Samen op éen kamer, tips

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ratatosk, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Volgend jaar gaan mijn jongens samen op een kamer slapen. Ze hebben dan beiden een eenpersoons bed, er staat éen kast met zes lades waar meteen ook op verschoont kan worden en twee speelgoedkisten.
    De jongens zijn dan net drie en anderhalf. Misschien gaat de jongste dan nog even in een ledikant maar dat zien we dan wel.

Hebben jullie tips voor ons? Ze zijn niet gewend om samen te slapen. Moet ik een kamerscherm plaatsen misschien? Zouden ze elkaar niet wakker houden?

2. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi meid!

Bij ons ging het net zo..
    Hier staan er 2 een persoonsbeddeb in en een grote kleren kast
    Op de bedden kunnen de luiers verschoond worden inmiddels kunnen ze zich ook al zelf aantrekken :)
    De eerste paar dagen was het vreemd en onwennig
    Maar we hebben een Momo slaap aap en zo weten ze wanneer ze uit bed mogen ..
    Wel hebben we ze moeten leren om mekaar niet wakker te maken. Marja ze luisteren niet altijd even goed...

Is een kwestie van wennen en volhouden!

3. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat ze gewoon even moeten wennen. Ze zullen in het begin wakker worden van elkaar en ook samen feest vieren op hun kamer terwijl ze horen te slapen ;)
    Maar na een tijdje zullen ze niet beter weten en gewoon gaan slapen.

Onze meiden slapen alleen op vakantie slapen, s avonds is het meestal feest, maar s ocochtends maken ze elkaar niet wakker. De eerste die wakker wordt staat zachtjes op en loopt meteen uit de kamer en doet de deur achter zich dicht.

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Misschien vanaf dat de jongste uit zijn ledikant is gegroeid ineens een stapelbed zetten? Geeft meer plaats in de kamer.

Uiteraard gaan ze de boel in begin effe testen ;). Maar daar groeien ze ook weer uit.

5. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hey meid ik lees even mee.
    Wij hebben maar 2 slaapkamers, 1 groot, 1 klein.
    Wat nu ons plan is:
    Ik ben december uitgerekend en dan komt de kleine bij mij op de grote slaapkamer (knap even een klein stukje op). Als deze ong 1,5/2 jaar is of miss nog ouder en naar een eigen bedje kan dan koop ik een dubbel halfhoog slaper en ruilen we van slaapkamers. Dus tegen die tijd ook maar even afwachten hoe het gaat lopen

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Vrienden van ons hebben 2 dochters, die een stapelbed en kamer delen. Als ze gaan 'keten' terwijl ze moeten slapen (zijn wel ouder) dan leggen ze de oudste in hun eigen bed. Als ze zelf naar bed gaan, dan verplaatsen ze haar. Ideetje voor als het niet gelijk goed gaat?

NB: weet niet of ze dit nog steeds doen, misschien is het al niet meer nodig, hoor.

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Het stapelbed hebben we serieus overwogen maar dat doen we toch maar niet. Het verschonen lijkt me lastig maar goed dat is één ding. Mijn angst is dat de jongste er ook in gaat klimmen en eruit valt. Dat is niet zo onrealistisch met die klimaap!
    En we willen in de toekomst de zolder doormidden delen zodat ze toch weer beiden een eigen kamer hebben en dus ook een eigen bed moeten hebben.

Ze mogen van mij ook best hun bed uit en gaan spelen maar niet elkaar lastig vallen. Dat zal dan inderdaad wel even wennen zijn.

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Je hebt ook stapelbedden waar je later weer 2 losse bedden van kan maken. Of je ze ze eerst los neer en als het veilig is voor de jongste maak je er een stapelbed van.

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hier is het een ramp! De dames zijn nu 2 en 4. November 2012 op vakantie geweest en samen geslapen, ging goed dus thuis meteen ook doorgezet. Ging welgeteld 2 weken goed. In het begin lagen ze op de kleine kamer, de een in een ledikant, de ander matras op de grond. Keten dat ze deden!
    Nu hebben ze een grotere kamer met stapelbed. Oudste bovenin en jongste in ledikant(staat eronder, lattenbodem er niet in gedaan).

We hebben al van alles geprobeerd maar het lukt niet, van straf tot belonen het maakt niet uit. Tijdje geprobeerd eerst de jongste erin te leggen en de oudste pas naar bed als de jongste slaapt maar op een gegeven moment bleef de jongste gewoon op! En dan keten, of springen, lol maken en ruziemaken etc....
    Nu gaat de oudste dus idd in ons bed tot de jongste slaapt of tot wij naar bed gaan.

Succes, hopelijk gaat het bij jou beter!

10. Storm

Storm Niet meer actief

Hier gaat het goed. Hier ook de jongens op 1 kamer, met gelijk leeftijdsverschil. De oudste gaat wel wat later naar bed omdat de jongste nu ook de oudste meesleurt in niet slapen en vooral keten en gek doen. Maar verder gaat het prima.
    Wij hebben de schuine kant afgetimmerd en daar bedden in gemaakt, dus ze slapen in een bedstee. Erg leuk en voor de oudste is het nodig. Die is een plekje nodig voor hem alleen.
    Kan best zijn dat we in de toekomst nog moeten veranderen hoor. De oudste heeft ASS en of dit op deze manier goed blijft gaan, dat weten we niet. Dan zullen de jongste twee een kamer moeten delen.
    Maar tot nog toe gaat het dus wel goed.
    Ze maken elkaar zelden wakker.

Deel Deze Pagina