Mijn zoontje is nu 2,5 en we hebben nog steeds elke avond/nacht de babyfoon aan. Eigenlijk vind ik dit onzin en wil ik er vanaf, maar ik ben bang dat ik dan belangrijke dingen mis... Zo is mijn zoontje een heel stil jongetje. Hij huilt bijna nooit, maar als hij huilt, is het niet erg hard. Ben bang dat ik dat dan niet meer zal horen. Of met een verkoudheid/koorts. Dat begint bij hem vaak met pseudokroep en dus heftige benauwdheid. Ik vind het een akelig idee dat ik dat zou missen... Hoe doen/deden jullie dat met afkicken? En tot welke leeftijd hebben jullie de babyfoon gebruikt?
Mijn oudste word ik februari 6 en we hebben de babyfoon nog staan Gewoon omdat het makkelijk is het is niet nodig, en ik kan ook zonder, hoef niet af te kicken maar vind het wel makkelijk, onze dochter die erbij op de kamer slaapt word weleens huilend wakker, onze zoon heeft nog weleens groei pijn, en als ze boven spelen krijg je weleens die deed dit en die deed dat en die begon met slaan of knijpen en dan kan ik zegge nee hoor ik hoorde door de babyfoon dat jij begon met schelden oid
De keren dat zoontje wakker is geworden is op één hand te tellen maar kijk toch regelmatig op m'n mobiel, hebben ip camera als babyfoon. Waarom afkicken, is toch een prima hulpmiddel...of je moet om de 5 minuten kijken, dan wordt het wel wat obsessief
Waarom zou je er vanaf moeten als je het nog zo handig vindt? Onze kinderkamers zijn op de 2e verdieping, dus ik gebruik ook voor mijn oudste van 3 nog steeds de babyfoon, anders hoor ik hem beneden pas op het moment dat hij boven aan de trap gaat staan roepen, en dan is de baby dus ook wakker. Zolang ik het handiger met dan zonder vind blijf ik m gewoon gebruiken.
Hier bij dochter van 6 nog steeds babyfoon aan. Eigenlijk nooit nodig maar juist voor die ene keer. Ze slaapt een etage hoger dan ons. Overdag vind ik het handig als ze op haar kamer speelt dat ik haar kan roepen
Ik gebruik hem sinds vorig jaar zomer niet meer voor de jongste. Oudste heeft nooit een babyfoon gehad, die hoorde ik zo wel. Van de zomer stonden toch alle deuren open en hoorde ik haar eerder zonder dan met babyfoon. Die van ons stoorde veel dus ik was blij dat hij uit kon. Het is hier 's avonds stil dus mocht er eentje roepen dan hoor ik het wel. Maar dat gebeurt vrijwel niet.
Ik heb voor beide een babyfoon. Zoontje slaapt eigenlijk altijd goed. Maar als ik beneden in de computerkamer zit, dan hoor ik hem niet als er iets is. Ook slaapt zijn zus in de kamer naast hem en als er iets is en hij gaat steeds harder roepen is zus ook meteen wakker. Ik vind het handig en gebruik ze net zolang als ik zelf nodig vind. Ze zullen misschien vanzelf ook wel aangeven wanneer het genoeg is, ala een jaar of 12
Als ik moest stoppen met de babyfoon zou ik ook moeten afkicken Hier nog elke avond aanstaan. We hebben er eentje op de kamer van de jongste van 1,5 jaar. De ouste van 5,5 kan ik daar ook op horen, alleen wat zachter. Ik vind het wel prettig dat ze zich niet de longen uit het lijf hoeven te schreeuwen als er iets is, ik kan nu gelijk naar boven lopen zodra ik 1 van hen hoor. Het gebeurt niet zo vaak, maar het is gewoon makkelijk dat ie aanstaat.
We hebben al sinds hij 15 maanden is geen babyfoon meer, als er echt wat is hoor(de) ik hem wel. Hangt natuurlijk een beetje van je huis af ook.
Niet zo streng zijn. Als het handig is is het handig en laat je hem aan. Tenzij je er net als een vriendin van mij een soort van geobsedeerd door bent en de hele avond dat ding letterlijk aan je oor houdt (dit overdrijf ik niet). En bij elk zuchtje gaat kijken, voelen, etc. Dan zou ik gaan afkikken geloof ik.. Wij gebruiken hem ook niet meer. Ze gaat nu roepen boven aan de trap als ze wakker is oid.
Wij hebben hem ook nog steeds staan hoor! Vind het wel handig en het steld me gerust dus maak je niet druk en lekker laten staan dat ding
Hier voor onze oudste dochter ook nog steeds een babyfoon... Gewoon omdat je haar anders echt niet hoort als er iets is. Hij staat gewoon standaard aan ideaal.
Ik gebruik de babyfoon ook nog steeds. Ons meisje is een lichte slaper, als het onrustig is met wat dan ook in huis of buiten (buiten dan slaat de hond aan) doe ik de gangdeur dicht en dan weet ik zeker dat ik haar niet hoor. Wij hebben een beetje een apart huis qua indeling.
haha geen idee...heb er geen ervaring mee...hier alleen in de babytijd. Bij mijn zoontje is hij al weg, gebruik hem alleen voor de oppaskids.
Dank voor al jullie reacties. Misschien moet ik inderdaad niet zo moeilijk doen... 😁 Ik ben er verre van geobsedeerd Door. Bedenk regelmatig pas na een uur dat de babyfoon niet aan staat. Maar het idee dat hij helemaal weg is... Nouja, hoeft dus niet!
Hier staat hij nog aan hoor. Vooral toen hij net naar een groot bed over was. Wil het graag horen als hij gaat spoken boven haha. Hij doet dat zo stilletjes dat ik hem nog even aanlaat
Wij wonen in een klein huisje, maar hier ook gewoon (nog steeds) een babyfoon, hoor. Incl. webcam. Zijn beiden diepe slapers, dus ondanks klein huis zouden we d'r niet zo snel horen zonder. Geen idee nog wanneer we gaan stoppen met de babyfoon. Zou nu nog niet weten waarom wel, iig.
Wij hebben totdat Lisa 4 was de babyfoon gebruikt. Was eigenlijk niet meer nodig, maar ik vond het wel prettig. Bij Eva was ie met 5 jaar weg denk ik. Daarna is het toch ook fijn als ze wat privacy hebben, Eva zou het nu echt niet meer op prijs stellen als ze 'afgeluisterd' zou worden.