Ontstoken waterpokken of normaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yil, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze jongste heeft de waterpokken en een heel stuk heftiger dan de oudste ooit had. Ik vind ze vooral erg rood en ik vraag me af of sommige ontstoken zijn of dat het er altijd zo fel uitziet. Op internet wordt ik niets wijzer en dacht dat wellicht iemand hier op het forum zou weten of dit normaal is. De huisarts kan altijd nog, maar op dit moment doen we qua verzorging alles volgens het boekje.

Hierbij de foto. Heeft dit ook op zijn buik en nek

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,2 KB
      Weergaven:
      43
  2. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Mijn jongste had zulke ook en dan wel 300 stuks. Van boven tot beneden. Flink sudocreme erop. Daar droogden ze snel van in.
    Kids clin smeren vonden ze beide heerlijk (al had de oudste er maar 15 in totaal :)).

3. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Maar dit is dus normaal en niet ontstoken? Ziet er zo fel uit... We gebruiken kidsclin en havermoutbadjes

4. yaro

yaro Niet meer actief

Mijn zoon heeft ze net gehad in extreme vorm en mijn dochter heeft ze nu (inmiddels ingedroogd). Bij beide waren er enkele echt ontstoken. Zat vies geel pus in de waterpokken. Jouw foto herken ik wel. Mijn dochter had ze allemaal zo vurig rood en daar zijn er dan enkele van gaan ontsteken. Kan het op de foto niet heel goed zien maar volgens mij zijn ze ontstoken als er pus in zit.

5. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Heb nog geen pus gezien, maar wel echt van die zwarte bloedkorstjes. Toch heeft hij niet gekrabd zover ik heb gezien... Lijkt dat we het ergste gehad hebben gelukkig

6. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Hier was het ook zo erg. Havermoutbadje en maïzena erop want daar drogen ze van in. En heel belangrijk is het niet afspoelen na een havermoutbadje en voorzichtig je kindje droog deppen.

7. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Bij mijn oudste zijn enkele waterpokken gaan ontsteken. Dat werden grote open plekken.
    Ik kan het op de foto niet goed zien maar ik zou bij de lichtste twijfel contact opnemen met de huisarts. Bij mijn zoontje ging de ontsteking heel snel en dat wil je echt voor zijn. Gelukkig ging het over met een ab-zalf. Maar ik stond versteld over hoe snel de onsteking zich verspreidde.
    Ik wil je niet bang maken hoor. Maar ik denk altijd beter een keer teveel naar de dokter dan dat je achteraf denk 'was ik maar gegaan'. Zeker bij kinderen.

8. Ansji

Ansji Niet meer actief

Bij mijn dochter waren ze ook zo vurig rood, inclusief korsten die er op kwamen voordat ze goed gingen uitdrogen. Goed kids clin erop smeren.

Ik vind ze er op de foto niet verontrustend uitzien.

Beterschap voor je kleintje!

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    sudocrem werkt idd verzachtend en wat ontstekingremmend.
    Droogt ze ook lekker in.

Deel Deze Pagina