met Petit Amelie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door moonroosje, 29 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.970
    7.896
    113
    Vrouw
    Ja hangt een beetje af van het kindje. Voor mijn oudste had ik een groot bed gekocht. Er staan 3 bedden in de kinderkamer: de grote, een peuter bed en een ledikant die open is aan 1 kant. Hij slaapt met 3,5 jaar nog steeds in het ledikantje. Onze jongste van 2 wisselt af tussen de andere bedden en kiest juist vaak voor het grote bed. Hij vind het fijn om door het bed heen te stuiteren.
     
    moonroosje vindt dit leuk.
  2. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Wij hebben een peuterbed van coming Kids, die is 150 lang. Ik vind het fijn dat ze er niet zo in 'verzuipt' ondanks dat ze groter is dan gemiddeld vond ik een groot bed wel heel groot. Verder is deze wat lager en de overgang (meisje wat heel gevoelig is voor verandering) was daardoor minder groot.
     
    moonroosje vindt dit leuk.
  3. moonroosje

    moonroosje Actief lid

    16 jan 2014
    208
    5
    18
    Leuk bedje! Jaa dat vind ik ook fijn en je hebt meer ruimte in de kamer haha. Wat voor matrasje heb je gekozen? Hoelang kunnen ze er ongeveer in? Het bed van petit Amelie is 140 cm.
     
  4. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Voor de ruimte hebben we het niet gedaan, ze kreeg toch een ruime nieuwe kamer vanwege de komst van haar zusje. Ik heb een standaard matras. Niet de allergoedkoopste maar ook niet het allerduurste. Wel met het oog op de toekomst dat kleine zus er ook nog op kan slapen. Ze heeft nu nog voldoende ruimte. Denk dat ze er zeker nog tot het einde van het jaar in zal liggen, daarna zal ze een groot bed krijgen en haar zusje dit bed.
     
    moonroosje vindt dit leuk.
  5. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Wij hebben een groot bed 'getest' op vakantie, en daarmee ook de doorslaggevende keuze gemaakt om meteen naar een groot bed te gaan ipv een peuterbed. Voor die tijd twijfelde ik ook nog of die stap niet te groot was. Maar daar had onze meid dus helemaal geen last van!
    Ze is nog geen 2,5. Deze zomer gaan we haar nieuwe kamer maken en zal ze naar een groot bed over gaan.
     
    moonroosje vindt dit leuk.
  6. moonroosje

    moonroosje Actief lid

    16 jan 2014
    208
    5
    18
    Ik zoek een molton voor een matrasje van 140x70 cm, om het matras te beschermen. Het is lastig om deze maat te vinden. Ik zie ze wel van 150 x 70. Welke hebben jullie en waar gekocht? En ook eventueel een matrasbeschermer onder het matras.
     
  7. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Die 10 cm maakt niet zo veel uit. stop je er zo onder. ;) Ik zou die gewoon doen.
     
  8. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Mijn dochter kreeg haar peuterbed met 2,5 en slaapt er nu nog in (bijan 6). Ze krijgt straks een groot bed rond haar verjaardag en dan kan mijn zoon haar peuterbed krijgen (die is dan 2,5).

    Ik ben er heel blij mee en ik vind het financieel, zeker bij meerdere kinderen en doorschuiven niet slecht. Dochter heeft wel gewoon een eenpersoons dekbed.

    Wij hebben het schaapjes-peuterbed van de ikea
     
    blossom85 vindt dit leuk.
  9. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Oh en mijn dochter is heel lang met haar bijna 6! Ze draagt maat 122/128
     
  10. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Mijn oudste had geen peuterbed. zij is meteen in een groot bed gegaan, ze was wel al rond 3 jaar toen ze over ging. De jongste heeft een ledikant die het formaat heeft van een peuterbed en die heb ik pas omgebouwd. Als dat niet had gekund had de jongste over een tijdje ook meteen naar een groot bed over gegaan. Persoonlijk vind ik het eigenlijk onzin om een speciaal peuterbed aan te schaffen.
     
  11. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Onze dochter van 2 (oktober 3) heeft een uitschuifbaar bed van de Ikea.

