Mijn zoontje wordt in november 3 jaar en is bezig met zindelijk worden, de plasjes dan. Thuis doet hij elk plasje nu netjes op de wc. We houden het bij op een blad waar hij stickertjes op mag plakken met tijd en datum erbij... Nu is het zo dat hij bijna elke 10 tot 15 minuten wil plassen en ook echt wat doet. Is dat normaal in het begin? Gaat dat vanzelf over? Ik had hem vanmorgen even mee naar de supermarkt voor ongeveer 20 minuutjes, maar toen ging het dus mis.. Geeft niks natuurlijk niks , maar vraag me af of andere kindjes dat ook hebben??
Ja dat deed mijn zoon ook. Na een week (denk ik) had hij wat meer vertrouwen en werd de tijd tussen het plassen wat langer.
Komt omdat ze niet te laat willen zijn.. Dus zodra ze denken te moeten plassen.. Gaan ze ook Wordt vanzelf beter!
Hier eerst ook zoveel plassen, een week later kon ze het al uren ophouden. Dat stickeren zou ik wel mee stoppen, als hij nou steeds blijft plassen voor een beloning ga je het doel (zindelijkheid) een beetje voorbij.
Ja ik wilde er inderdaad morgen mee stoppen.. Net voordat hij ging slapen ook niet gedaan en hij vroeg er niet om, dus mooi zo gelaten ! Maar fijn dat het normaal is haha!
mijn dochtertje is nu 2 dagen bezig enb plast inderdaad ook erg veel en vroeg me ook al af of dit normaal was. Vind het wel schattig want als ze moet zegt ze o plassen op het potje en rent ze er naar toe.