Hallo! Sinds 2 nachten zijn we nu bezig om onze dochter zonder luier te laten slapen. De eerste nacht werd ze om 4 uur (huilend) nat wakker. Gisteravond hebben we haar rond 23:30 wakker gemaakt om even te plassen, maar helaas werd ze om 6:30 toch weer (huilend) nat wakker. Ze red het dus eigenlijk niet om de hele nacht droog te blijven. Is het nu verstandig om toch door te zetten of moeten we het nog even uitstellen en het dan opnieuw proberen? Liefs, DD
Ik zou het uitstellen. Zindelijkheid overdag kun je trainen, maar `s nachts niet. Ik weet niet hoe oud ze is, maar veel kinderen zijn pas rond een jaar of 6 `s nachts droog.
Dat ben ik idd vergeten te vermelden. Onze dochter is nu 3,5. Ik zit er ook heel hard over na te denken om het later door te zetten. Misschien wel verstandiger.
Ik zou ook even stoppen. Je zou kunnen opletten of ze vaker met een droge luier wakker wordt en dan weer proberen. Dat heb ik bij Thijmen gedaan. Hij wilde zelf heel graag geen luier meer 's nachts en hij werd steeds wakker met een droge luier, toen durfde ik wel te proberen.
Ik zou gewoon weer een luier aan doen, 's nachts is het natuurlijk helemaal niet erg om nog niet zindelijk te zijn. Eva is nu bijna 2 weken zindelijk en is 's nachts af en toe helemaal droog, maar ik laat haar luier pas uit als ze een paar nachten droog is.
Wat je nog als tussenstap kan proberen (mocht je willen doorzetten) is zelf je wekker om een uur of vijf zetten en kijken of ze dan nog droog is. Dit kun je dan steeds na een week of twee met een kwartiertje verlengen. Dit kan voor sommige kinderen een beetje vertrouwen geven.
Wat je trouwens ook kan doen is pas na dat plasje van 23:30 een luierbroekje omdoen. Ze is dan misschien zo slaperig dat ze niet helemaal beseft dat ze een luier om krijgt en misschien dan toch roept als ze moet plassen (of dus in haar luier plast, scheelt een nat bed). Zo deed ik het ook. Een dag of 8 geleden wilde mijn zoontje perse zijn luierbroekje niet aan en sindsdien is hij droog. Vanochtend om half negen zijn eerste ongelukje in acht dagen gehad. Om half acht nog bij hem gevoeld en toen was hij nog droog... Te laat wakker denk ik.
Mijn zoon is sinds juni (met 2,5 dus) overdag zindelijk, hij is deze maand 3 geworden. Maar 's nachts slaapt hij nog heerlijk met luier. En die is goed vol 's morgens. Ik laat het voorlopig zo, ik zie wel hoe het gaat. Ik zeg hem wel eens voor het slapen gaan dat hij kan proberen om de luier droog te houden maar dat is pas 1 keer gelukt. Ik push het verder niet.
Zou ik ook niet doen Suzanne! 's nacht heeft het weinig met wilskracht of motivatie te maken. Ik weet nog goed dat ik vroeger gestraft werd voor een nat bed. Ik voelde me intens schuldig maar wist gewoon niet wat ik anders moest doen.
Moet zeggen dat ik het ook wel apart vind dat Thijmen al wel zindelijk is 's nachts. Had het eigenlijk niet verwacht. Maar het was echt drama om 's avonds na het douchen een luier aan te krijgen, toen dacht ik ook: nou probeer maar dan. Gelukkig geen ongelukjes, maar wel een waterdichte molton op bed Ik merk trouwens wel dat Thijmen zijn plas onwijs lang op kan houden overdag. En zelfs als ik hem erop zet dan gebeurt er nog niets. Maak ik me soms wel zorgen om.
Volgens mij is dat gewoon een teken dat hij een goede blaasontwikkeling heeft Rosao. Jari kan het ook best lang ophouden en dat is dan weer een kenmerk van toe zijn aan nachtelijke zindelijkheid. Is niet absurd hoor op deze leeftijd. Wij nederlanders beginnen gewoon laat aan de zindelijkheidstraining.
Ik zou haar gewoon lekker een luier aandoen in bed. Sem wordt in maart 4 en is sinds de zomer overdag en 's avonds zindelijk. Maar heeft nog weken met een luier om geslapen en toen het steeds droog was, hebben we het zonder gedaan. En hij gaat er 's nachts zelf uit om te plassen. Zijn nichtje is al bijna 4 en een half en slaapt nog steeds met een luier om en overdag is ze al 1,5 jaar zindelijk.
doen wat het beste is voor je meisje denk ik ik heb geluk dat me dochter met 2,5 jaar zowel overdag en 's nachts zindelijk is maar die wou gewoon geen luier meer om ze heeft 2 x een ongelukje gehad in bed (in het begin) maar het gaat nu helemaal goed staat een prinsessenpotje op dr kamer die geluid maakt als ze heeft geplast dat hielp voor ons ook wel
Iedereen heel erg bedankt voor de tips. Wij gaan nu idd even stoppen en kijken of ze met luier om wel droog wakker wordt. Zolang dat nog niet is heeft het denk ik ook geen zin en het is voor haar ook prettiger om niet in een nat bed wakker te worden. Liefs, DD
Eva kan dat ook, zal ze wel van mij hebben, ik kan prima de hele dag drinken en pas 's avonds naar de wc gaan . Maar Eva drinkt ook niet zoveel, dus plast ze ook niet zoveel. Eigenlijk is het wel makkelijk, vanmiddag met haar een paar uurtjes naar de stad geweest en een paar keer gevraagd of ze moest plassen, maar dat hoefde ze dus niet.
overdag kun je traine maar snachts niet. mijn dochter was dag en nacht samen zindelijk maar die had eigenlijk al weken een droge luier smorgens als ik der uit bed haalde. omdat ze smorgens een droge luier had elke keer zijn we ineens begonnen met gewoon luier uit en niet meer aandoen. binnen 3 dagen was ze volledig zindelijk. (23 maanden) zodra je merkt dat der luier smorgens droog is zou ik gaan oefenen met zonder luier slapen. dan meteen als ze wakker zijn naar de wc of potje. misschien als je nu doorzet ze onzeker wordt omdat ze zo graag droog wil zijn maar he niet lukt snachts.