Het zal vast al vaker gevraagd zijn, maar ik kan het nergens vinden. Lianna krijgt nu haar eerste tandjes en ik moet dus gaan starten met poetsen. Alleen kan ik nergens terugvinden of je de tandenpasta weg moet spoelen met water of kan het geen kwaad als ze het doorslikken. Alvast bedankt voor antwoord.
als je peutertandpasta gebruikt mogen ze het gewoon doorslikken. Ik poets Lars zn tandjes met Elmex peutertandpasta... klein beetje op het borsteltje, en hij slikt het gewoon door.
e hebt speciala tandpasta en die wij hebben staat ook bij na spoelen niet nodig speciaal voor kleinere kinderen dus... ik doe wel altijd eerst tandpasta op haar tandenborstel en daarna nog een keer met beetje water na poetsen
Ik heb geloof een keer in een babypakket peutertandpasta gekregen. Even goed zoeken, kan ik vanavond meteen gaan oefenen.
Peutertandpasta mogen ze gewoon doorslikken. Alleen ik had begrepen dat ze uur daarna niet mogen drinken/eten. Maar mijn kleine valt altijd in slaap tijdens haar laatste fles dus moeten wij het voor de laatste fles doen.
oh dan weet ik het ook niet haha maar iig niet eten/drinken na het poetsen maar dat gaat niet na haar laatste fles want ze slaapt al. Dus we doen het nu tussen groentehapje en laatste fles in.
Die tandpasta die wij hebben hoef je niet weg te spoelen die is van prodent, maar ik denk dat dat bij elk merk het geval is, je moet wel kijken naar tandpasta voor baby's of peuters.
We hebben het gisterenavond geprobeerd met de proefverpakking die we hadden staan en het ging goed. Ze leek de smaak in ieder geval niet vies te vinden. Hoe lang duurt het eigenlijk voordat de tandjes er helemaal zijn? Dus van ribbeltje naar gehele tand.