luier vraagje!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door angel1990, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Dames ik heb een vraag over luiers!!
    Misschien stom maar ik wil het verschil graag weten!!

Ik gebruik nu: Pampers baby dry maat 4

En wil dus het verschil weten met de active fit luiers!!

Iemand ervaring met beide??
    En dan vooral met het verschil in beide luiers??

Mijn dochter beweegt erg veel dus vanuit dat oogpunt zou ik dan active fit kiezen. Maar heb geen idee wat het werkelijke verschil is tussen beide.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Pampers zegt dat active fit minder snel lekken...
    Dus lekt je dochter snel door, dan misschien het proberen waard.
    Anders gewoon bij babydry blijven, want die zijn goedkoper...

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik heb het liefst baby dry, maar ook weleens activefit gehad en ook oppaskindjes met activefit. Ik vind babydry fijner omdat poepluiers veel viezer worden met die activefit, zoontje krijgt daar snel luier uitslag van. Qua absorptie houden babydry het hier ook maar een aantal uur, merk daar weinig verschil in.

Voor jou 2 maatjes 5 op elkaar gelegd en qua vorm (ik had geen activefit in mt4) en babydry is ietsjes breder en activefit is iets hoger, maar maakt niet heel veel uit. Groot verschil is nog de absorprie dat loopt bij babydry veel hoger door dan bij de activefit.

4. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik heb het zo begrepen: Baby dry is voor dunne ontlasting luiers, dus bv luiers. Active fit is voor kv luiers, dus vastere ontlasting en voor wanneer de baby begint te kruipen etc. Baby dry is ook goed 's nachts. Verder is er toch niet echt verschil vind ik hoor, behalve dan de prijs. Als je dochtertje niet doorlekt met Baby dry dan zou ik dat blijven gebruiken.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

voor de dunne luiers/bv luiers heb je de new baby (mt 1-2-3) luiers. daarna over op babydry tot de actief worden. Dan overdag active fit en `s nachts baby dry. En mocht je ze te duur geworden vinden (11,50 per pak waar er steeds minder inzitten ) dan heb je nog de budgetlijn:die oranje pakken (voor de oude prijs van 9.95). En zo probeert mr. pampers je zo veel mogelijk aan te smeren........ :D

6. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.357
    273
    83
    Vrouw
    Het verschil tussen die twee luiers is dat de active fit iets breder is bij de billetjes en daardoor beter aansluit. Het was voor mij een uitkomst tegen het doorlekken langs de beentjes.

7. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Ze lekt eigenlijk nooit door hoor.

Ze is gewoon erg actief;

Ze tijgerd al een tijdje, kan al een tijdje zelf gaan zitten, begint nu te kruipen en te staan. Ook probeert ze te gaan stappen langs de box (buitenkant) of langs de tafel.

Vandaar mijn vraag eigenlijk!

Ze is nu denk ik bijna 8 kg. Dus kom dan gewoon in de maat 4 of 4+

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    jo snelle tante zeg!

Ik kwam er vandaag achter dat voor kinderen die veel plassen je juist 4+ moet gebruiken, die hebben het grootste absorptievermogen (leer je ook even wat bij je 5e kind... :) ) aldus pampers zelf.

Op de site van Wehkamp kan je een testje doen en daar komt dan uit welke luier je voor je kind kan gebruiken. (daar zijn de pampers nu ook erg in de aanbieding trouwens, 220 luiers maat 4 voor 45 euro)

Overigens vind ik baby dry wel veel meer stinken dan andere luiers...

Deel Deze Pagina