Ik werk vier dagen per week en momenteel maak ik altijd een avond hapje (groente hap) voor twee dagen. Maar t lijkt me wel prettig om zo nu en dan wat meer te maken en in te vriezen. Ik gebruik regelmatig diepvries groenten maar deze mag je toch-al bereid-niet weer opnieuw invriezen? En zo geld dat ook voor vlees neem ik aan? Dat maakt t zo lastig om meerdere porties te maken. Vlees is ook vaak uit de diepvries aangezien wij geen slager in de buurt hebben en daar dus maar 1 keer per week of twee weken komen. Iemand tips?
Ik maak altijd voor een paar weken in 1 x groentehapjes. Die vries ik per portie in en dan haal ik iedere ochtend uit de vriezer wat ik nodig heb. Maar inderdaad dan wel met verse groenten. Diepvriesgroenten raden ze niet aan om opnieuw in te vriezen, omdat bacteriën dan al een kans krijgen om het voedsel te bederven, of zoiets. Als je 1x per week/twee weken bij de slager komt kun je dan de hapjes misschien al maken zodat je genoeg hebt voor een langere periode?
Bereid eten mag je gewoon weer invriezen. Maar ik zou geen aardappel of gekookte bloemkool oid invriezen dat wordt altijd van die snot.. ik zou gewoon lekker vers koken de avond van te voren. Kost maar zo weinig tijd.
Ik koop meestal wat verschillende groente en maak voor een paar dagen hapjes. Tegenwoordig prak ik het gewoon op een bord en dan in bakjes in de vriezer. Ook aardappel.. Dat gaat prima. Ik laat de hapjes wel eerst afkoelen voordat ze de vriezer in gaan. En haal ze de avond van te voren al uit en laat het langzaam ontdooien in de koelkast. Vlees vries ik wel bereid opnieuw weer in. Groente gebruik ik wel altijd vers.
Het is idd weinig werk, maar toch is t soms Lekker om wat uit de vriezer te kunnen pakken ik gebruik namelijk regelmatig diepvries erwtjes, soms ook bloemkool of broccoli (ligt hier niet altijd vers). Maar dan moet ik idd een keer met alleen verse producten wat bakjes maken voor wanneer ik echt even niet kan koken, dan heb je toch wat achter de hand
Als wij vers gegeten hebben en daarvan is iets over dan gaat dat in de vriezer in porties voor mijn zoon. Als de vriezer leeg is koop ik gewoon verse groente wat ik dan kook met aardappelen. En bak vlees (gehakt of kip). Dit gaat dan ook gewoon in de vriezer. BLoemkool wordt echt geen snot. Gewoon hele roosjes erin doen en dan na het ontdooien prakken. Prima te doen hoor en mn zoon eet er heerlijk van. Ik doe hetzelfde met fruit. Pureer ik en gaat in porties in de vriezer.
Diepvriesgroenten mag je wel opnieuw invriezen als je ze tussendoor bereid hebt, dus gekookt of gestoomd. Maar je houdt zo niet veel vitamines over. Met verse groenten ook niet, overigens. Maar als je diepvriesgroenten gebruikt, duurt dat sowieso toch maar 10 minuten om klaar te maken? Net voor die reden had ik een babycook: mandje vol met diepvriesgroenten, en tien minuten later eten voor baby.
Is ook zo, het koken voor de baby kost niet zoveel moeite Maar toch is het soms wel fijn om gewoon even wat uit de vriezer te kunnen plukken. Heeft iemand nog een handige site voor baby gerechten/recepten?!
Je zou bij de slager wat kip en rundergehakt extra kunnen kopen. Dan even een paar soorten groente in een pan tegelijk kunnen koken. Daarnaast dan een pan aardappels opzetten. Dan kun je direct een stuk of 14 bakjes vullen en hup in de vriezer. Altijd handig. Kost even een uurtje, maar ben je wel voor een tijdje klaar. Daarnaast heb ik vaak aardappels en groente over van onze maaltijd (ik kook zonder zout). Een kein stukje vlees overhouden en alles pureren. Dat vries ik dan in en zo hou ik mijn 'voorraad' bij. Hij eet nu zo goed als mee, maar toch eten wij soms te gekruid en kan ik terug vallen op mijn vriezer voorraad. Ik gooi nu dus echt nooit meer wat weg