Vandaag zat ik met mijn dochtertje een beetje gekke bekken te trekken en we deden op een gegeven moment onze bovenlip omhoog. Schaam me dood, maar dit heb ik nog nooit gezien bij haar. Als ze haar lip helemaal omhoog doet, zie je het ook pas. Haar riempje (weet niet hoe het heet) zit echt tussen haar tanden en dan heel strak aan haar bovenlip vast. Help, heeft iemand hier ervaring mee? Misschien is het helemaal niet zo erg hoor, maar ik schrok er een beetje van. Liefs, Banjabes
Ons dochtertje had dat ook, maar is een keer gevallen en toen is dat losgescheurd. Nu zit het dus wel los. Ik weet eerlijk gezegd niet of ze er last van gehad zou hebben als ze het nog had gehad.
Ik las dit op een tandartsforum: Tandarts.nl • Toon onderwerp - lipriempje? "Wanneer lipriempjes een probleem zijn moeten deze pas worden behandeld na het doorbreken van de blijvende hoektanden in de bovenkaak. Dit is meestal rond de leeftijd 11-13 jaar. Bij jonge kinderen wordt er dus niets aan gedaan. Wel leert de ervaring dat bij een aantal kinderen het laag aangehechte lipriempje door een val of andere oorzaak los kan gaan en dan niet meer behandeld hoeft te worden. "