Wij hebben gister een peuterbedje bij Ikea gekocht, de Gullliver. Nu vraag ik me af: wat moet hier allemaal op? Klinkt stom misschien maar tot nu toe lag ze in een ledikant, met een Aerosleep-matras en daarop een Aero-sleep topper en hoeslaken. Nu hebben we een Ikea-matrasje. Moet daar dan een molton of iets op? En welke maat bedovertrek kan ik kopen? Aangezien ik de Ikea-dekbedden niet mooi vind vraag ik me af of Hema ook past bijv?
Ikea verkoopt allerlei accessoires voor hun bedjes, zie website. Hema verkoopt standaard peuterformaat beddengoed (Ikea juist niet, die gaan ervanuit dat je na baby-formaat meteen de volwassen versie koopt).
Ons zoontje heeft Mygga, daarin ligt een matras van IKEA, daarom heen een molton onderlegger die ik in het babybedje ook gebruikte. Daar weer een gewoon hoeslakentje van IKEA omheen LEN Hoeslaken - blauw - IKEA , die heeft ze in het blauw, groen en wit voor peuterbedden. Bij de Hema hebben we een peuterdekbed en -overtreksets gehaald. Peuterkussen ook van Hema Bedtextiel babykamer en kinderkamer online bestellen bij hema.nl
Jawel, maar de hema heeft alleen een wit hoeslaken voor peuterbedden. Ikea ook blauw en groen. Verder vind ik een normale maat dekbed 90x200 gewoon te groot voor een peuterbed. Dus een peuterdekbed van de hema past prima.
Ik heb op het matras een waterdichte beschermhoes, daar overheen een badstof hoeslaken van Jollein. Is maat 75 bij 150 maar past goed. Verder hebben we een eenpersoons dekbed, gewoon onder het matras slaan, gaat prima hoor.