Peuterdiarree?!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Marieke1978, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Vorige week heb ik een post geplaatst over mijn zoontje van 2.5 die toen al bijna 2 weken diarree had. Hij heeft het nu nog.

Ik heb in de tussentijd meerdere huisartsen ( dienstdoende/weekend- en eigen huisarts)en consultatiebureau gesproken en niemand kan me een eenduidig antworod geven.

Het verloopt als volgt. Hij heeft bijv. maandag tegen de middag redelijke normale ontlasting. Een uur daarna volgt een dunne luier en even daarna een nog wat dunnere.
    Dan komt er de volgende 36 uur niets...en daarna begint het weer overnieuw.

Het is dus niet constant, geen 4 of 6 luiers per dag, maar de ontlasting wil maar niet vast worden en blijven. Heeft ook geen koorts, lekker in orde, eet en drinkt goed; kortom verder een gezond kereltje.

Ik ben natuurlijk zelf ook op onderzoek uit gegaan en het lijkt met meest op peuterdiarree. Hij kreeg voordat de diarree begon ( blijkbaar) teveel drinken en zeker teveel vruchtesappen. Hij eet weinig vetten doordat mama en papa hier nogal op moeten letten. Dit zijn zaken die mede als oorzaken van Peuterdiarree worden genoemd.

ALS het peuterdiarree is, dan moeten we in dit geval de hand in eigen boezem steken en zijn eetpatroon/gewoontes erg gaan aanpassen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Met peuterdiarree? Of iemand enig ander idee wat het zo kunnen zijn?!

Groetjes Marieke

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja, hier een dochter met peuterdiarree.

Het werd al een stuk beter doordat ze weer melk mocht drinken (had eerst lactose-intolerantie) dus volle melk. Verder sap verdunnen (ze drinkt heel veel) minder drinken geven. brood met margarine en vet beleg als pindakaas, likkepot, kaas en minder suikers.
    verder mocht ze lekker chips als tussendoortje en minder fruit. Kinderen tot een jaar of 4 hebben voldoende aan een half stuk, die van mij kregen 2 stuks... dus nu 1 omdat ze het zo lekker vinden ;)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij heeft Lisa ook peuterdiarree, maar ik wist niet waar het aan lag, want ze eet goed en gezond. Maar dus wel vaak 2 stuks fruit per dag, zou het daardoor kunnen komen? En kan het eigenlijk kwaad?

4. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Hier ook gehad. Diksap en roosvice geminderd en ze was er van af! Het cb tipte mij er toen over.

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Zoontje heeft het ook gehad op die leeftijd. Geen yogi,vrichtensappen (wel gewoon versgeperste sapjes hoor). Even op een thee en erg verdunde limonade dieet.

Deel Deze Pagina