Onze zoon ligt vanaf zn tweede verjaardag op een peuterkussen van de hema. Nu is deze aardig plat en niet meer lekker op te fluffen wat ik ook probeer. Onze zoon ligt er ook vaak met meer dan alleen zn hoofd op. Hij schuift er helemaal overheen en ligt dan vervolgens met een gedeelte van zn rug er ook op ...geen idee of dat erg is? Hij heeft er geen last van met slapen in ieder geval. wanneer moet ik een ander kussen voor hem kopen? Of moet hij zo lang mogelijkheid op een zo plat mogelijk kussen bliiven liggen? Is er iemand die dit weet?
Mijn zoon ligt ook nog steeds op hetzelfde kussen van de Hema. Die heeft hij met 2,5 jaar gekregen. Er is mij door een medewerker van een beddenspeciaalzaak verteld dat ze zo lang mogelijk zo plat mogelijk moeten liggen. En zolang jouw zoon nog lekker ligt, zou ik hem op dat platte kussen laten liggen en nog geen hoger kussen kopen.
mijn dochter is bijna 3 en een half en ligt nog helemaal niet op een hoofdkussen...geen idee ook wanneer we dat aanschaffen...wanneer ze er aan toe is?
Een hoofdkussen? Die hebben we hier nog niet, ook niet voor de oudste. Ik heb eigenlijk ook geen idee vanaf hoe oud... Even gegoogled: als je kind er zelf om vraagt: Dekens, dekbedden en kussens | Ouders Online
Mijn dochter lag steeds met haar hoofd op haar knuffels te slapen. Dat was voor mij het teken om een kussen aan te schaffen. Hier een dunne (kinderkussen) van Ikea.
Geen idee wat de officiële richtlijn is. Staat er niets op veiligheid.nl? Gezien de leeftijd van jouw zoontje zou ik gewoon weer een dun kleuterkussen kopen.
Hier een dun kussentje van Ikea, LEN heet hij geloof ik. Ze wilde per se een kussen omdat wij dat ook hebben, en deze is ideaal; heel plat
Bedankt voor jullie reacties dames! Dan houd ik deze maar ik hoor hem ook niet klagen verder maar vroeg me gewoon af wanneer ze een echt kussen kregen. Ik ging gisteren het bed verschonen van onze zoon en hoe erg ik ook schudde en klopte en deed, het bleef zo'n plat slap kussentje (ik heb mijn kussen graag lekker stevig, goedgevuld en lekker bol)