Hallo, Door een ongeval zit mijn dochtertje gekluisterd aan de bank en/of rolstoel. Nu zijn wij zelf al aardig creatief bezig met speelgoed ideetjes en vermaakt ze zichzelf nog wel. Ook hebben we aardig wat dingetjes gehad. O.a. hebben we nu puzzelboekjes stickerboekjes verfopdrachtjes (kaarten verven enz) Ketting maken puzzels Legobak op een tafel naast de bank smartmax basisdoos voorleesboekjes tv en dvd kijken laptop spelletjes bellenblaas voor buiten Ze is drie jaar en moet nog zeker 4 weken zo doorgaan en daarna nog steeds gips, maar waarschijnlijk mag ze dan wat meer lopen. Hebben jullie nog leuke ideetjes of tips? Of misschien een leuke site met spelletjes of filmpjes? Alles is welkom! bedankt alvast! gr Diddi
Sneu voor je dochter! Beterschap! Loco bambino of mini (hangt een beetje of of ze net 3 is of al bijna 4). spelletjes vindt ze dat leuk? wat spelletjes van hier: huisje boompje beestje knappe koppen dierenvrienden studio honderd bingo (bumba-k3-samson-kabouter plop) memorie waar dochter ook dol op is: van die mozaiekdingen plakken: SES Mozaïeksteentjes Plakken Zeepaard Hond - Lobbes.nl SES heeft veel meer leuke doe paketten.
Yolanthe, bedankt voor de ideetjes. Spelletjes vindt ze inderdaad leuk en die set van SES zal ze helemaal leuk vinden. Dus die ga ik maar een in huis halen!
- kegelspel / ballen in een bak gooien/krant bevestigen en eraf gooien - klei - koekjes bakken -helpen met koken en menukaart maken, wie mag er mee eten vriendinnetje, oma? - wandelen in buggy op het strand/in het bos etc. - spelletje 'wat is weg' onder dekentje verstoppen en dan raden - picknicken in de woonkamer met echte thee in theeserviesje - muziek maken - een tekening of kaartje maken en echt laten opsturen - samen zittend het speelgoed eens uitzoeken en opruimen - een kijkdoos maken - een canvas schilderen - een fotoboek kijken van toen je zelf klein was en erover vertellen - ziekenhuisje spelen en alle knuffels/poppen echt verbinden en pleisters plakken - speelgoed lenen van kennissen, nieuw speelgoed doet wonderen Er zijn wel 100 dingen te bedenken. Ik hoop dat ze zich een beetje beter voelt en de energie heeft om leuke dingen te doen.Sneu hoor voor zo'n kleintje, sterkte!
oh en filmpjes van molletje vind ik erg leuk. Youtube zoekwoord krecik of molletje: http://www.youtube.com/watch?v=tHdscUTYWEE&feature=related
Beetje stom idee misschien maar op ee ipad of ander tablet spelletjes spelen? Hier vrij populair Knippen ( met kinderschaar ) is hier favoriet op het moment Verven van hema hebben ze ook leuke verven met water boeken dat kan Sanne al dus jou dochter zeker ! Luisterboeken Verder veel beterschap voor haar !
Mammavanmeisje en Kris8, super bedankt voor de ideetjes. Raar he, dat je op zo een moment dan even niks meer kan bedenken, maar hier kan ik zeker wat mee! Heb al meteen zin om dingen in huis te halen en met haar te gaan doen. Vandaag naar buiten geweest en een emmertje meegenomen, op zoek naar bloemen en blaadjes. Zij in haar rolstoel en wij de bladeren zoeken, een groot feest!
En een zand of watertafel ? Herkenbaar hoor.. soms doen ze bv op het kdv iets waarvan ik denk; " waarom heb ik dat zelf nou nog nooit bedacht.. hahaha " Fijn dat je weer wat ideeën hebt hopelijk is het snel niet meer nodig !
Jee, wat vervelend. Hier een jongetje in het gips, maar dat is maar voor 3 weken gelukkig. Hier hebben we ook boekjes, duplo, autobaantje, etc. Een minilaptop vindt hij ook erg leuk. Kan heel lang bezig zijn met alle knopjes te ontdekken. Veel beterschap voor je meisje!