Sinds 3 weken is Lisa nu overdag zindelijk. Ze poept en plast op het potje of de wc. Soms nog een ongelukje, maar dat is te verwaarlozen! Ook op de peuterspeelzaal gaat het goed. Sinds eergisteren hebben we ook s'nachts haar luier uitgelaten en het potje op haar kamer gezet.. Yesss ook daar plast ze dan s'nachts op als ze moet plassen. afgelopen nacht was ze ook droog en hopelijk morgen vroeg ook weer. Vanavond als wij gaan slapen zetten we haar ook nog even op het potje en dan kan ze doorslapen tot morgenochtend. Ik ben zo trots op mijn meisje! Bijna 3 jaar en opeens overdag en s'nachts zindelijk! joepieeeee... echt waar.. niet pushen loont!
Wat goed en wat zul je trots zijn. Maud is ook net zindelijk, precies in de week dat ze drie werd. Maar nog niet 's nachts. Maar ik moet eerlijk zeggen dat we dat ook nog niet hebben geprobeerd. We doen haar 's nachts gewoon een luier om, met het idee: haar eerst overdag goed zindelijk te hebben, en dat is inmiddels want ze heeft geen ongelukjes meer. Gaat jullie dochter 's nachts uit zichzelf op het potje, of maken jullie haar op gezette tijden wakker.
We maken haar nog wakker als we zelf naar bed gaan.. Voor de zekerheid hebben we een zeiltje met daarover een strandlaken in haar bed liggen. Voor evt. ongelukjes. Maar het is nog helemaal niet fout gegaan. We hebben ook een potje op haar kamer staan waar ze zelf op kan als ze moet plassen (als wij naar bed gaan , gaat ze ook op dat potje zodat ze niet al te wakker wordt en weer gewoon verder slaapt) Of ze gaat naar de badkamer naar het toilet. Je zou het al best kunnen proberen hoor. Mijn ervaring is nl dat als ik Lisa een luier aan doe, ze ook in de luier plast. Gewoon uit gemakzucht... want zonder luier gaat ze dus gewoon naar de wc of potje. Als ze het nl overdag voelen dat ze moeten plassen, voelen ze het s'nachts ook. Succes...! Laat je weten of je het gaat proberen en of het lukt?
Voor kinderen die in bed blijven plassen wordt juist aangeraden om ze goed wakker te maken. Omdat ze anders in een halve slaapstand plassen. Het is dan beter om echt wakker te zijn en dan pas te plassen. Maar goed, dat geldt voor jouw meisje nu natuurlijk nog niet. Die is nog zo jong dat iedere droge nacht knap is.
Ze is nog steeds elke nacht droog! Goed he.. alleen overdag heeft ze nu wel weer vaker een ongelukje..terwijl ze net naar de wc geweest is, plast ze daarna nog een flinke plas.. helaas in haar broekje.. nouja. .ze is ook nog jong genoeg en ongelukjes gebeuren nu eenmaal.. ik ben al supertrots op haar dat we nu al zover zijn! Heb nu een waterdichte matrasbeschermer gekocht voor over het hele matras zodat het bij evt. ongelukjes het matras droog blijft.. (waren bij de trekpleister nu maar 7,99 euro voor de geintereseerden)