Reflux en diksap

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door minon, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Van het bureau moet ik nog steeds terug naar 3 flessen per dag (kindje is 5,5 maand 68cm en 8520 gram) Nu heb ik geprobeerd een fles te vervangen door een fles diksap. Gaat op zich prima ze lust het maar ook al drinkt ze maar 30cc ze spuugt het direct weer uit. Ik denk door reflux?? Als ik de flessen niet verdik met pitmeel komt het er ook met een grote boog uit.
    Hoe moet ik het aanpakken dan om terug naar drie flessen te gaan?
    Ons schema nu:
    8:00 180/7 aanvullen naar 250
    12:00 fruithapje klein potje
    13:00 180/7
    16:30 180/7 met nexium
    18:00 groentehapje klein potje
    22:00 180/7 met rijstebloem aanvullen naar 250.

Ik heb geprobeerd de fles van 16:30 te vervangen door diksap en de nexium om 13:00 uur te geven. De avondfles laten vervallen lukt niet omdat ze dan om 3:00 wakker wordt met een knallende honger.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je kunt ook gewoon 4 flesjes geven hoor, het gaat om de totale hoeveelheid voeding, veel kindjes gaan pas rond de 7 maanden over op 3 voedingen. Het is wel belangrijk om de voeding met de juiste hoeveelheid water op te lossen, 180 ml water met 6 schepjes voeding of 210 ml water met 7 schepjes voeding.

Groetjes Eveline

3. minon

minon Niet meer actief

En vanaf wanneer 'moeten' ze dan klokje rond slapen?
    Als ik de vier flessen overdag geef met de laatste om 20:00 uur dan wordt ze drie uur 's nachts wakker al krijsend van de honger. Als ik de laatste fles om 22:00 geef dan slaapt ze wel tot 8:00 uur.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Dat verschilt per kindje. Het ene kindje slaapt al snel de klok rond en bij de ander duurt dat langer. Het is proberen hoe en wat voor je kindje het beste werkt.

Groeten,
    Astrid

Deel Deze Pagina