dilemma peuterspeelzaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door coop75, 31 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. coop75

coop75 Lid

14 dec 2013
    78
    40
    18
    Hoi hoi. Onze zoon gaat sinds 14 oktober naar de pzs. Vanaf dag 1 is het huilen als ik hem wegbreng. Vandaag werd ik zelfs gebeld om te komen omdat hij zo verdrietig was. Toen ik daar aankwam was hij net stil en lekker met de juf aan het spelen . Hoelang hebben jullie gewacht tot het beter ging?Het doet mij zoveel verdriet om hem daar achter te laten.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Sinds 14 oktober is natuurlijk nog niet zo lang, ik neem aan dat hij twee dagdelen per week gaat? Het is vervelend dat hij zo verdrietig is maar geef het even de tijd. Hier op de psz ook vaker gezien dat sommige kindjes in de eerste weken totaal door het lint gaan bij het afscheid nemen en nu hun mama lachend uitzwaaien en verder spelen. Het enige is dat hij nog wel jong is natuurlijk (hier beginnen ze met 2,5 en zowel mijn oudste als mijn jongste hebben me vanaf dag 1 met een big smile uitgezwaaid). Maar ik zou het nog even de tijd geven tot eind november ofzo. Is het dan nog zo, dan zou ik overwegen (overleg met de leidsters) hem met 2,5 pas weer laten te beginnen.

3. coop75

coop75 Lid

14 dec 2013
    78
    40
    18
    Ja hij gaat inderdaad twee dagdelen in de week. Heb zelf ook al gedacht om het nog even aan te kijken en als het dan echt niet gaat maar even te stoppen. Het moet voor hem wel leuk blijven.

4. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Als hij daar de hele tijd verdrietig blijft, zou ik zelf nog even wachten tot 2,5 jaar. Dan zijn ze vaak wat stabieler, kunnen beter praten etc.

Wennen mag maar steeds 2,5 uur verdrietig vind ik niet prettig voor mijn kind.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Huilen wanneer mama/papa weg gaat is vrij normaal, zeker de eerste paar weken maar gebeurt hier bij sommige kindjes na een half jaar nog, sneu natuurlijk maar daar zou ik me verder niet druk om maken....blijft ie huilen zou ik het ook nog wel even aankijken maar merk je dat ie het echt niet leuk vindt dan op een gegeven moment wel gaan overwegen het toch nog even uit te stellen. Zoontje ging toen ie twee jaar en 1mnd was naar de psz en kwam wat moeilijk op gang maar was thuis wel enthousiast dus hebben doorgezet en als je 'm nu ziet, wil het liefst elke dag heen :)

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bij de oudste heeft het ruim negen maanden geduurd, toen huilde hij nog wel, maar was hij niet meer totaal overstuur. Het eerste half jaar ging hij 1x per week, daarna 2x. Zodra ik eenmaal weg was bedaarde hij vanzelf, maar het was echt niet leuk. Met 3,5 jaar was ook het huilen over en nu staat hij samen met zijn broertje, die sinds de zomervakantie ook gaat te zwaaien en handkusjes te geven voor het raam. Ben benieuwd hoe het straks op de basisschool zal gaan.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Als hij toch rustig aan het spelen was hebben ze misschien te snel gebeld... Hoe snel hebben ze gebeld?

8. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier ook een meisje die toen ze 1 dag 2 was naar de psz ging. 1e x ging goed maar de 2e,3e,4e en 5e x was het brullen. Maar vaak was t binnen 5 min over, ik gaf wel altijd dr lievelingsknuffel in de tas mee dat als ze echt verdrietig was dat ze daar dr troost in kon vinden.
    Wel was ze meteen enthousiast over dat ze naar school mocht. Nu heeft ze geeneens aandacht meer voor me als ik wegwil. Of ze staat juist uitbundig te zwaaien.
    Zou het nog 2 weken aankijken en anders er even afhalen tot ie wat ouder is.

9. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Zl was 2,5 toen hij voor het eerst naar de psz ging en hij heeft bijna een half jaar gehuild bij het afscheid nemen. Nu gaat hij met veel plezier heen. Dl gaat sinds 2 maanden (grens is hier verlaagd naar 1,5 jaar) en zij zwaait me lachend uit (nu heeft zij ook wel een compleet ander karakter dan haar grote broer en had ik door dat ik haar hier een plezier mee zou doen, anders had ik haar uiteraard nog niet laten gaan met 1,5).

