Hier heeft onze zoontje dan ongeveer een 9 maanden naar een basisschool geweest en nooit weer. Ontzettende woederaanvallen, terugval in zindelijkheid, heel erg druk worden, zo een hoofdpijn hebben na het uit school komen dat ie het gewoon uitschreeuwde van de pijn. Geven moment werd hij zo erg in zichzelf gekeerd dat je er steeds moeilijker een woord er uit kreeg. Tijdens het opruimen op school verstopte hij zich ook altijd en zat daar erg vaak op de wc omdat de indrukken van de klas hem veel te veel werden lees 33 kinderen. Ook kwam hij niet mee met de bepaalde opdrachtjes die je dan in de eerste klas al had. Er waren daar veel onverwachte wendingen waar hij o.a erg veel moeite heeft gehad. Hij had ook 2 verschillende leerklachten in de week en soms kwam daar ook nog in invaller weer om de hoek kijken. Hij is nu dan twee keer naar de MKD geweest maar merk al dat hij wat meer rust heeft. Hij doet daar al erg zijn best maar afgelopen maandag kwam hij weer in huis met een ontzettende hoofdpijn terwijl het wel erg goed was verlopen op de MKD, ik denk dat hij nog erg moet wennen.
jeetje meiden, heftig hoor! ik "schrik" er wel van, maar het geeft me wel een oermoedergevoel. Ik ga naar mijn onderbuikgevoel luisteren en eea aankaasten bij het cb en daarna naar de ha! dank jullie! En ja, ze is inderdaad hoogsensitief, die nietdiagnose durf ik wel te stellen echt alles heeft ze daarvan zo wat. En ik hoop zo dat dat alles is!! We hebben overigens wel al gezegd dat als er ook maar iets uitkomt bij isa, mijn man zich ook laat testen. Hij functioneert nu prima, maar het lijkt ons fijn dat als isa iets heeft dat ze weet dat haar papa het ook heeft?
@Taliaa: succes met alles! Fijn dat je je dochter zo serieus neemt dan komt het vast wel goed met haar, ongeacht wel of geen etiketje. Liefs Martje
al met al denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken. ik vind het niet typisch autistisch gedrag maar praat eens met iemand die er echt verstand van heeft...dit vooral om je zorgen weg te nemen denk ik!elk kind is weer anders en ontwikkelt zich op een eigen unieke manier!zoveel kindjes/mensen, zoveel karakters!