Peutergym

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama013, 8 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Maar dat zijn dan precies de punten waar de juf staat of de assistent. Bij m'n oudste indertijd holde de kinderen tussendoor ook weleens door de zaal, het zag er best weleens chaotisch uit maar de juf lette heel erg op de veiligheid en bleef dus bij het toestel. Dat kinderen nog niet netjes in een rij blijven staan, is logisch op die leeftijd en wordt ook nog niet verwacht.

2. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Hier is peutergym pas vanaf 2,5 jaar tot 4 jaar en de groep is erg klein rond de 10 kinderen en op de groep zijn dus 1 juf en twee assistentes. Hier word wel alles gebruikt ringen met dikke mat er onder, klimrek met dikke mat er onder, banken met kast, brug, enz. Het word als een parcours uitgezet. En als ze straks naar school gaat en gym heeft is alleen de juf er maar bij en is de klas groter, kan me voorstellen dat je het voor een kindje van een jaar nog niet vind kunnen maar op een leeftijd van 2,5 zou ik er niet moeilijk over doen.

3. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Ik geef zelf peutergym. Ik heb een groepje vanaf 3 jaar tot ongeveer 6 jaar. De meeste kindjes zijn 3-4 jaar. Ik gebruik veel toestellen. En heb iedere les een thema zoals rollen, duikelen, gooien, vangen. Ook gebruik ik veel muziek en dans. Erg leuk. Bij ons is het een uur. Ouders kunnen blijven kijken maar doen dat meestal de eerste en de laatste 10 minuten. Is ook wel fijn vind ik zelf. De kinderen raken zo niet afgeleid door ouders die op de tribune zitten.

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Vanaf 4 vind ik het goed kunnen alleen. Dan worden de gymlessen ook gegeven zonder de ouders erbij... daarvoor... nee sorry vind ik niet kunnen en zou ik nooit doen. 1 verkeerde beweging of lompheid van een ander kind. .. of ze zouden er maar stiekem tussenuit piepen tussen de toestellen. .. nog niet zo heel lang geleden gehoord over een ernstig ongeluk tussen de toestellen. ..

Ik ben echt geen overbezorgde moeder maar tis gewoon mijn mening.

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Bij ons heet het officieel 'ouder&kind gym' dus het is echt samen. Eerst wat liedjes zingen in de kring, daarna staan er wat hindernissen, banken tegen een kast bijvoorbeeld, om overheen te lopen. En soms bijvoorbeeld ringen, een trampoline, wandrek, schommeltje.

Wij vinden het erg leuk!!

Deel Deze Pagina