Hi meiden, Mijn zoontje van 3,5 jaar heeft sinds een tijdje last van natte windjes. Hij is sinds vorige zomer plaszindelijk en poepen ook, maar daar vraagt hij een luier voor. Hij is erg van de gemak en heeft daarom nog best vaak een ongelukje. Hij vind het namelijk ook niet vies. Nu dus die natte windjes. Ik dacht eerst het zal wel door de antibiotica komen, maar we zijn nu ruim 2 maanden verder en het is eigenlijk alleen maar erger geworden. En ik weet dus niet zo goed wat ik er nog aan kan doen. We hebben het positief benaderd, veel vragen of hij moet plassen/poepen. We zijn boos geweest en zelf dit weekend gelee boos. En cadeautjes beloofd. Niet werkt en de opvang is ook een beetje door de tips heen. Het is dus en die natte windjes, maar ook het niet aangeven daarvan. Zou dit misschien peuterdiaree zijn? ik ga vanmiddag naar het cb toen, wie weet hebben die nog ideeën. Hopelijk herkend iemand het en heeft "de" oplossing.
Is je zoontje niet gevoelig voor lactose? Mijn dochter had ook vaak diarree en buikpijn ze kan niet goed tegen lactose.
Natte windjes is niet iets waar je wat aan kunt doen toch? Je moet poepen of niet, maar wind doorlaten en je poep zo tegenhouden dat er alles wat nat meekomt lijkt mij onlogisch. Dan moet hij toch wel erg kundig zijn.... Ik zou eerder een medische verklaring uit laten sluiten. Overloopdiarree is echte diarree, geen natte windjes. Natte windjes zij geen diarree. Het is geen remspoor door slecht afvegen?