10. coop75

coop75 Lid

14 dec 2013
    78
    40
    18
    Ze hebben na drie kwartier gebeld. Knuffel geef ik ook mee in de tas

11. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Hier is zoontje in september begonnen, eerste keer ging super, daarna ook drama.
    Ook een paar keer gebeld omdat ie zo verdrietig was..
    Vond het echt verschrikkelijk maar toch doorgezet omdat het soms ook weer beter ging.
    Wilde het na 5 weken opgeven en toen ging het ineens goed!
    Hier heeft het dus even geduurd maar hij heeft het nu echt naar zijn zin!

12. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Maar vanaf 14 oktober is ongeveer 4 keer toch?
    Hier zeide ze we proberen het graag eerst 10 keer
    Dus misschien toch even doorzetten en zeggen wat er gebeurt. Dus iets van spelen, drinken eten en spelen dan komt mama weeer

13. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Probeer anders eerst een keer in de week ipv twee. Drie kwartier huilen vind ik best veel. Mijn dochter wil graag naar school om met andere kindjes te spelen, dat lijkt haar leuk. Maar mede vanwege een aanstaande verhuizing naar een andere woonplaats blijft ze nog even bij mama.

14. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Wij hadden ook zo'n jongetje op de psz, iedere dag huilen, het was echt heel erg zielig, en ik kon me voorstellen dat het hart van de moeder brak als ze weg moest lopen.

Mijn dochter ging altijd naast hem zitten en zei dan mama komt zo weer terug hoor, echt waar (zo cute) en de juffen zeiden ook dat hij dat erg fijn vond, maar ja, je kan de andere kinderen niet dwingen toch?

Het is wel over gegaan trouwens bij dat jongetje, alleen niet binnen 2 weken, is echt maanden over heen gegaan.
    Het rotte is dat ze er wel echt aan moeten wennen, nu is het 2 dagdeeltjes, straks 4 en een halve dag, en dan word het alleen maar moeilijker natuurlijk.

Ik vond wel dat de psz juffen echt heel erg geduldig en lief waren, ze proberen ze er echt doorheen te helpen, en laten het verdrietige kind niet aan zijn of haar lot over.

15. coop75

coop75 Lid

14 dec 2013
    78
    40
    18
    Bedankt voor jullie reacties. Zie wel dat het vrij normaal is. Blijf het gewoon nog even proberen, en als het echt niet beter gaat overleg ik wel met de juffen wat het beste is om te doen. Morgen mag ie weer!! Help:(

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Vond je dat zelf acceptabel? Hij was toen je kwam wel rustig en eigenlijk zonde dat je er toen was.... Als je je er goed bij voelt dan proberen of hij weer rustig wordt en pas bellen als het echt niet beter gaat? Succes morgen!

17. coop75

coop75 Lid

14 dec 2013
    78
    40
    18
    Nou dinsdag is het super gegaan. Zijn lipje begon al te trillen toen ik de auto parkeerde. Toen ik wegging was hij wel hysterisch. Maar de leidsters zei dat het maar even duurde. Toen ik hem kwam halen zat hij lekker op een stoeltje goed mee te doen met de rest. Hij huilde niet toen ik binnenkwam, maar kwam heel trots zijn sticker laten zien die hij had gekregen. Ben benieuwd vrijdag. Dan is zijn lievelingsjuf er namelijk niet.

18. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons was het de eerste maand ook huilen. Wij hebben toen de frequentie juist opgevoerd op advies van de leidsters waardoor ze nu drie ochtend achter elkaar gaat. Dit had vrijwel meteen effect. Nu is het huppelend erheen.

19. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Probeer er zelf ook relax mee om te gaan. Kinderen (sommige) zijn erg gevoelig voor de stemming van hun ouders. Als jij gespannen bent voelt hij dat misschien wel aan waardoor hij sneller gaat huilen.
    Misschien dat opa/papa/oma hem een keer kan wegbrengen?

20. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Hier was t een week of 6, de eerste keren totaal hysterisch gillen, maar na 10-15 min was ze stil.. Werd iedere week minder

Nu is t zo dat ze me bijna de deur uit duwt van daaaaaaaaaag mama

Het is idd eerst wennen en sommige kinderen zijn er eerder aan toe als andere, zoontje van een nicht was er met 2 2,5 niet aan toe, nu met 3 opnieuw geprobeert en gaat t supergoed

Deel Deze Pagina