onze dochter is heel groot voor haar leeftijd en daardoor word al heel snel haar ledikantje te klein. ze word heel vaak snachts wakker omdat ze haar hoofd stoot in bed. dus nu is mijn vraag, vanaf wanneer sliepen jullie kindjes in een peuter bedje? we hebben wel een ander bedje al maar ben zooo bang dat ze er uit gaat vallen want ze is nog maar bijna 14 maanden, wel heel jong natuurlijk voor een groot bed. dus ze slaapt er nog niet in. suggesties zijn van harte welkom
zijsteun, kan je aan een peuterbedje vastmaken, zodat ze er niet zo snel uitvallen VIKARE Zijsteun - IKEA Ook kan je zo'n bedje met de open kant tegen de muur zetten GULLIVER null - IKEA
hoofdbeschermer gebruiken!!!!ze is veel te jong vr peuterbed. ledikant is nu iets waar je je kindje ff in kunt zetten zonder dat ze uit kan lopen om naar wc te gaan bijvoorbeeld. ik heb n hele grote jongen, slaapt nog steeds in zijn ledikant, we gaan zijn bedje binnekort bestellen, maar alleen omdat hij nu echt op de rand hangt op zijn buik, om te laten zien dat hij zich er uit kan gooien als ie wilt. hij kan ook zijn voetjes hoog op de randje tillen, zal niet lang duren dat hij er uit komt. niet omdat hij te groot vr zijn ledikant is om erin te slapen maar te groot omdat hij er uit kan komen, snap je?
Ik wilde ook een peuterbedje aanschaffen rond die leeftijd (1,5 jaar) omdat ik hetzelfde ''probleem'' had met mijn zoontje, maar werd me toen door iedereen afgeraden en ben blij dat ik toen geluisterd heb, want mijn zoontje kreeg daarna een periode van het niet naar bed willen en alles bij elkaar krijsen, dus als hij een peuterbedje had gehad had hij er waarschijnlijk uit kunnen klimmen.. En nu ligt hij nog in zijn ledikant en heb het probleem niet meer! Ja natuurlijk is hij nog groot, en zal vast nog wel is zijn hoofd stoten, maar hij word er iig niet wakker meer van! EN hij blijft nog even in zijn ledikant tot we verhuist zijn (medio eerste kwartaal volgend jaar) en dan gaan we een nieuw kamertje kopen voor hem! Dus ik zou als ik jou was nog ff wachten...!
je zult straks ook 13 maanden sprong, 15 maanden sprong, 18 maanden sprong en 20 maanden sprong krijgen en die komen vaak met niet willen slapen...
Mijn kinderen zijn allemaal met 12 maanden overgegaan naar een peuterbedje, geen problemen mee gehad. Aan de ene kant stond het bedje langs de muur en aan de andere kant een plankje.
Maar hoe groot is je meisje dan? En ik neem aan dat je ledikant gewoon standaard afmetingen heeft? Onze zoon is nu bijna 90 cm lang en hij ligt wel vaak met zijn bolletje tegen de bovenkant van zijn ledikant van 120, maar dat is gewoon een gevolg van veel draaien en woelen. Voorlopig gaat hier het ledikant er nog niet uit. Eerst maar eens laten wennen aan 1 zijkant open
Mijn dochter is met nog geen 1,5 naar een peuterbedje gegaan. Vonden we leuker staan in haar kamertje haha. Maar vanaf dag 1 zonder problemen, sliep goed en door zon zijsteun van de Ikea nooit uit bed gevallen. Die zijsteun zit er nu, ruim een jaar later nog steeds, omdat ik haar nog regelmatig daartegen opgevouwen vindt. Dus we laten het nog maar even zo
Ik heb mijn zoon heeel jong in een groot bed gedaan. Maar de reden ervan is dat hij met slaapzak en al continu uit zijn bed klom. Ik dacht dat hij maand of 17 was. (maar hij was lichamelijk wel voor, hij liep bv al met 8 mnd). Ik heb toen gelijk voor een groot bed gekozen. Ik vond het wel erg vroeg, maar ik zag hem zo stunten, dat ik bang was dat hij zijn nek zou breken. Ik heb wel een zijkantbeschermer ingedaan. Ik heb die van de week eruit gehaald. Hij is nu 2,5 en heb nachtkastje er wel voorgezet. gr brenda
Hoe groot is je dochter dan wel niet op die leeftijd, asl ze te groot wordt voor een ledikant? Onze dochter past er nog makkelijk in.... Hier gaat ze pas over als ze gaat klimmen. Eerder zie ik geen reden. Ja, ergens heb ik er best zin in om zo'n bedje neer te zetten en haar kamertje weer wat te veranderen. Maar dit is prima, en toch juist makkelijk dat ze niet zelf uit bed kan.. Ze heeft wel rond dat ze 14 maanden was geprobeert eruit te klimmen maar daarna weer helemaal niet meer. Dus ik zie het wel.
Ja klopt, dan waren ze te moe om nog in bed terug te klimmen. Maar dat is nu toch wel een tijdje geleden sinds ze dat gedaan hebben. Nu komt het weleens voor dat Jorja bij Lianna in bed in slaap is gevallen.
Belize: wat voor hoofdbeschermer bedoel je dan? Zijn die daar speciaal voor? De onze knalt ook keihard met zijn hoofd tegen de achterwand aan en wordt daardoor ook steeds wakker.
ik zou dan ook voor een groter bed gaan, met een open zijkant die je tegen de muur zet. Zoals in het voorbeeld van Violetrot. De vraag is natuurlijk ook of het helpt: Misschien draait je kindje nog steeds wel tegen kanten aan en dan is hoofdbeschermer denk ik ook een beter idee.