Hallo allemaal, Ik heb een vraagje over mijn zoontje van 4 weekjes. Hij is sinds hij uit het ziekenhuis is gekomen (heeft daar toen hij een weekje oud was 10 dagen gelegen ivm infectie) erg verkouden. Hij heeft veel slijm vastzitten, kan slecht ademen door zijn neusje en hoest veel. Nu ben ik vandaag met hem naar de huisarts geweest voor de 2e keer, omdat hij soms zo erg hoest dat het lijkt alsof hij erin blijft! Hij krijgt dan haast geen adem meer...best eng... De 1e keer moesten we een zoutoplossing gebruiken, maar dit helpt hem echt niet. Nu heb ik een receptje meegekregen voor een neusspray. Hopen dat dat beter helpt. Maar nu komt mijn vraag. Siem heeft de laatste paar dagen erg veel moeite met de fles. (120+4)...ook spuugt hij bij ongeveer 2/3 van de 5 flessen. Het is meer dan een mondje. Zou dit kunnen komen omdat hij verkouden is? Ik maak me hier best wel druk om...ben bang dat hij te weinig drinkt en daardoor teveel afvalt... Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven...sowieso even naar het cb binnenkort om hem te laten wegen... Maar wie herkent dit?! Liefs Loesie
Heb hier van de week ook een topic over gestart want mijn mannetjes hebben daar dus ook last van! (topic verkouden en spugen) Schijnt dus dat ze van snot en slijm misselijk worden en daardoor spugen... Ik smeer ze nu regelmatig in met luuf op de ruggetjes, borstjes en in de halsjes, nou gaat super! Nu spugen ze eigenlijk alleen nog als ze moeten niesen... Succes ermee!!!
Oja en als hij geen natte luiers meer heeft moet je je pas zorgen maken en de ha bellen! Dus heeft hij die normaal bij iedere verschoning en nu slaat hij er 2 a 3 over BELLEN!!!
heij loesie ik zie dat je inmiddels een zoon hebt!!! wow wat goed!! gefeliciteerd!!! ik ben inmiddels ook bevallen! fae wordt morgen alweer 3 maanden, mijn schoonzusje heeft inmiddels ook een dochtertje gekregen (d.m.v. icsi) genaamd michelle. met hen gaat het ook goed! over je vraag: kan het geen reflux zijn?? als het door het hoesten komt zou ik misschien acetylcysteine 200mg gebruiken (half zakje) dat maakt het slijm wat vast zit los...kun je zo bij de apotheek kopen!
Linda, bedankt voor de tip! Bedankt voor de felicitaties!!! Jij ook gefeliciteerd!!! Leuke naam! En ook nog voor je schoonzusje/zwager! Geweldig zeg!!!! Reflux denk ik niet, want hij heeft het echt nu. Maar zal eens vragen bij de huisarts over die zakjes. Want hij spuugde vandaag ook wat slijm mee (goed teken denk ik, komt het los) dus hij heeft daar nog wel last van! Linnepinneke, oh, dat topic heb ik gemist! Hoe gaat het nou met de jongens?! Plasluiers genoeg gelukkig, maar zal het zeker in de gaten houden! Het spugen gaat nu wat beter, moet hem alleen echt wat langer rechtop houden! Maar dat doen we graag hoor! Deed ik altijd al, maar dan was het na 15 minuten goed...nu doe ik het iets langer, dan gaat het zeker goed! Luuf hebben we hier ook! Smeren we ook lekker! Bedankt voor de tips! Liefs