Vanmiddag is onze oudste dochter van bijna 5 jaar opeens ziek geworden. Ze klaagd veel over buikpijn. Ze heeft zelf nu al een hele tijd last van dikke drollen. We doen er alles aan om dat dun te krijgen soms is het dunner andere keer niet. Nu vanmiddag dus is ze ziek geworden. Veel buikpijn heeft ze en weer hele dikke drol. Ook net flink overgegeven en denk gelijk tempratuur bekijken en rond de 38.5 graden. Ik heb net gevraagd waar de buikpijn het meeste is en ze zegt bij haar navel. Ze ligt nu op bed want is onwijs moe. Logisch zit niks in het lichaam. Nu vertelde ik het net iemand op msn die zegt ik zal toch de huisartsenpost bellen straks is het haar blinde darm. Nu maak ik me dus zorgen... Zal ik moeten bellen? Of zal ik even afwachten? Aangezien ze nu op bed ligt?
Ik zou even bellen om advies vragen. Het kan zijn dat ze verstopt zit. Het spugen erbij samen met obstipatie zou voor mij tot zorg lijden. verder is blinde darm meestal rechts onderin maar goed even controleren lijkt me niet een overbodige luxe. sterkte
Ik zou er zelf niet voor bellen, maar morgen gewoon even met de eigen huisarts contact opnemen. Maar als je je erg veel zorgen maakt kan je natuurlijk altijd even de hap bellen.
dit klinkt als een buikgriepje, daar hoef je de hap niet voor te bellen nu. Als ze morgen nog braakt, dan kan je evt overdag bellen. Bij een blinde darm doet het rechts onder in de buik pijn, en vaak doet het dan al zeer als je het bed aanraakt...
Een acute blindedarm is meestal gemakkelijk te herkennen... als je ook maar aanstalte maakt om de buik (hoog in de rechterlies) aan te raken, raakt het kind volledig in paniek. De pijn is ongelofelijk heftig. Omdat de koorts niet hoog is, de pijn nog te overzien (zoals ik het lees) en (buik)virussen heersen. Ik zou morgen de eigen huisarts bellen.
waarom zou je niet bellen? Daar is de huisartsenpost voor. Als ze vinden dat het niet ernstig is laten ze je ook niet langskomen. Maar het is wel fijn om als moeder gerustgesteld te kunnen worden.
moet bekennen heb niet gebeld. Ze is naar bed gegaan en als een blok in slaap gevallen. Morgen bel ik in ieder geval de huisarts om het zekere voor het onzeker te nemen. Word ze vannacht wakker met echte pijn bel ik gelijk!... Bedankt voor de adviezen. Zoals sommige zeiden inderdaad als het inderdaad blinde darm zal zijn mag ik haar bij wijze van niet aanraken. heb wel buikje mogen wrijven enz. Nogmaals bedankt.
Hm hier ook zo'n eendags buikgriep gehad. Hebben haar van school opgehaald en thuis in bed gestopt waar ze heeft geslapen als een blok. Volgende dag wilde ze weer naar school dus dat maar gedaan en niks meer aan de hand. Terwijl ze echt flink niet-lekker was.
Waarom niet bellen? Omdat de huisartsenpost er is voor echte spoed. Volgens de papieren die bij de huisarts ophangen betekent dit alleen in echte noodgevallen met hele hoge koorts, uitdroging enz. De rest is de volgende dag voor de eigen huisarts.
Ze heeft heerlijk de hele nacht geslapen. Vanmorgen na paar hapjes eten moest ze weer bijna overgeven en gelijk weer buikpijn. Nu gaat het weer beter en zit ze lekker te kleuren. Ze heeft nog steeds buikpijn, ruikt onwijs uit haar mondje, maar denk toch een buikgriep oid. Was beetje onzeker gisterenavond, zeker omdat iemand zei ik zal zeker bellen. Ik ben zelf niet zo snel van ik bel (of ik moet echt zelf de stress hebben van gaat niet goed) maar werd toch onzeker. Nogmaals bedankt en nu hopen dat ze snel opknapt.
Dat ruiken uit haar mond kan tig oorzaken hebben. Mijn vader had toen hij een gigantisch abces aan zijn achterste had. Wil hiermee niet zeggen dat je dochter dat heeft maar wil ook niet zeggen dat het dan dus maar een buikgriep is. Suc6 en beterschap
laat ik het erop houden dat ze gewoon ziek is. Gewoon een griepje oid en niet waar ik bang voor was blinde darm.... Nu gewoon uitzieken en dan kan ze hopelijk snel weer fit naar school en lekker van de kerstdagen genieten.
klinkt zo idd als een buikgriepje. Als het de blindedarm was had het waarschijnlijk wel doorgezet. Is je dochter wel eens bij de ha geweest voor haar moeilijke ontlasting? Als ze zich langer dan 2 dagen zo zijn als nu zou ik namelijk toch bij de ha langs gaan om na te kijken. voor de rest is moeder gevoel vaak het beste beterschap!
Hier gisteren ook een knulletje van school gehaald omdat hij had overgegeven (tijdens de gymles) en die gisteren spugend door heeft gebracht. Vandaag heeft hij nergens geen last van gehad en morgen dus gewoon weer naar school. Wat betreft ontlasting 1 x in de 4 dagen ontlasting wordt nog als normaal beschouwd. Maar als je kindje steeds harde ontlasting heeft, zou ik het wel in de gaten houden en eventueel met je huisarts overleggen of je er wat voor kunt krijgen