Hoesten en kokhalzen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door GDuif, 2 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Goedenavond,
    Ik weet dat jullie geen artsen zijn en daar ga ik morgen dus ook wel heen maar ben op zoek naar ervaringen.

Onze dochter is sinds vrijdagmiddag ziek. Die dag hoestte ze al wat en einde vd middag had ze wat koorts: 38,6.
    Sindsdien eet ze niets op een paar hapjes vla na. Drinken doet ze gelukkig nog wel.

Ze hoest ontzettend veel en je hoort ook dat ze slijm ophoest. Ze hoest zo hard dat ze gaat kokhalzen en helemaal overstuur raakt.

Dit laaste is met name in de avonden en nachten. Dan is ze ook moe en kan ze sowieso wat minder hebben.

Overdag wil ze af en toe nog wel wat spelen, vooral zo na het geven van een zetpil.

Hebben jullie tips voor dat hoesten? Ze krijgt al pcm en smeer dampo op haar borst. Ze is nu ook neusverkouden. Maar ik vind het zo zielig. Mag wel een einde aan komen vind ik, aan dat gehoest en die slijm.

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Dampo kan extra irritatie opwekken in de luchtwegen, zou daar echt mee stoppen. Dat werkt de hoestprikkel alleen maar meer in de hand.

Neus is open? Zo nee, neusspray gebruiken. Bovenste luchtwegen communiceren met de onderste. Leg haar ook wat hoger, even opgerolde handdoek onder matras bij hoofdeinde.

Evanesco en GDuif vinden dit leuk.
  3. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Dank! Ik ben zo met dat hoesten bezig dat ik aan neusspray inderdaad niet gedacht heb!

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    En even kijken of ze stomen fijn vind door extra lang even te douchen of in bad (raam en/of deur uiteraard dicht dan). De 1 hoest er meer door, de ander juist minder.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.261
    113
    Ik stop onze zoon dan extra onder de douche, neusspray, dropsiroop (Kruidvat) en een fijn gesnipperde ui naast het bed. Als we er aan denken een half uur van te voren.

Hij had dat 1.5 week geleden ook. Hij was er net weer vanaf en dit weekend was het alleen maar spugen.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook een peuter met een flinke infectie van de bovenste luchtwegen. Is nu gelukkig op zn retour, koorts is weg en hoesten is al een stuk verminderd. Ik heb er veŕder niet veel aan gedaan, bij koorts of echt hangerig zijn een zetpil en heb dr 2x ofzo in dr slaap een fles water in dr handen gedrukt omdat ze al een half uur non stop hoestte. Neusspray en paracetamol is het beste wat je gebruiken kan, verder lekker elke avond even stomen in de douche en verder is het uitzieken, aldus onze dokter...;)
    Beterschap voor je dochter!

7. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Dankjewel!
    Ja dat hoesten in dr slaap ken ik wel maar dat is nu niet aan de hand. Ze wordt nu steeds overstuur wakker van het hoesten omdat het zo zeer doet denk ik.

8. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Net bij de huisarts geweest. Ze heeft een luchtweginfectie en krijgt antibiotica.

9. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Hopelijk knapt ze op van de ab-kuur. Maar ik zou haar deze dagen vooral even geen zuivel geven zoals vla en yoghurt. Dat zorgt voor alleen maar meer slijm namelijk.

10. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Wat hier super helpt tegen hoesten is dampo onder de voeten smeren en dan sokken aan. Hoofdeind ietsjes omhoog en ui naast het bed.

11. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ik weet niet of je er nog wat aan hebt, maar je kan beter neusdruppels gebruiken dan spray. Bij spray heb je vaak dat jr tegen een botje aanspuit waardoor t zn werk niet kan doen. Druppels bereiken daarin beter hun doel.

Beterschap!

Deel Deze Pagina