Wat zouden jullie doen? (Zwemles)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door varis, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Hoi,

Mijn zoontje van nu 5 zat op zwemles. Met einde 4 werd die opgeroepen.
    Eerste les ging goed, 2e les is er dus iets gebeurd waardoor die dus niet meer wilde. De 3e les bracht ik hem en hij was totaal overstuur al thuis dat die echt niet wilde gaan. Nu had ik wel de eerste les gezien dat de badmeester een ander kindje nogal hard toesprak toen dat jongetje ging huilen. Mijn zoontje zegt dus ook dat dat bij hem gebeurd is. Logisch dat mijn kind bang is. Maar toch de de derde keer daar naar toe en uitgelegd dat mijn kind dus gewoon bang voor de badmeester is. Mijn kind heeft die dag niet gezwommen omdat die gewoon maar bleef huilen. Ik heb contact opgenomen met het hoofdkantoor en die snapte me maar kon er verder niks aan doen. Wel kon ik opzeggen en het over een jaartje weer proberen. Dat leek me dan ook beter maar. Ik zou op non-actief staan dus bij de volgende aanmelding hoef ik geen inschrijfkosten meer te betalen.
    Oke dacht ik, netjes geregeld maar... Nu komt er een rekening dat ik die maand dat ik op heb gezegd moet betalen ( die heb ik betaald) en de maand erna. Waarom zou ik een maand betalen als mijn kind toch niet gaat zwemmen? Ze zei, hij word na die maand "uitgeschreven" dus als die die maand nog wil mag die gaan. Tuurlijk gaat die niet, ik zeg toch niet voor niks op. Nu krijg ik mailtjes dat ik nog een rekening heb openstaan.

Wat zouden jullie doen? Betalen en er vanaf wezen of dit een soort van aanvechten en niks betalen?
    Het gaat wel om een bedrag van 45 euro.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Als je die maand dat hij niet gaat moet betalen en straks de eerste maand als hij na een jaar de zwemles weer oppakt niet hoeft te betalen, dan zou ik akkoord gaan. Anders is het inderdaad erg krom!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk dat het advies sowieso al helemaal verkeerd is geweest. Een andere lesgever, ja. Stoppen? Nee, dan voed je de angst dat zwemmen dus eng is, terwijl het niet aan het zwemmen ligt, maar aan de betreffende lesgever.
    Als de betreffende lesgever er volgend jaar nog is, heb je mogelijk nog steeds het probleem, ook al is hij wat ouder.

Over het geld: Tja, moeilijk... Theoretisch snap ik het zwembad ook wel, je hebt een plekje en je maakt zelf de keuze om te stoppen.
    Wat druif zegt vind ik wel een goede optie: Dat ze als het ware je 'tegoed' bevriezen tot je weer start.

Anderzijds: Ik weet niet of ik bij dat bad zou willen blijven.

Maar het is inderdaad veel geld. Moeilijk... Ik zou zeker proberen om je geld terug te krijgen, als zij het advies gaven om te stoppen.

Kan je trouwens wel bij de zwemlessen kijken? Ik krijg het idee dat dat niet zo is, misschien kun je daar naar kijken bij een ander bad, dat je wél de optie in elk geval hebt om de les te zien. Dan weet je wat er gebeurd en kun je hier gemakkelijker op inspelen bij je kindje.

4. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Nee ik kan er niet bij blijven, zie hem dus niet zwemmen, 1keer mog ik er 10 minuutjes bijblijven en kijken maar daarna moest ik naar de kantine toe en vanaf daar kan ik niks zien wat ik al krom vond.

Ik heb met het hoofdkantoor ook besproken dat deze badmeester te streng is en juist omdat ze pas 4-5 jaar zijn zou een lieve rustige badmeester/juffrouw beter zijn.

Ik ga hem daar niet meer op zwemmen doen, ik zoek wel een andere, mijn andere zoontje is 4 dus ik doe ze allebei tegerlijkertijd erop.
    Hun gaven mij het advies om beter te stoppen en het volgend jaar nog eens proberen daarom vind ik het zo gek dat ik nog een extra maand moet betalen.
    Ik ga ze morgen maar even bellen en het verhaal even uitleggen weer en dan zeggen dat ze hem helemaal mogen uitschrijven.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Vaak heb je een opzegtermijn, dat is hier, volgens mij, tenminste wel zo. Hier teken je ook echt een contract ed.

Ik zou op zoek gaan naar een zwembad waar je wel kunt zien wat er gebeurd. Vind ik zelf, zeker met zwemles, wel zo'n prettig idee. En het geeft je zoontje misschien ook het vertrouwen dat mama dichtbij is?

Ik zou als het even kan ook zelf met hem gaan zwemmen en hem zsm weer op zwemles doen. Het is geen angst voor het zwemmen of er nog niet aan toe zijn oid, het ligt aan de persoon die de les geeft, vind het dus een onzin advies om tijdelijk te stoppen... ;)

6. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Nou ja erbij zitten kan ik je vertellen is ook niet altijd leuk...
    Wel kon ik gelijk ingrijpen en haar troosten
    Ik zag mijn dochter kopje onder gaan terwijl er 3 badjuffen/meesters in het water waren en geen van allen oplette totdat wij begonnen te schreeuwen... Heb daar laatst ook een topic over geopend omdat mijn dochter ook niet meer wilde zwemmen en erg verdrietig was terwijl het juist zo goed ging. Gelukkig kreeg ik toen van de dames hier het advies om wel door te gaan met zwemmen.
    Heb inderdaad ook het zwembad gebeld en mocht voor de zwemles even langskomen met mijn dochter en hebben ze echt even de tijd genomen om met haar te praten en haar haar verhaal te laten doen.
    Nu kan ik zeggen na een aantal keer zwemmen dat ze het bijna weer leuk gaat vinden, maar ze raakt wel sneller in paniek in het water.
    En de badmeester die aan het kletsen was terwijl mijn dochter bijna verdronk geeft nu geen zwemles meer.

