Peuterdiarree en koemelkallergie

Discussie in 'Voeding' gestart door baby14, 6 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik weet dat de ka het zei, maar ik ben kritisch. Omdat 1 ka het zegt hoeft het niet waar te zijn.

Mijn jongste had zeker geen kea (ka). Nexium zou absoluut niet beter werken dan ranitidine (ka). De jongste had echt alleen maar een lymfeklier ontsteking (ha). De oudste mankeerde niets toen ik midden in de nacht aankwam bij de hap (ka).

Dit zijn 4 voorbeelden, je snapt denk wel waar ik naar toe wil gaan. Deze 4 voorbeelden zijn uiteindelijk 'goed' (met onnodige risico's en voor beide een operatie) afgelopen.

Een arts is een mens, een mens heeft een mening en kan (inschattings)foutjes maken.
    Ik zeg niet dat je ka per definitie ongelijk heeft.

Micera kan je meer vertellen over bloedtesten bij babys.

2. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Ik snap je wel en het is goed om kritisch te zijn, zeker bij een kind met allergieën.

Hebben jullie ook zo,n strijd ervaren voordat er serieus gekeken werd naar jullie kind? Voordat je bij een kinderarts terecht kunt? En hoe verliep het daarna bij de kinderarts? Goede begeleiding gehad in het ziekenhuis? Ik heb echt geen idee wat ons nog te wachten.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bij onze oudste was er absoluut niets medisch aan de hand. Hij was gewoon een baby en ik overbezorgd en overdreef. Laten huilen was de oplossing.
    Tot ik bij een kinderfysio kwam en daar begon hij weer eens met krijsen. Hij was namelijk een echte huilbaby die makkelijk zo'n 8 uur per dag kon huilen.
    Toen werd ik geloofd. Eerst pepti gegeven met verbetering wat opgevolgd werd door verslechtering. Ka zag reflux, maar dacht dat pepti wel voldoende was. Na 2 weken medicatie, dit zorgde voor flinke verbetering, aangegeven dat ik wel nutramigen wou proberen. Zij vond het niet nodig, maar mocht het wel proberen. Toen verdwenen alle problemen en hadden we een tevreden baby.

De jongste huilde ook, viel ook onder de noemer huilbaby, maar veel minder erg.
    Meerdere malen bij de ha op de stoep gestaan, niets aan de hand. Verwijzing geeist en gelukkig gekregen. Reflux was mogelijk, meer echt niet.
    Ranitidine, maar hielp niet voldoende. Moeten eisen dat we nexium mochten proberen.
    Verder mankeerde hij echt niets. Na zijn 1e verjaardag op eigen initiatief koemelkvrij (gaf fv) en ineens kon hij wel groeien. Paar maanden later soja allergie erbij. Was niet zo volgens ha. Nogmaals terug en kreeg toen verwijzing dietist.
    Deze ging mee, maar pepti was echt wel voldoende. Uiteindelijk nutramigen gekregen.

En dit zijn, helaas, alleen de allergie/reflux gevechten. 1e ka was wel super, gaf mij ondanks haar twijfels wel de ruimte om uit te proberen.
    Begeleiding was minder en bij de 2e bagger.

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Bij mijn dochter gaf de bloedtest aan dat ze een allegie had voor ei en pinda. Dat klopte, want ook de huidtest gaf dit aan.
    Inmiddels allergisch voor ei, pinda, cashew, pistach, kiwi en perzik. Er komt dus soms nog wel wat bij met de loop van de jaren :)

5. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Oké het is gewoon afwachten dus...er kan iets uitkomen, maar ook niets..

Ik hoop wel dat er snel duidelijkheid komt!

Deel Deze Pagina