Baby 3,5 maand waardeloze nachten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marley, 26 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Overdag gaat het zo goed met ons meisje (3,5 maand jong) maar de nachten.. Ik begrijp er niets van.
    Ik geef bv op verzoek, nog geen schema. Bv loopt goed als ik mijn kolf mag geloven ;)
    Ze gaat rond 19.00 naar bedje en dan wordt ze zonder overdrijven gerust een keer of 8 wakker tot de volgende ochtend 7 uur. Ik leg haar aan, dan slaapt ze zo weer. Til ik haar over, direct wakker. Vannacht heeft ze tussen ons in geslapen maar geen verschil. Continue wakker worden en met bv slaapt ze zo weer.
    Dit speelt nu zo'n 8 weken. Ik ben helemaal gesloopt. Heb nig zoontje van 2 dus kan ook niet met dochterlief mee slapen overdag. Ik probeer overdag veel met haar te kroelen en haar gevoel van veiligheid te geven. Laten huilen heb ik niet gedaan Bij zoontje of bij haar.
    Allerlei scenario's vliegen door mijn hoofd... Rijstepap proberen? Is ze toe aan groente/ fruit, moet ik overstappen op fles? Heeft ze verlatingsangst? Krijgt ze overdag te weinig aandacht?

Alle tips/ ervaringen zijn welkom, ik hoop het te kunnen doorbreken..

2. KimK

KimK Niet meer actief

Rijstepap/groenten/fruit lijkt me echt nog niet nodig bij 3,5. Soms hebben kinderen nu eenmaal dat ze vaker 's nachts wakker worden. Zou haar wel proberen om een speen aan te bieden of te troosten ipv elke x borstvoeding. Anders went ze daar straks wel aan....

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hoe gaat het overdag? Slaapt ze veel of weinig? Huilt ze veel of is ze tevreden? Hoe vaak wil ze aan de borst dan?

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wat waren je verwachtingen vooraf?

Dit lijkt me namelijk heeeeel normaal gedrag bij een kindje van 3.5 mnd die bv krijgt. En het klopt, het is heel vermoeiend!! Maar bij mij werd het minder vermoeiend toen ik me er gewoon aan toe gaf. Van oke, mn kindje wordt wakker als hij honger heeft of mamahonger (dus gewoon aan de borst wil liggen) Als je bedenkt dat hij dit niet met opzet doet en er gewoon aan toe geeft zul je zien dat het makkelijker gaat. Ik pakte haar gewoon lekker bij me in bed en op een gegeven moment kon ik liggend voeden waardoor we allebei heel snel weer verder sliepen.

Groente/fruit/pap heeft hier totaal niets mee te maken. Als je hier mee begint zijn het hooguit 1 a 2 theelepels en daar slapen ze echt niet van door dus laat je daar niet gek door maken!!

Je doet het goed, je geeft je kindje het allerbeste en ik zou zeggen laat het los en ga vooral lekker door.

Een speentje kun je trouwens wel proberen voor de zuigbehoefte, en eventueel na iedere voeding in de avond een tweede borst aanbieden. Maar vaak heeft het ook gewoon te maken met mamahonger

5. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Overdag gaat het hartstikke goed. Ht is echt een schatje! Vrolijk, tevreden. Ze drinkt ongeveer om de 2,5 à 3,5 uur.. Ze kan zichzelf goed vermaken met haar babygym bijvoorbeeld en ontwikkeld zich goed (snel), rolt beide kanten op, gilt en brabbelt veel. Als ik overdag uit haar zicht verdwijn is er niets aan de hand.

Speentj houdt ze niet on haar mondje. Als ze dus s nachts wakker wordt, wordt ze onrustig. Ze huilt niet. Als ik haar niet pak em bv geef, gaat ze huilen. Ik vind dat zo sneu en onnodig dat ik haar toch steeds aanleg. Maar heb er idd ook aan gedacht om haar nog maximaal 2 nachtvoedingen te geven en de andere keren anders te troosten, alleen is dat nog niet zo gelukt.
    Vannacht heeft ze als langste 2 uur achter elkaar geslapen.
    Overdag slaapt ze 3/4 keer per dag tussen het uur en anderhalf uur.

6. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Wat ik had verwacht is zoals het bij mijn zoontje ging, omdat ik dat gewend was. En echt nachtvoedingen geen probleem, maar liever niet ieder uur... Het lijkt idd mama-honger te zijn.. E ik wil haar alles geven wat ze nodig heeft, daarom doe ik dat ook steeds. Maar over paar weken moet ik werken, ik denk dat ik niet functioneer ;)

7. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Lastig..

Wij hebben het hier zelf ook..alleen pas na 5 uur. Dan wordt hij ieder kwartier wakker en gaat hij jengelen. Dan troost je hem weer en dan is het weer even goed. Val je nét in slaap begint hij weer:p Heel vermoeiend.

8. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Ze zijn ongeveer even oud.. Op dit moment zou ik er een moord voor doen om tot 5 uur te slapen ;)

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik had het bij mn dochtertje ook iedere 2 uur en soms eerder, vandaar dat ik vroeg wat je verwachtingen waren (ik weet niet anders en had me dit ook vooraf wel zo ingeschat)

Slapen jullie samen? Anders is dat misschien een optie. Mijn dochter "rook" mij graag want werd ook vaak alleen al rustig als ze met haar hoofd tegen mn borst lag ;) Als je niet samen durft te slapen, is een coosleeper echt een uitkomst!

Daarnaast zal het ook een fase zijn.. Ene week weer heel veel snachts aanleggen en dan gaat het weer een paar daagjes goed (2-3 voedingen)

Wat je ook kunt proberen is de laatste voeding per fles geven (afgekolfde melk) wellicht dat ze dan een iets meer verzadigd gevoel krijgt.. Maar dat "kan" wel funnest zijn voor je productie.

10. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    onze dochter sliep heel snel door (op fv), maar had rond 4-5 maanden een periode waarin ze ongeveer elk uur wakker werd omdat de speen eruit viel en ze die nog niet zelf kon vinden.
    Ik denk eerlijk gezegd dat het bij jouw dochter ook een zuigbehoefte is die vervuld moet worden en zo gauw ze dan weer lichter gaat slapen denkt ze waar is mijn 'speen'. Ik geloof zelf niet zo in mamahonger als ik jouw omschrijving verder hoor. Ik ben zelf ook van niet laten huilen en heel veel knuffelen, liefde geven etc, maar ik denk wel dat het goed is voor de ontwikkeling van het kind om het 's nachts te leren dat het niet elk uur bij jou moet zijn om te kunnen functioneren/slapen. Ik zou dus zelf denk ik toch proberen om de speen te gaan geven 's nachts. Waarschijnlijk moet je voorlopig dan ook elk uur eruit, maar dat is een betere ontwikkeling voor het kind (en ook voor jou uiteindelijk); je wil denk ik voorkomen dat het echt op lange termijn afhankelijk van je borsten wordt 's nachts .

Zou je niet wat fulltime ouderschapsverlof kunnen aanvragen? Ik heb tot 7 maanden thuis gezeten en dat is heel fijn voor al dit soort nachtperikelen, krampjes, spugen; gewoon de usual van het eerste halfjaar. Je krijgt best wat terug van de belastingdienst en hoeft dan geen kinderopvang te betalen dus uiteindelijk valt het financieel best mee.
    succes!

11. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Ouderschapsverlof heb ik al aangevraagd, deels volledig en deels uren per week. Daarom ben ik nu ng heerlijk thuis!

Ukkie, wanneer kwam het bij jullie 'goed'?

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik vind dat je kindje overdag ook niet heel vaak drinkt. Elke 2 uur is zeker niet raar met deze leeftijd en bv.

Ik herken het overigens zeker. Het werd steeds beter, maar vooral bij mijn dochtertje (die sliep in eigen bedje) heeft het lang geduurd. Mijn jongste sliep bij ons in bed en die heeft altijd het minste nachtvoedingen gehad, maar slaapt ook pas sinds een maandje door.

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

Vanaf 10 maand sliep ze door. nouja van 22.30 tot 07.00 dus nog wel een late voeding. Vanaf 12 maanden gestopt met bv en sliep ze ook meestal snacht in haar eigen bed.

Op dit moment krijgt ze soms nog een fles rond 22.30 ligt er net aan of ze die dag goed gegeten heeft of niet, of veel heeft meegemaakt die dag. (ik merk dus op drukke dagen dat ze rond die tijd nog even wakker wordt voor een fles)

Deel Deze Pagina