onze kleine meid (13 maanden) heeft sinds 2.5 week erg dunne onlasting, vooral s' morgens. demeeste poepluiers lekken ook door. gister zijn we naar de huisarts geweest en volgensbhem heeft ze last van peuterdiarree. nu krgen we een "dieet" mee zoveel mogelijk drinken (behalve sinaasappel of appelsap) zo min mogelijk vetten, melkproducten en witbrood iov bruin brood. maar nu was ik wat info op interet aan het zoeken enhier staat overal dat kinderen met peuterdiarree juist veel vetten vezels moet eten en minder moet drinken. wat moet ik nu volge?? heeft iemand ervaring met peuterdiarree en wat hebben jullie eraan gedaan. alvast bedankt
Wat ik me ervan herrinner, is dat peuter diaree vaak door veel appelsap etc kan komen. Tsja, wat mij logisch lijkt is veel drinken en vezels/vetten, maar ik wacht reacties af...
Mijn zoontje kan niet tegen diksap met daarin appelsap (zit in bijna alle diksap).Nu hij dat niet meer krijgt is de diarree/dunne ontlasting ook over.Denk dat je gewoon moet uitzoeken waar zo heftig op gereageerd word.
Tja, wij zijn allemaal geen huis artsen maar wat mij ook logisch lijkt is veel drinken en veel vezels eten. Bruin brood, peulvruchten, volkoren rijst en granen. Is het wel echt diarree? Zijn het meerdere water dunne luiers op een dag? Mijn zoontje heeft rond die leeftijd ook een tijd (lees 3,4 maanden) hele vies ruikende dunne poep gehad, ik vroeg me ook af wanneer dit een keer over zou gaan. Denk zelf uiteindelijk dat het met de tanden te maken heeft gehad...