    Nu dus een peuterbed met matras maar straks is hij uit te schuiven naar een 1 persoonsbed en dan plak je er een stuk matras aan.

    Ideaal
     
  12. dalk

    dalk Actief lid

    10 okt 2014
    425
    0
    16
    Hier zijn we ook de keuze aan het maken voor een groter bed.
    Onze dochter is net 2 geworden en we vinden het ledikant niet meer zo bij haar passen. Zelf vind ze dit nog wel in orde, ze is altijd zo braaf in bed.
    Mijn gevoel zegt zo'n peuterbedje is echt super lief en schattig. Ik had daarvoor deze gezien, is echter maat 70 x 140 https://www.petiteamelie.nl/peuterbed-vivien-140-x-70-2-5-jaar.html
    Ook had ik eventueel deze nog gezien, die is dan net iets groter 70 x 160 https://www.kinderbeddenstore.nl/Hoppekids-Ida-Marie-junior-bed-70x160-grenen-wit
    Of in die maat ook deze https://www.kinderbedden-online.nl/a-47536212/peuterbedden-70-x-160-cm/peuterbed-paul-xtra-70-x-160-cm-massief-grenen-inclusief-uitvalbescherming-opberglade-en-lattenbodem/

    Maar ook dit 1-persoonsbed zit in mijn hoofd https://www.beterbed.nl/bedden/kinderbedden/sofabed34-uvb-jip/?variationCode=BB_617577
    Alleen bij een 1-persoonsbed schaf je misschien wel meteen een hele nieuwe kamer aan of niet? En bij dit bed zit eventueel alleen een kast en geen bureau, dus misschien ook niet praktisch....

    Advies gevraagd....geen ervaringen met opvolgbedden na een ledikant..
     
  13. Nell87

    Nell87 Actief lid

    24 dec 2014
    208
    132
    43
    NULL
    NULL
    Wij hebben 2 weken geleden het bed Nuit gekocht bij Petit Amilie. Zeer tevreden over en de onze dochter van bijna 3 is er super blij mee!

    Wij hebben gekozen voor een tussenbedje omdat we een normaal bed nog veel te groot vonden voor haar.
     
    moonroosje vindt dit leuk.
  14. dalk

    dalk Actief lid

    10 okt 2014
    425
    0
    16
    Dat is het bedje van 160 x 70, zijn jullie bewust voor deze maat gegaan en niet voor 140 x 70.
    Wat voor maat dekbed hebben jullie op dit bedje liggen?
     
  15. Nell87

    Nell87 Actief lid

    24 dec 2014
    208
    132
    43
    NULL
    NULL
    Wij vonden dit bed het leukste. En deze gaat langer mee dan de 140.

    Wij gebruiken een dekbed van 120 x 150.
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Wij hadden voor onze dochter een meegroeibed met 2 jaar, mijn zoon lanceerde zich met slaapzak en al met anderhalf jaar het ledikant uit en daar hebben we een peuterbed voor gekocht. Hij vond het fijn en geborgen voelen, een wat kleiner bed dan een groot bed waar hij verdwaald in lag.
     
  17. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    We hebben een weekje geleden het Vivien peuterbed en matras van Petite Amelie gekocht. Hij heeft het zijhekje echt nog wel nodig omdat hij anders uit bed rolt en vanwege de grootte van zijn 'nu nog' kamer hebben we voor een peuterbed gekozen. Hij is ook niet echt bepaald groot voor zijn leeftijd dus ik denk ook wel dat hij redelijk lang in dit bed kan blijven slapen.
    Tegen de tijd dat hij eruit is gegroeid kan hij zelf een nieuwe kamer uitkiezen, lijkt mij ook wel wel leuker voor hem.
     
  18. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
  19. Troeeeelaa

    Troeeeelaa Actief lid

    15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Wij hebben gewoon een een persoonsbed gekocht, gaat prima.
     
  20. manuelaj

    manuelaj Lid

    29 aug 2013
    66
    3
    8
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een simpel peuterbed van Petit Amelie (100 euro was hij dacht ik excl matras etc). Maar ben er niet zo erg van te spreken. De achterkant trekt zoontje geregeld los. Wij gaan nu ook voor hem toch voor een groter 'normaal' bed kijken.
     

Deel Deze Pagina