tdm niet meer slapen......

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mier47, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mier47

mier47 Lid

5 dec 2008
    22
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    puttershoek
    hallo allemaal,

hier het volgende dilemma:

mijn dochter van 3 slaapt in de avond zo laat in, daarom wil ik haar ook op aanraden van de juffies van de chreche overdag gaan wakker houden,
    heb wel al vernomen dat het de eerste weken best zwaar zal worden en een kwestie van wennen voor haar, ben wel van plan om het geleidelijk aan te gaan doen, eerst miss om de dag en dan later helemaal niet meer,
    hebben jullie tips als ze dan toch tegen 5 uur ofzo instorten??
    heb het nemelijk weleens gehad ik hield ze gewoonweg niet wakker, ook al zet je haar dan weer neer op haar benen ze stort gewoon in!
    en deden jullie ze dan zonder wat te hebben gegeten toch naar bed?? en sliepen ze dan toch tot de volgende morgen door??

ben benieuwd!!!!!!

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hoe laat slaapt ze overdag en hoe lang? Misschien kan je eerst proberen t middagslaapje te verkorten?

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat is laat?

Mijn jochie slaapt 's avonds ook pas "laat".. Hij gaat er om 20.30 in, en soms ligt hij dan nog wakker in bed tot half 10. Hij slaapt dan 's middags nog 2,5 uur..
    Slaapje inkorten was geen succes, dan is hij meer chagerijnig dan zonder slaapjes ;)

De laatste weken begint dit nu langzaam te veranderen. Overdag merk ik dat hij steeds vaker zonder slaapje kan. Op die dagen gaat hij 's avonds dan eerder naar bed. Gister lag hij om 19.15 al in, en heb hem niet meer gehoord.
    Dus ik vermoed dat hij nu langzaam zelf overgaat naar een ritme zonder middagslaapje.

Maar ik moet ook zeggen dat hij na het avondeten altijd wel opleeft, met of zonder middagslaapje kan hij 's avonds heel lang doorgaan. Het is echt een avondmens zoals zijn ouders ;)

4. mier47

mier47 Lid

5 dec 2008
    22
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    puttershoek
    mama van 2 meiden: ze slaapt bewust maar een uurtje maar zelfs dit lijkt al te lang!

deepfreeze: ja indd 20.30 maar daarbij is ze iedere dag 5.15 wakker en volop uitgeslapen.......

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ok, Dan wordt de nacht wel erg kort inderdaad..

Aan de andere kant: Als ik mijn jochie eerder wakker 's middags, is zijn avondslaap er echt niet langer om, eerder korter eigenlijk. Dus vraag me af of je niet eens 2a3 dagen kunt proberen haarzelf het middagslaapje te laten bepalen. En dan kijken wat er 's nachts gebeurd..
    Of zou ze dan 's avonds niet voor 22.00 erin liggen?

Deel Deze Pagina