Spoedje, zoon ziek.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Partyrocker, 6 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Graag zou ik wat advies van jullie willen, want merk dat ik mijzelf weer redelijk gek aan het maken ben.

Zoon werd maandag verkouden. Flinke loopneus, maar niks ernstigs aan de hand.
    Vanaf woensdag kreeg hij een akelig hoestje (wat trouwens bij de PSZ rondging), even aangekeken en donderdagmiddag naar de HA gegaan. Longetjes schoon, geen koorts en alles zag er prima uit.
    Vrijdag kreeg hij koorts. 38.5. Kon prima van de kou zijn, dus zetpilletje en lekker rustig aan doen. Dat ging ook goed.
    Gisteren steeg de koorts (ondanks de zetpillen) naar 39.5. HAP gebeld en langsgegaan. Longetjes schoon, maar wel een oorontsteking (hij heeft vrijdag welgeteld 1 keer aan zijn oortje getrokken)
    Geen AB of druppels gekregen en advies uitzieken met zetpillen. Als de koorts maandag nog zou bestaan naar eigen HA.

Maar nu...
    Hij is zielig, koorts zakt nog niet. Ondanks de zetpillen. Het is nu wel koortstijd, dat weet ik en hij had wederom 39.3. Hij drinkt gelukkig genoeg en is wel alert. Maar gewoon echt ziek. Dat zie je. Plasluiers zijn elk uur wel vol (hij drinkt nu juist extra).
    Wat zouden jullie doen? De HAP nog een keertje bellen of morgen afwachten. Is het normaal dat bij een ontsteking de koorts niet met zetpillen zakt en hoevaak geven jullie zetpillen als ze er zo rot van zijn? Om de zes of om de vier uur?

2. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Beterschap! Ik hoop dat hij vlug opknapt.

Als ik me zorgen zou maken, zou ik gewoon nog een keer de huisartsenpost bellen om te overleggen.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Huilt hij? Geeft hij duidelijk aan pijn te hebben? Anders zou ik gewoon afwachten tot morgenochtend.

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Wat sneu zeg! Ik maak me dan ook altijd zorgen hoor.

Je moet doen wat jou goed voelt, maar het lijkt erop dat hij nu op zijn hoogtepunt zit.

Maar ik ben geen dokter en reageer aan de hand van mijn eigen ervaringen.

Beterschap!

5. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Mijn zoontje was vorige week ook op de 1 of andere dag ziek.
    Verkouden, hangerig, huilen, alleen maar liggen als een vaatdoek.
    Huisarts geweest en ab meegekregen. Binnen 2 dagen wastie opgeknapt

Ik zou als je merkt dat hij pijn heeft wel gaan en anders morgen naar de ha ab vragen. Beterschap

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Persoonlijk zou ik afwachten, zeker omdat hij goed drinkt en goed plast! Koorts heeft een functie natuurlijk en begrijpelijk dat hij er wel wat last van heeft...
    Ik geef hier bij last wel iedere 6 uur een zetpil, maar bij alleen koorts zonder klachten niks.

Zou dus gewoon zoveel mogelijk drinken aan blijven bieden en ook eten als hij dat wil. Verder gewoon maar de paracetamol blijven geven en als hij morgen nog zo'n hoge koorts heeft je eigen huisarts even bellen...

Beterschap!

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    En bij oorontsteking vooral neusspray gebruiken dat helpt ook goed

8. Partyrocker

Man gaat toch zo ff langs. Al is het maar voor mijn eigen gemoedstoestand hahaha. Even luisteren want hij ademt ook wel snel en net 39.6. Kan prima van de koorts zijn maar goed.

9. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Inderdaad gewoon doen wat voor jou goed voelt.
    Dus jullie mogen zo weer langs de huisartsenpost?
    Ben wel benieuwd wat ze zeggen!

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    zelf zou ik afwachten, maar dat komt vooral omdat Sanne vaker zulke hoge koorts heeft ondanks zetpillen .. dat betekend dat haar lijf aan het vechten is denk ik altijd maar. Overigens geeft Sanne ook zelden pijn aan bij een oorontsteking.
    Maar goed je moet vooral doen wat voor jou goed voelt..

