Wat kan het zijn??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Love M, 3 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Hallo beste lezers,

Mijn zoontje van 3jaar geeft al een paar dagen soms buikpijn aan maar dan echt heel even. Zijn ontlasting is ook ineens anders van structuur, normaal meestal hard maar nu eerste stukje hard en daarna dun( sorry voor de details :( ) maar nu ineens begon hij te huilen dat hij pijn heeft aan zijn anus :( ik heb het gewassen en heel even was hij rustig en begon hij weer met krijsen van de pijn. Toen heb ik snel eve met bepanthen ingesmeerd en is hij gaan slapen, ik kon ook niks geks zien aan zijn anus ( geen schuuschuurtjes ofzo). ik ga in iedere geval morgen langs de HA maar dacht vraag het eve hier of een van jullie toevallig weet wat het kan zijn??

Alvast bedankt.

Ps: ik heb net met de HP overlegd en mocht evt een zitpil geven mocht hij er nog pijn aan hebben.

2. lies276

lies276 Niet meer actief

Zeker de wat dunnere ontlasting ( of diarree) bijt soms heel erg rond de anus.
    Nu hij wat buikpijnklachten heeft kan het zijn dat zijn ontlasting een virusje oid bevat waardoor dit wat harder bijt.
    Kleine scheurtje ( door harder ontlasting) kunnen soms ook net aan de binnenkant zitten en niet met het blote oog te zien zijn.

Het zou verklaren waarom hij na het wassen en na een laagje zalf even geen/ minder last heeft.
    Hopelijk is het snel weer over:)

3. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Beste Lies276,
    Bedankt voor je reactie, dat kan dus idd heel goed zijn.

4. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Verder niemand ervaring hiermee?

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Heeft hij dan even een kramp of zo? Het zou (de andere ontlasting) ook veroorzaakt kunnen worden door wormpjes of een parasiet uit de zandbak. Ik zeg maar wat hoor. Ik zou het even in de gaten houden en overleggen.

6. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Beste Charlie007,
    Bedankt voor je reactie,
    Hij heeft dan idd even een krampje en vandaag was echt voor het eerst dat hij klaagde over pijn aan zn anus. Ik merk wel de laatste tijd dat hij vaker aan zn billetjes krabt.
    Morgen ga ik zeker even langs de HA.

7. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Het kan ook zijn dat hij juist verstopt zit heel erg, waar de buikpijn en kramp van komt, en dat dat druk zet op zijn anus. De zachte ontlasting die erna komt kan overloopdiaree zijn. Dit lees je wel vaker. De dokter kan meteen voelen of hij verstopt zit.

Als het wormpjes zijn dan kriebelt het juist, gillen van pijn past daar niet bij. De dokter zal zijn buik wel willen voelen.

Beterschap!

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    het kan ook een inwendige aambei zijn. Die kunnen ook zeer doen/jeuken.

9. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Dank jullie wel voor jullie reacties,

Dat kan idd ook Mamzie, ik denk ook dat het iets inwendigs moet zijn. In iedere geval heb ik strax een afspraak bij de HA om hem te laten nakijken.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gillen van pijn misschien niet bij wormpjes, maar hier huilden ze wel echt flink en hadden het wel over pijn.

Ik heb door diaree door een antibioticakuur eens een scheurtje gehad, dat doet echt heel erg pijn. Heb toen een lidocainezalf gekregen die ik moest smeren voordat ik moest poepen, dat verdooft het.

11. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Bedankt voor alle reacties dames,

Vandaag langs de HA geweest en hij heeft hem goed nagekeken. De HA denkt dat het een soort diartee is en heeft hij hem probiotica pilletjes voorgeschreven. Verder moet ik hem een paar dagen geen melk en melkproducten geven. En de pijn aan zijn anus was alleen maar gisteravond en de HA denkt idd dat hetde pijn door de zure diarree komt die het zo prikt.

Deel Deze Pagina