peuterspeelzaal ,hoe ging het?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamamadelon, 11 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    mijn zoontje 3 keer naar de psz geweest,goed uitgelegd dat hij daar ging spelen,ik naar huis ging en hem dan weer op zou halen,hij begreep het allemaal wel maar toch is het een klein drama als ik hem wegbreng. ;)
    hoe ging dat bij jullie kleintje,hoe oud waren ze toen ze gingen,en hoelang duurde het voordat ze niet meer huilden?;)

2. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter ging voor het eerst heen toen ze 2 jaar en 2 maanden was en de eerste 6-7 keer was het een drama met wegbrengen. Maar zodra ik weg was ging het wel goed. Na die 6-7 keer ging het prima en werd ze blij als ze er weer heen mocht.

3. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Onze dochter gaat sinds 3 maanden naar psz. Toen was ze 2 en 1 maand. In het begin was het echt wel een klein drama als we weggingen. En nog kan ze soms even gaan huilen vooral als er een ander kindje ook huilt... Ze wil altijd precies weten wie haar op komt halen. Dat was ook wel een beetje het issue: Waarom moet ik hier blijven en komen jullie me nog wel ophalen?

Maar als ik daarna vraag of ze volgende week weer gaat zegt ze volmondig ja! En begint op zondag al te vragen wanneer ze weer mag dus ze zal het heus wel naar haar zin hebben ;)....

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ja zo gaat het hier ook hoor,hij heeft wel zin om te gaan...
    heb hem net weggebracht,hij moest wel huilen maar wel al minder had ik het idee.

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier heeft het dik een half jaar geduurt! Elke keer al strijd voor het daarnaartoe gaan. Werd wel steeds minder en nu huilt hij af en toe nog even. Maar geen drama meer, gewoon een traantje laten.

6. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Oh daar zie ik zo tegen op. Zo'n kleine pruillip.:(:)

Hoe oud waren jullie kindjes toen ze voor het eerst gingen? Mijn zoon gaat denk ik rond 2,5 jaar, dus ik verwacht zo januari 2011.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Bij ons heeft Isabella nooit gehuild maar ik merkte dat je het eerst niet geweldig vond.

Ze ging met 2 jaar en 4 maanden
    Achteraf te jong. Nu gaat het beter. Ze is nu 2 jaar en 11 maanden ( bijna) en sinds 2 jaar en 9 maanden vindt ze het echt leuk.

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn zoontje was 2,5 toen hij voor het eerst ging. Hij wilde heel graag (was er al eens geweest met de kennismaking, dus hij wist wat het was), maar toen ik wegging, moest hij toch wel even huilen. Achteraf bleek dat nog geen minuut geduurd te hebben en sindsdien gaat het altijd goed. Hij gaat ook al vanaf dat hij 9 weken was naar het kdv, dus hij is het op zich wel gewend. Daar heeft hij trouwens meer dan 1,5 jaar moeten wennen hoor, elke week was het weer hartverscheurend huilen als ik hem wegbracht, maar toen was hij natuurlijk ook nog een stuk jonger.

9. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Hier was Ruben 2 jaar en 4 maanden, en het was nooit drama als ik wegging! Op het bgein wel als ik hem ging ophalen :D, hij wilde nooit mee omdat hij het zo naar zijn zin had. Ik weet niet of het standaard is, maar hier heb je spelinloop. Je mag er maximaal een kwartiertje bijblijven, meespelen. Zodat je kind aan de overgang kan wennen. Vaak ziet hij me niet eens meer als hij binnen is, hij stort zich op het speelgoed. Wel is hij tegenwoordig heel blij als hij mij weer ziet.

10. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Hier is dat ook, je mag er een kwartiertje bijblijven en dan gaan ze zwaaien op het zwaaibankje.

Hij gaat hier naar de speelzaal al vanaf dat hij net een paar dagen 2 was. Eerst is mijn vriend er nog even bijgebleven en de ochtend daarna is hij alleen gebleven. Ervoor waren we al een paar keer gaan kijken.
    Hij heeft gelukkig nooit gehuild bij het weggaan. Hij vindt het helemaal geweldig.

Succes, het is niet leuk om je kind huilend achter te laten. Hoop voor jullie dat het snel over is.

Deel Deze Pagina