Groot bed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Malibu Stacy, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malibu Stacy

Malibu Stacy Actief lid

13 dec 2010
    204
    0
    0
    Limburg
    Wij willen voor ons zoontje (2 jr) binnenkort een groter bed kopen. Maar ik ben bang dat hij dan constant naast ons staat, nu kan hij ook al uit z'n bedje klimmen, maar doet dat niet vaak, maar ik denk bij een gewoon bed wel, omdat er daar helemaal geen obstakels zijn. Iemand ervaring hiermee?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.156
    8.887
    113
    Wij hebben een traphekje in de deuropening van J. geplaatst. Dit omdat er geen traphekje voor de trap naar boven kan, maar met bijkomend voordeel dat ze dus ook niet zelf naar onze kamer kan. Maar ze heeft pas twee keer in haar grote bed geslapen en ze bleef netjes liggen. Zal wel niet lang duren, maar we zullen zien. :)

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia ligt sinds kort in een open bedje (nog geen echt groot bed) en ik moet zeggen dat het moeilijker is dan ik na de eerste dagen had verwacht. Ze bleef eerder aardig liggen en ging met wat hulp vrij snel slapen. Inmiddels zijn we ruim 2 weken verder en is het nog steeds (en meer als in het begin) echt bonje. Ze vindt geen rust met die kamer om zich heen waarin ze alles kan zien en overal naartoe kan. Als ik uit de kamer ga, zit ze binnen 5 minuten met alle was te spelen (lees: aangekleed in 2 broeken en een onderbroek om haar nek) of heeft ze toch per ongeluk ergens Sudocreme gevonden (met alle gevolgen van dien). Zucht!

Als ik het had geweten, had ik nog gewacht, maar Julia klom echt op de rand van het bed en ging daar op lopen (in de vensterbank enzo). Dus dat was echt niet verantwoord. Maar ja, dit is zeker niet ideaal!

Kan hij de deuren al openmaken? Want Julia kan dat niet, dus ze blijft wel op haar kamer. Maar ja, die is natuurlijk niet leeg! Je kunt eventueel proberen de deurklink rechtop te zetten, dat hij die in ieder geval niet open krijgt!

4. Malibu Stacy

Malibu Stacy Actief lid

13 dec 2010
    204
    0
    0
    Limburg
    Haha, hier was ik al bang voor, mijn zoontje zou precies dezelfde dingen doen. En hij kan (helaas) al deuren open maken, ik denk dat ik er nog maar even mee wacht dan :)

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    @Gentle: wellicht in eerste instantie alles weghalen totdat ze gewend is en dan langzaam alles terug zetten? En hier werkt een verhaaltje lezen heel goed om rustig te worden slokje warme melk er bij.

@TS: Aaron ligt sinds vorige week maandag in een peuterbed. Hij is er pas 1x midden in de nacht uitgekomen om bij ons te komen keten, maar na een herhaling van het bedritueel ging hij weer lekker slapen. 's Avonds gaat in principe ook heel goed. Afgelopen zaterdag kwam hij er steeds uit en toen ben ik heel ferm met hem geweest en streng toegesproken en is hij gaan slapen.
    Het komt vast goed!!

6. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    msschien de deurklink omhoog zetten?

zodat ze de deur niet openen?

Deel Deze Pagina