Oh ik lees al dat je man toch gegaan is.. nou even afwachten dus

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Van 39,6 word ik niet warm of koud.. Ik had het dus afgewacht tot morgen. Succes vannacht.

12. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hoop dat het allemaal goed is met je zoontje :) en prima dat je voor de zekerheid even de hap hebt gebeld, beter het zekere voor het onzekere nemen.

Beterschap!

13. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Ik zou idd ook bellen..
    Had het vd week zelf ook aan de hand. Op een bepaald moment boven de 40 (40.3). HAP gebeld,ow mevrouw, ze mogen tot 42 graden koorts hebben.. Snelle ademen komt van de koorts als ze niet benauwd klinkt moet je het aankijken.. Uhmm uitgel*lt..

Beterschap voor je kereltje in elk geval!

14. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Vanaf wanneer geef je hem om de zes uur een zetpil? In overleg kun je prima de eerste dag a twee dagen naar om de vier uur gaan trouwens. Het snelle ademen komt inderdaad van de koorts. Zodra ze gaan "neusvleugelen" is het ook meer benauwdheid. Dat zie en merk je echt wel snel genoeg. Hoe is het nu ?

15. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Snel ademen hoeft niet alleen van koorts te komen.
    Mijn dochter heeft twee keer een longontsteking gehad en ging hierbij niet neusvleugelen, maar sneller ademen.
    De HAP vertelde ons dat neusvleugelen een symptoom of aanwijzing kán zijn, maar het is geen symptoom die ze moeten vertonen, bij iedereen uit het anders.

Je zoontje is van 2011? Nu dus 3 volle dagen koorts? Je zou het aan kunnen kijken, als hij morgen nog koorts heeft dan bellen. Maar, mijn ervaring, als de koorts continue terugkomt ondanks de paracetamol, en een oorontsteking, dan is een antibioticakuur waarschijnlijk het beste en is hij binnen 2 dagen helemaal opgeknapt!

Doe wat voor jou goed voelt! Als jij er rustiger van wordt, dan is het goed! Jij kent de situatie van je kind het beste!
    Sterkte met je mannetje!

16. Partyrocker

Man is geweest. Had een beginnende DUBBELE ooronsteking. Dus nu AB rijker.

17. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Geef je daarnaast ook xylometazine neusspray? Dat helpt met AB erbij erg goed!

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja dat hadden wij hier ook een paar maanden geleden.

Mijn zoon heeft een hele hoge pijngrens en was al een week aan het kwakkelen met koorts.

Na 1 week toch maar even langs ( eerst steeds bellen en advies...wacht nog maar even af...)

Bleek een middenoor ontsteking. AB gekregen en na 1 uur werd hij al beter....tssss. onze zoon geeft nooit pijn aan dus konden we het ook niet raden.

Maar goed, liever geen AB natuurlijk...maar soms is het niet anders

Beterschap voor je kleintje. Hij zal wel snel opknappen nu.

19. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ahhh arme ventje :( hopelijk knapt hij van de AB snel op.

HA vertelde mij trouwens dat als de koorts niet wil zakken ondanks een zetpil oid dat je dan altijd even contact met ze moet opnemen. Onze dochter had dezelfde klachten als je zoontje een paar maanden terug. Gebeld maar HA vond het niet nodig om haar te zien, ik vertrouwde het niet, omdat ze steeds beroerder werd, en ben er gewoon heen gegaan. (Gelukkig maar 500mtr lopen). Ze lag daar als een dood vogeltje op mijn schoot te slapen in de wachtkamer en bleek uiteindelijk een acute longontsteking te hebben :(

Gewoon altijd je gevoel volgen dus!! Beterschap voor je zoontje.

20. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zeg op gevoel volgen. Jij kent je kind het best. Hier op onze hap doen ze eigenlijk nooit moeilijk. Als ik belde mochten we altijd komen.

Deel Deze Pagina