peuterbedje ikea

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door panda86, 13 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Wij hebben gisteren een peuterbedje van de ikea aangeschaft. Het matrasje is 70x160. Nu is mijn vraag wat hebben jullie naast een hoeslaken over het matras heen ter bescherming en waar hebben jullie die vandaan? Ik vind de matrasbeschermers van de ikea zelf net een dekentje. Vraag me af of een water dichte molton wel veilig is, aangezien hij wel veel op zijn buik ligt. Is een gewone 1 persoons echt te groot?

En welke maat dekbed hebben jullie op het bedje? Is een 1 persoons te groot? Is een peuterdekbed t (120x150) te klein?

En wanneer ga je een hoofdkussen introduceren en wat voor 1?

Ik wil niet met zijltje gaan werken want ons zoontje gaat het hele bed door. En als hij een keertje gaat spugen en heb je als nog het matrasje er onder zitten, denk ik.

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb matras met badhoes dus hij houd wel vocht niet alles maar jr kan hoes uitritsen en wassen.
    Hier zindelijk overdag snachts doe ik luier om.
    Ideaal lijkt mij en daar begin in denken om te kopen aerosleep protect. Had bij wieg en ledikant en is super bij zindelijkheid of zweet.
    Overdag doe ik soms luiermatje onder hoeslaken als ze toch per ongeluk plast bij middagslaapje

Verder kussen hier va 1.5 jaar peuterkussen/ledikant cindirella

Dekbed heb ik 2 stuks.
    He Bamboo 100x135 dus het ledikant formaat en het 70x140 van yumeko met wol.
    Beide dekens gaan goed ik stop dat niet in.

3. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Ik heb een molton op het bed en sinds ze zonder luier slaapt een waterdicht matje van de ikea. Ik heb daar op p een dembed van 1,40 x 2,00. 1 persoons dus. Dit gaat prima. Je d topt hem net iets verder in. Ze slaapt hier heerlijk in.

4. Jaime

Jaime Niet meer actief

Ik had zo'n waterdicht matje, daar overheen zo'n matrasbeschermer van Ikea en een gewoon eenpersoons dekbed. Nu op hun grote bedden hetzelfde trouwens.

5. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Hier een matrasje en matrasbeschermer van Ikea zelf. Eenpersoonsdekbed gaat super, die kleinere is echt te klein.

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Wij hebben ook matras en matras beschermer van de ikea zelf. En een gewoon eenpersoons dekbed. Hebben een dun kussen erbij genomen. Hij slaapt er heerlijk op!

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben een molton, earosleep achtige beschermer van de babywalz ( Die houd het spugen namelijk effectief tegen! ) en hoeslaken. Hema of ikea maakt in mijn ervaring niet zo veel uit, scheelt 10cm. 1 persoons is echt te groot ja, dat maakt niet lekker op en ligt slordig. Dekbed hebben wij gewoon een peuter formaat.

8. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Beetje late reactie, maar ik heb vorige week de hele geschiedenis lopen googlen van welke beddengoed het best aansluit op een Ikea peuterbed van 160x70. :D Ben erg blij met mijn keuzes, want ik moet zeggen dat het ook allemaal klopt!

Wat ik gevonden had:
    - De IKEA waterdichte matrasbeschermer die precies op het bedje past zijn niet voor 100% waterdicht. Een heleboel mensen raadden de waterdichte molton van de Action aan (7,10 euro, vast in assortiment). Die zou echt 100% waterdicht zijn, vouwt om het hele matras heen, en is niet bezwetend en van goede en fijne kwaliteit. Deze molton is voor formaat 90 x 200 (ofwel 1 persoons), maar je kan hem prima om de IKEA peutermatras vouwen! Totaal geen last van dat hij eigenlijk te groot is, omdat erna nog een precies pas hoeslaken eromheen komt. En daarnaast het voordeel dat je hem vervolgens ook op 1-persoonsbed kan blijven gebruiken.
    - Ikea hoeslakens van 160 x 70 cm zijn eigenlijk net iets te groot, sluiten niet heel mooi aan na aantal keer wassen. De HEMA hoeslakens (wit jersey) bedoeld voor 150 x 70 cm passen perfect om de IKEA peutermatras! (6.50 euro, nu aanbieding 5.20 euro) Die van Prenatal passen niet goed las ik
    - Dekbedovertrek kan inderdaad prima 1-persoonsformaat van 140 x 200 cm. Onderkant en zijkanten kun je goed instoppen. En ook hierbij het voordeel dat je de dekbedovertrekken kunt blijven gebruiken na overstap op 1-persoonsbed.
    - Als iemand nog nadenkt over keuze matras van IKEA, die van 40 euro (Vyssa Snosa) bevalt hier in praktijk prima!

Nou dat waren mijn positieve ervaringen op basis van het hele forum terugzoeken, misschien dat iemand er nog iets aan heeft :)

9. lemis

lemis Actief lid

12 mrt 2013
    122
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi

Wij hebben ook het Ikea peuterbedje type Gulliver.
    Wij hebben daarop een eenpersoons zeiltje/matrasbeschermer van de Ikea en ook een eenpersoons jersey hoeslaken daaroverheen van de Hema, die rekt niet al teveel op en die kan je later nog gebruiken voor het 1 persoonsbed
    Daarop eenpersoons dekbedoverset en dekbed van Ikea zelf, vind het niet te lang en kan je lekker instoppen.
    Ow ja en we hebben het dunste volwassenen kussen genomen van de Ikea, want we hadden eerst de peuterkussen maar die was toch iets te klein en van mindere kwaliteit.

Deel Deze Pagina