Vorige week zijn we 2 dagen naar de efteling geweest. Zoon (bijna 6) was de dag daarna erg moe. Heeft de hele dag zowat gehangen op de bank. Zat weinig energie in. Hij heeft die dagen gewoon zijn uren slaap gehad. Kan zoiets zo'n impact op de energie van een kind hebben? Mij valt de laatste weken op dat hij wat sneller moe is. Eind van de middag zou hij zo naar bed kunnen. Na de koningsspelen op school was hij ook zo moe toen hij om 12 uur uit school kwam. En dat terwijl hij niet eens alles mee heeft kunnen doen. Hij is 5 weken geleden onder narcose geweest, maar heel kort, 10/15 min ongeveer. Zou dat impact kunnen hebben op zijn energie? Iemand ervaring mee?
narcose kan dat zeker als na-effect hebben. Maareh.. 2 dagen efteling is toch hartstikke vermoeiend voor elk kind? Zelfs met normale slaaptijden.
Maar zo vermoeiend dat ze de dag erna helemaal niks willen, alleen op de bank hangen? Onze dochter had nergens last van en op vakantie zijn ze ook altijd erg actief.
Onze oudste zoon barst altijd van de energie, maar we beginnen hier toch ook te merken dat hij toe is aan vakantie. Na de Koningsspelen was hij ook echt helemaal op. De laatste weken slaapt hij langer, klaagt over vermoeidheid etc. Nu lekker meivakantie en dan nog een paar weken school voor de zomervakantie. Zo'n schooljaar is toch best vermoeiend!
Eind van schooljaar zou inderdaad mee kunnen spelen. Bedenk mij net dat hij dat vorig jaar ook had, die laatste schoolweken.
Wij zijn afgelopen week in de dierentuin geweest. Onze zoon was ook erg moe, de dag erna. En dat terwijl hij vanaf halverwege de middag niet meer zelf hoefde te lopen. We hebben toen zo'n karretje gehaald. Als hij die laatste uurtjes ook nog had moeten lopen, was hij helemaal total-loss geweest.
Ik vind er niks raars aan. Alles bij elkaar is t best veel nu, en een kind pakt zoveel energie op, moet gewoon bijtanken.
Ik denk ook dat de narcose een enorme nasleep kan hebben. En dan helpen twee dagen Efteling niet mee natuurlijk. (Wel heel leuk!) Wie weet heeft hij zelfs wel wat onder de leden. Dus ik zou hem proberen goed bij te laten komen en veel vitamientjes eten.