Over het betalen tsja ik denk dat het zwembad hier gelijk in heeft je hebt vaak een opzegtermijn, wel vind ik dat ze in sommige gevallen een uitzondering moeten maken, maar dat zullen ze ws niet doen.
    Succes in ieder geval

7. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    ik weet niet of je bij kikkersprong zit ?
    maar je heb 2 maanden opzeg termijn
    toevallig hoorde ik dat van me vriendin haar zoontje heeft nu A en B diploma .en gaf ze gelijk het advies aan mij door dat er 2 maanden proeftijd is .en dat hij wel nog een maand moch zwemmen ook al had hij zijn diploma omdat je er nog voor betaalt .mijn oudste dochtertje van 4 zit ook bij de kikkersprong ( zuidplein rotterdam ) sportfondsebad .en daar ken je ook je kinderen niet zien minst ze vlakbij het raam zwemt van de kantine .en inderdaad je krijg af en toe een foto & film dag van 10 min .

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Kijk even naar t contract wat je getekend hebt. Daarin staat vast wat de opzegtermijn is.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou niet stoppen maar opzoek gaan naar een ander zwembad waar je wel een goed gevoel bij hebt. Als je nu helemaal stopt, is het straks alleen maar moeilijker.

Ws heb je een opzegtermijn bij dit zwembad en zul je dat gewoon meten betalen.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Erg rot om mee te maken, maar doordat je het gezien hebt, kun je er wél goed op in springen naar je dochter toe. Je hoeft het niet te doen met een verhaal van wat er gebeurd is. Dus hoewel het heel rot is wat er gebeurd is, heb je wel een compleet plaatje van de situatie en hoef je niets zelf in te vullen..

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wij hebben dit ook bij onze dochter gehad. Ze zwom heel goed. Ging als een speer. En ineens is er iets gebeurd, ik weet ook niet wat, maar ze kregen haar met geen mogelijkheid op haar rug. Iedereen probeerde het, maar werd steeds erger en dan stond ze weer aan de kant en wist niet meer wat ze moest doen. Het viel mij op, dat de zwemjuffen allemaal erg jong waren en weinig ervaring hadden met een 'probleem' kind
    Ik heb toen een kennis gebeld, die ook zwemles gaf en ze kon bij dat zwembad de andere dag gelijk voorzwemmen. Ze kreeg een wat oudere juffrouw en die had ze binnen het kwartier op haar rug. Deze juf snapte het gewoon en had ook veel ervaring.
    Ik heb ze toen gelijk naar dat andere zwembad gedaan. Koste me idd ook een extra maand bij dat andere zwembad, opzegtermijn, maar dat had ik er wel voor over.

Bij mijn dochter is het zo, zodra er iets gebeurt in het water, dan is ze gelijk in paniek. Eer dat je het er dan weer uit hebt, ben je weer weken verder.
    Persoonlijk zou ik een ander zwembad zoeken.

12. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland

Klopt hij zat ook bij de kikkersprong sportfondse bad zuidplein.
    Maar ik kreeg het advies om toch maar beter even te stoppen en het een jaartje later te proberen dus ik vind het dan raar dat ik nog een maand moest betalen, terwijl ze heel meelevend was en het zo zielig voor mij kind vond en wist dat ik niet meer zou komen zolang die badmeester er zou zijn.
    Ik heb ze nog niet gebeld, ga ik maandag doen. Ik ben benieuwd.

Maar jou dochtertje vind het wel leuk bij hem? Of is er ondertussen een andere badmeester/juffrouw?

13. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik vind dat de meesten voorbij gaan aan het WAAROM van het stoppen..
    Zou mij dus een officiele schriftelijke klacht waard zijn waarin ik bezwaar maak tegen die rekening. Als het een fijne badmeester was zou je immers niet gestopt zijn.. dus ik zou niet betalen en tevens een ander zwembad zoeken. Maar dus wel een officiele schriftelijke klacht.

14. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een "strenge badmeester" maar dat heeft mijn dochtertje juist nodig. Anders dan doet ze nooit iets wat ze een beetje eng vindt.

Maar..betalen voor een maand dat ze geen enkele keer is geweest deed ik niet.

Persoonlijk denk ik trouwens dat stoppen en later opnieuw proberen het probleem alleen groter maakt. Maargoed :)

15. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    rotterdam
    Varis

mijn dochtertje van 4 jaar oud
    vind het nu toe hartstikke leuk
    op zaterdag laat in de middag heeft ze zwemles .
    welke badmeester of juffrouw bedoel jij ?
    er zijn er zoveel .
    en contact heb ik niet met hun .
    ze word opgehaalt en dan ga ik weg

kijk en wat ook is de badmeester en juffvrouw die kunnen dat wel zeggen ,van stop ermee enz
    maar het hoofdkantoor heeft andere regels over betaling daar gaan de badmeesters en juffrouws niet over .

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Is het verder wel goede zwemles?
    Heb er over zitten denken dochterlief daar te laten zwemmen maar hoor veel wisselende verhalen.

Vind het op zich geen punt om niet te kijken... Dat leidt minder af ook.
    Moet ze alleen natuurlijk niet tijdens de zwemles half verdrinken of andere gekkigheid.

17. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    rotterdam
    Saskia87

Ik heb nog geen slechte ervaring meegemaakt
    ik vind ze wel aardig doen .
    en mijn dochtertje van 4 jaar oud vind het ook hartstikke leuk