Naar vast voeding met KMA

Discussie in 'Voeding' gestart door Happymommy84, 4 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Hallo mama's,

Misschien kunnen jullie mij helpen.

Mijn zoontje (4 mnd) krijgt al vanaf dat hij 2 wkn oud is Nutrilon Pepti omdat er gedacht wordt dat hij koemelkallergie heeft. We gaan met 6 mnd provoceren maar hij doet het er goed op. Nu zijn we 2 wkn geleden begonnen met fruithapjes. Dat ging een paar dagen goed maar daarna werd hij 's nachts veel wakker en huilde dan veel. De kinderarts raadde aan om te wachten tot 6 maanden omdat zij dacht dat hij overgevoelig is voor bepaalde stofjes en hij daarom ook weer onrustig werd. Ze stelde voor om Roan toch te laten wennen aan het happen, een papje te maken van zijn voeding met rijstebloem. Ik merk dat hij echt toe is aan wat anders. Hij sabbelt veel op zijn vuistje, erg geinteresseert in ons eten en wordt 's nachts weer wat meer wakker. Hoe zouden jullie nu vaste voeding introduceren? En wanneer op de dag?

Alvast bedankt...

2. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou wachten tot 6 maanden!!! Hier 2 meiden met kma en beiden gewacht tot 6 maanden. Dat sabbelen, kijken naar ons eten en eerder wakker heeft niks te maken met meer willen eten, maar met de ontwikkeling. Elke baby doet dat of begint daarmee rond 3/4 maanden.

Als je wel eerder begint met bijvoeden is de kans groot dat de allergie verergert of dat er andere allergieën bij worden ontwikkeld, dus ik zou gewoon wachten tot 6 maanden.

3. Happymommy84

Oké. thanx! De info had ik van een site, niet zelf bedacht ofzo :)

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou ook echt wachten met 6 maanden en neem ondertussen contact op met een dieetiste.
    Die kunnen je heel goed vertellen wat je kindje wel en niet mag, want je hebt ook fruit en groente soorten die erg allegeen zijn, zoals bijvoorbeeld aarbeien.
    Dus laat je goed voorlichten hoe je dit moet aanpakken

5. Happymommy84

Thanx voor de reacties! Ook geen papje met rijstebloem dus???

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Rijstebloem kan wel daar zit geen melkproducten in. Bouw het wel langzaam op.
    Bijvoorbeeld: 1 schepje en na 3 dagen weer eenschepje en dan na 3 dagen weer als het goed gaat. Dit tot de gewenste hoeveelheid.

7. Happymommy84

Thanx! Ik zal het vanavond eens proberen...

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    rijstebloem is ook gewoon bijvoeding hoor... ik zou écht wachten tot 6 maanden. Kindjes van 4 maanden hebben gewoon melk nodig, en starten voor 6 maanden is bij een kindje met een allergie onverstandig.

9. Happymommy84

Hmmm, nu ga ik weer twijfelen. Ik denk er nog eens over na en zal het nog evenmet de kinderarts overleggen. Het gaat nu net zo goed met hem en dat wil ik niet verpesten natuurlijk...

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Bij ieder nieuw product zal je moeten testen,
    alles 3 dagen minimaal geven om te kijken hoe hij reageerd, is niet te voorspellen jammer genoeg.
    MAar kindjes met kma zijn jammer genoeg vaarbaarder voor allegiën

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou rijstebloem ook nog niet doen! Er kan wel geen melk inzitten maar dat zit ook niet in groente e.d. en daar kan je toch het beste pas na 6 maanden mee beginnen!

Je kan het zo allemaal triggeren als je nu te vroeg begint!

Wij lopen met Finn bij een diëtiste. We zijn toen doorgestuurd door zijn KA...de dag nadat ie 6 maanden was hadden we de afspraak en we zijn toen ook begonnen.
    Echt stapje voor stapje is het. Je hebt er geduld voor nodig. En het is allemaal plannen omdat je maar 1 nieuw ding per dag mag plannen en dat een paar dagen aanhoudt e.d. Maar intussen zijn we zover dat hij heel gevarieerd eet en alleen op appel reageerde hij twee keer erg heftig.

Ik zou gewoon vragen of je doorgestuurd kan worden! Zou ik wel nu al vragen, want bij ons was er een wachtlijst van 1,5 maand.

ander staan hier ook goede tips op...maar ik zou echt nog wachten!

Introductie schema

Finn wilde ook echt graag wat anders maar het kan echt verkeerd uitpakken!

12. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik raad je ook aan om te wachten tot 6 maanden. Je weet nooit hoe gevoelig je kindje is voor andere allergieën. Hier, helaas, de ervaring dat naast de KMA ook heel gevoelig is voor andere allergieën.

Ook adviseer ik je om een dietiste in te schakelen, zodat je straks goede begeleiding krijgt bij het introduceren van voeding.

Deel Deze Pagina