peuterbedje wennen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ikke1981, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Een heleboel over peuterbedje geweest natuurlijk.
    Maar nu vraag ik mij af, hoe hebben jullie jullie kindje laten wennen aan het bedje?

Hier heb ik vandaag met de kleine samen het bedje opgezet, samen opgemaakt, en hij was helemaal blij, er iedere keer in liggen natuurlijk, wat een feest.
    Totdat hij moest gaan slapen, hij vond het helemaal niks, vond het maar eng enzo.

Uit eindelijk ben ik er bij blijven zitten en toen was hij binnen no time in slaap gevallen en kon ik rustig zijn kamertje uit, kan alleen de deur nu niet dicht want dan word hij wakker.

Ik ben bang dat hij nu gaat wennen dat we erbij blijven zitten, het is al zo moeilijke slaper namelijk.

Wie geeft me advies?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Moeilijk. Justin slaapt sinds een week in zijn halfhoogslaper. Daarvoor aldoor nog in zijn ledikant. Op vakantie konden wij zijn campingbedje niet kwijt (te kleine kamertjes) en besloten we hem op een groot bed te proberen. Niks aan de hand, bleef lekker liggen en sliep prima. Geen tips dus..

3. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Wij hebben na het opzetten van het bedje nog een paar weken gewacht met haar daar te laten slapen. Maar dat bedje staat ook in een nieuw kamertje, dus de overgang was dubbel. Wel haar daar elke dag laten spelen, zodat ze zich er thuis ging voelen. Eenmaal in haar peuterbed ging het inslapen redelijk goed, wel heeft ze vier nachten gespookt. Ik ben toen bij haar in bed gekropen (voordeel van een peuterbed!) en gewacht tot ze in slaap viel. Na 4 nachten sliep ze weer gewoon door.

Ik denk dat je het goed doet hoor. Je zou misschien steeds wat korter kunnen blijven en zo op den duur afbouwen. Maar ik denk dat dit voor nu de beste oplossing is om je zoontje aan zijn nieuwe bed te laten wennen en me nog niet druk maken of hij hier aan went.

4. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Ik zie dat je zoontje ongeveer even oud is als mijn dochter. Ik denk dat als je het erbij blijven niet te gezellig maakt (dus praten, veel knuffelen en oogcontact enzo), maar echt richt op slapen dat het wel losloopt hoor.

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik wilde eerst zijn ledikantje in zijn kamertje laten staan, maar dat past gewoon niet.

HEt erbij blijven zitten was inderdaad alleen er bij zitten, niet aan kijken, niks zeggen, dus alleen maar zitten.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het nieuwe meegroeibedje hebben we in de aanstaande babykamer opgezet. Hij speelde hier in die tijd veel in (we moesten nog een matrasje kopen, zouden we na de vakantie doen). Het bedje heeft er dus wel eventjes gestaan.
    Toen voor de vakantie eerst een andere kast op zijn kamer gezet. Kon hij hier vast aan wennen. Na de vakantie de bedjes gewisseld (waar hij bij was), de kamer leuk speelgoed gegeven, een speelkleed, zo'n Ikea blad voor boven zijn bed en meneer vond het allemaal MOOOOOOI :D
    Hij heeft de eerste dagen af en toe geprobeerd eruit te gaan om te spelen maar nu, denk 2-3 wk later komt hij er niet meer uit. Zelfs niet als hij in de middag wakker wordt en van mij mag gaan spelen. Hij blijft gewoon in bed zitten.

Deel Deze Pagina